Kako ćemo se u budućnosti zabavljati u avionu?

Kako ćemo se u budućnosti zabavljati u avionu?

Kako ćemo se u budućnosti zabavljati u avionu?

Od kada postoje komercijalni letovi, postoji i in-flight zabava. U početku, ona je podrazumevala špil karata, 1961. godine je putnicima putem projektora prikazan prvi film (i slika i ton su bili očajnog kvaliteta), a 1988. godine instalirani su prvi ekrani za zabavu, veličine samo 2,7 inča.

Virgin Atlantic je 1991. godine postao prva aviokompanija koja je na svojim letovima putnicima u svim klasama omogućila gledanje filmova. Još jedna kompanija Virgin Group-a, Virgin America, bila je pionir in-flight zabave, uvođenjem open-source Android platforme, nazvane „Red“, koja je putnicima omogućavala chat između putnika na različitim sedištima, multiplayer igre, opciju da sebi ili nekom drugom naručite piće, ali i prvo digitalno in-flight šoping iskustvo. U slučaju da na letu ima slobodnih mesta u prvoj klasi, putnici u ekonomskoj klasi mogli su da putem aplikacije doplate upgrade i premeste se na bolje mesto tokom leta.

U međuvremenu se desilo toliko toga, a aviokompanije se međusobno utrkuju oko toga koja će svojim putnicima omogućiti korišćenje novijih uređaja i tehnologija. Uz ovakav tempo razvoja noviteta u industriji in-flight zabave, postavlja se pitanje, kako će uživanje u zabavnim sadržajima tokom leta izgledati u narednim godinama? Ono što je već sada sigurno je da je i u ovom segmentu travel industrije sve prisutniji trend personalizovanja sadržaja.

Avio industrija trenutno proživljava fazu streaming buma. Aviokompanije širom sveta se masovno odlučuju da u avione instaliraju portabilne servere na kojima se nalazi gotovo neograničena količina zabavnih sadržaja. Ovakvi streaming sistemi zabave su zapravo kutije malih dimenzija čiji izvor napajanja su male baterije, i mogu da obezbede signal putnicima u celom avionu. Zbog toga što su laki i malih dimenzija, i ne zahtevaju instalirane teške ekrane u avionskim sedištima, oni i komercijalno i ekološki predstavljaju veliki napredak, jer ne opterećuju dodatno avione, te tako aviokompanijama štede novac za gorivo i manje zagađuju okolinu. Putnik sadržaju pristupa putem svog pametnog uređaja, bez potrebe da se poveže na internet. Aviokompanija ovakav sistem zabave može da instalira u sve avione svoje flote za praktično jedan dan. Osim što je lak za implementaciju, ovakav sistem predstavlja i značajno jeftinije rešenje za kompanije od starijih tehnologija. Ali nove tehnologije se neprestano razvijaju, pa je pitanje da li će streaming još dugo biti aktuelan, budući da je sve zanimljivije rešenje skladištenje sadržaja na cloud-u.

Emirates je 2016. godine prvi u avio industriji uveo „paket digitalnih pogodnosti“, koji putnici mogu da koriste besplatno. Mobilna aplikacija, nastala u saradnji sa kompanijom Blippar, putnicima na dugim letovima omogućava da otključaju aktivnosti, muzičke plejliste i igrice.

Ali vrhunski proizvod iz domena in-flight zabave nedavno je predstavila aviokompanija Singapore Airlines, u saradnju sa Panasonic Avionics-om. Ovo najnovije rešenje predstavlja kombinaciju Panasonic-ove nove generacije eX3 sistema i „digital companion“ aplikacije, sistem koji koristi dva ekrana i putniku nudi do sada nezamisliv nivo presonalizovanog sadržaja. Sa aplikacijom Singapore Airlines-a, putnici na letovima avionima Airbus A350 i Boeing 777-300ER, mogu da vide spiskove filmova i TV serija koji su dostupni na njihovim predstojećim letovima, da pogledaju trejlere i pročitaju kritike i sinopsise, na osnovu kojih će kreirati svoje lične plejliste. Kada se ukrcaju, aplikacija se sinhronizuje sa Panasonic sistemom, putnik pristupa svojoj listi, a njegov pametni uređaj služi kao drugi ekran i wireless daljinski upravljač.

Virtuelna realnost
Za decembar je najavljen početak rada Air France-ove nove aviokompanije za mlađu populaciju putnika, Joon-a, a zanimljivost je da će njeni in-flight sadržaji uključivati i naočare za virtuelnu realnost, u početku samo u premium klasi. Iako je Qantas isprobavao korišćenje naočara za VR u prvoj klasi još od 2015. godine, a KLM ih je nedavno nudio na letovima od Njujorka ka Evropi u okviru marketinške kampanje, aviokompanije tek počinju da otkrivaju potencijal tehnologije virtuelne realnosti.

Joon će biti prva aviokompanija koja će ovu tehnologiju nuditi u okviru standardne ponude, u saradnji sa kompanijom Allomind koja je dizajnirala specijalni laki, bežični headset sa dva mikro-OLED dispeja od 1080 piksela, koji zajedno pružaju osećaj gledanja filma u bioskopu. Jedna od simpatičnih karakteristika ovog uređaja je da možete da se sinhronizujete sa svojim saputnicima, i da sadržaje gledate zajedno, čak i ako ne sedite na susednim sedištima. Moguće je da će u budućnosti biti otvorena mogućnost da putem in-flight interneta i ove tehnologije, putnik na ovaj način gleda sadržaje sa svog ličnog Netflix, Hulu, Amazon, HBO ili nekog drugog naloga.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *