Airbnb i Booking – ko pobeđuje u trci za profit?

Airbnb i Booking – ko pobeđuje u trci za profit?

Airbnb i Booking – ko pobeđuje u trci za profit?

Airbnb je kompanija koja dominira tržištem alternativnog smeštaja, ali budući da se radi o veoma unosnom biznisu, i drugi veliki igrači pokušavaju da dobiju neki deo ovog velikog kolača.

Do sada se činilo da Airbnb nema ravnopravnu konkurenciju na ovom polju, ali podaci o poslovanju, koje je nedavno objavio Booking, govore o tome da je ova kompanija postala najveći konkurent Airbnb-u u trci za profitom.

Booking Holdings je u izveštaju o godišnjem poslovanju za 2018. naveo da je u poslednjem kvartalu dostigao milijardu dolara prihoda od „homesharing“ smeštaja. Sa druge strane, Airbnb je u novembru prijavio da prihod za treći kvartal „značajno prevazilazi milijardu dolara“.

Ovo podaci nam govore da, iako je Airbnb i dalje lider na tržištu alternatovnog smeštaja, trka, bar u kontekstu prihoda, postaje sve neizvesnija. Prema poslednjim podacima Skift.com-a, prihod Airbnb-a za 2018. godinu iznosi oko 4,4 milijarde dolara, dok godišnji prihod Booking-a od alternativnog smeštaja iznosi oko 2,8 milijardi, a kompanija je potvrdila da je izuzetno zadovoljna ovim segmentom svog poslovanja.

Ukupan prihod Booking-a je u 2018. godini porastao za 17%, na 14,5 milijardi dolara. Kompanija je prijavila i veliko proširenje homesharing ponude, sa preko 5,7 miliona homesharing smeštajnih jedinica, u odnosu na 5 miliona, koliko je u 2018. imao Airbnb. Booking-u, koji poseduje brendove Booking.com, Priceline.com, Agoda, Kayak, i OpenTable, ovakav razvoj situacije stiže u pravom trenutku, budući da njegov glavni segment poslovanja – tržište evropskih hotela, počinje da usporava zbog niza faktora – nesigurnosti oko Bregzita, protesta Žutih prsluka u Francuskoj, itd. Zanimljiv je podatak Booking-a, da je 40% aktivnih korisnika Booking.com-a u proteklih 12 meseci preko ovog sajta bar jednom rezervisalo alternativni smeštaj.

Foto: Airbnb

Ostale korisne savete pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *

X