Avionska sedišta koja se ne spuštaju, novi trend u avio industriji?

Avionska sedišta koja se ne spuštaju, novi trend u avio industriji?

Avionska sedišta koja se ne spuštaju, novi trend u avio industriji?

Vest da će British Airways na 35 aviona Airbus A320neo i A321neo, koje ove godine dodaje svojoj floti, redizajnirati sedišta tako da ne mogu da se spuštaju, izazvala je pravu pometnju u medijima.

Nakon što je već ukinula besplatnu hranu na kratkim letovima, britanska aviokomanija je najavila i da će neke letelice dobiti dodatna sedišta, čime će putnicima biti smanjen prostor za noge. Vest da će biti ukinuta sedišta koja se spuštaju, dolila je ulje na vatru. Ipak, ove mere nisu zaista novost, budući da je British Airways, čije poslovanje ozbiljno ugrožavaju niskotarifni EasyJet i Ryanair, još pre izvesnog vremena najavio mere racionalizacije svoje flote za kratke letove.

Ali uvođenje novih sedišta sa fiksiranom, blago spuštenom pozicijom u ekonomskoj klasi uopšte ne mora da bude loša stvar. Stručnjaci iz domena avio industrije navode nekoliko pozitivnih strana ove odluke.

Mali prostor za noge putovanje već čini dovoljno neugodnim, ali kada putnik ispred vas odluči da spusti svoje sedište, let, ma koliko kratak, može postati veoma naporan. Da li na kratkim letovima od dva ili tri sata uopšte ima potrebe za spuštanjem sedišta, pitanje je oko koga se može voditi debata, ali u ovom slučaju sva sedišta će biti blago spuštena, i razmak između njih će uvek biti isti. Ako spadate u putnike koji vole da spuštaju svoje sedište ne razmišljajući o potrebama drugih, svakako ćete biti na gubitku, ali ako ste među onim stidljivim, koji iz obzira prema drugima ne spuštaju sedište, zapravo ćete imati ugodniji let nego ranije.

Mehanizmi za spuštanje sedišta nisu tako jednostavni, a ni jeftini. Putnici koji se igraju sa svojim sedištem ili na silu pokušavaju da sedište spuste više nego što je moguće mogu da polome mehanizam. Popravke i zamene polomljenih sedišta aviokompaniju koštaju puno, i zato je održavanje jednostavnijih mehanizama novih sedišta jeftinija opcija.

Nova sedišta su generalno lakša od starih koja imaju mehanizam za podešavanje nagiba, a lakši avioni troše manje goriva. Iako je ova ušteda mala, tokom vremena cifra se povećava, a u kombinaciji sa uštedom za održavanje sedišta, dolazi se do značajnije sume.

Na ovaj potez su se već odlučili niskotarifni prevoznici Spirit, Allegiant, Norwegian i Ryanair, i njihova iskustva nisu bila negativna. Putnici su se brzo navikli na situaciju i uvideli najveću prednost novog tipa sedišta – ukidanje motiva za konflikt sa drugim putnicima oko ličnog prostora. Ipak, British Airways je prva „standardna“ aviokompanija koja uvodi ovakva sedišta u svoje avione i tek ćemo videti kako će ona biti prihvaćena. A da li je u pitanju trend koji će pratiti i ostale aviokompanije, vreme će pokazati.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *