Čuvajte se turističkih prevara na Facebook-u

Čuvajte se turističkih prevara na Facebook-u

Čuvajte se turističkih prevara na Facebook-u

Desetine hiljada ljudi učestvovalo je u lažnom takmičenju na Facebook-u, u kome „pobednik“ dobija besplatan odmor u britanskom rizortu Center Parcs Longleat.

Učestvovanje u takmičenju je podrazumevalo lajkovanje, deljenje i komentarisanje postova na Facebook stranici kompanije Center Parcs, za koju se ubrzo ispostavilo da je lažna. Nakon što je 29.000 ljudi lajkovalo ovu stranicu, policija je izdala upozorenje da se radi o prevari, naglašavajući da u ovim situacijama „niko nikada ne dobije nagradu“ i da su svi koji su lajkovali stranicu doveli svoje profile i lične podatke u rizik od krađe.

Stranica je kreirana 21. novembra i za pet dana je uspela da dobije 60.000 lajkova, a svi profili sa kojih je ona lajkovana su potencijalno ugroženi.

Stručnjaci zato savetuju da budete veoma oprezni kada učestvujete u promocijama, takmičenjima i nagradnim igrama na društvenim mrežama. Kada u svom Feed-u vidite ovako primamljivu objavu, pre nego što se odlučite za učešće, trebalo bi da obratite pažnju na dve veoma bitne stvari. Prva je plava oznaka pored imena kompanije čija je stranica, kojim Facebook verifikuje da je ona verodostojna. Druga stvar je istorija stranice. Prava stranica bi trebalo da ima puno starijih objava, a ako vidite da je kreirana pre samo nekoliko dana, to je jedan od pokazatelja da bi moglo da se radi o lažnoj stranici. I naravno, uzmite u obzir staro pravilo: „Ako zvuči previše dobro da bi bilo istinito, onda verovatno i nije istinito“ – već je u pitanju prevara!

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *

error: Content is protected !!