Da li naše telo može da podnese let od 19 sati?

Da li naše telo može da podnese let od 19 sati?

Redovni non-stop letovi između istočne obale Australije i Londona ili Njujorka bi uskoro mogli postati realnost.

Pripremajući se za to, australijska aviokompanija Kvantas najavila je tri probna leta, sa 40 putnika, koji bi putovali direktno iz Londona ili Njujorka do Sidneja, sa ciljem proučavanja kako ljudsko telo reaguje na 19 sati leta avionom.

Predstavnici Kvantasa su prethodno objavili svoj krajnji cilj – uspostavljanje direktnih letova između Londona, Njujorka i tri australijska grada – Sidneja, Brizbejna i Melburna, do 2023. godine. Probni letovi planirani za oktobar, novembar i decembar ove godine približiće aviokompaniju tom cilju i omogućiće Kvantasu, kao i medicinskim stručnjacima, da testiraju uticaj letova na zdravlje i dobrobit putnika i posade.

Bjorn Ferm, aeronautički i ekonomski analitičar, objašnjava privlačnost dugolinijskih letova, kao suprotnost „dvodelnim“ putovanjima sa presedanjem u Dubaiju ili Singapuru. Ovde nema čekanja, dodatnih prolazaka kroz carinsku kontrolu i stresnih transfera. Svoj put možete isplanirati tako da letite tokom noći, a da nakon sletanja već imate produktivan dan. Ovo će posebno biti privlačno poslovnim ljudima koji dosta putuju. Ako let od 19 sati postane stvarnost, najverovatnije će to putnike koštati više. Za aviokompaniju je povoljnije da obavi dva odvojena leta, ali ima putnika koji su za ovo spremni da plate i veću cenu karte.

Pre otpočinjanja probnih letova krajem godine, tri aviona Boeing 787-9 Dreamliner, biće dopremljena iz fabrike Boeing-a u Sijetlu, u London ili Njujork. Nakon probnih letova – dva iz Njujorka, a jedan iz Londona – novi avioni će ući u komercijalnu upotrebu. Većinu putnika na probnim letovima će činiti zaposleni u Kvantasu, tako da mesta na letovima neće biti u prodaji. Istraživači sa nekoliko univerziteta i naučnih programa koje podržava australijska vlada ispitaće uticaj dugolinijskih letove na putnike u avionu. Putnici će nositi uređaje za nadgledanje, a jedan deo stručnjaka će proučavati kako na njihovo zdravlje, dobrobit i telesni časovnik utiče niz promenljivih koje uključuju osvetljenje, hranu i piće, kretanje, spavanje i zabavu na letu. Drugi deo stručnjaka će se fokusirati na posadu, pratiće nivo melatonina u njihovim organizmima pre, tokom i posle leta, i proučavaće podatke o moždanim talasima sa elektroencefalogramskih uređaja koje će nositi piloti.

Imajući na umu da su za dugolinijske letove vezana brojna pitanja koja se tiču udobnosti i dobrobiti putnika i posade, ovi probni letovi će pružiti neprocenjive informacije koje će sigurno pomoći stručnjacima da daju odgovore na njih. Za putnike će biti značajno smanjenje jačine simptoma džet-lega i stvaranje okruženja u kome će uživati u ugodnom letu. Sa druge strane, postoje oni kojima let od 19 sati ne zvuči ni malo privlačno. Svakako, ako dođe do uspostavljanja ovih letova, malo je verovatno da će oni značajno promeniti avio industriju, imajući na umu da već postoje letovi od 17 sati između Singapura i Njujorka aviokomapnije Singapore Airlines. U svetu postoji 20.000 aviona koji lete svaki dan, a devet aviona obavlja sličnu vrstu letova. U svakom slučaju, ovo će sigurno biti prestižni projekat za izabranu grupu ljudi kojima će ovakvi letovi u određenim okolnostima imati smisla i vredeće novca koji će morati da izdvoje za njih.

Inače, naučnici uveliko rade na razvoju tehnologije koja bi u budućnosti mogla da na omogući da od Njujorka do Londona putujemo samo sat vremena. Do tada, pročitajte kako da vam let u ekonomskoj klasi bude prijatniji, a saznajte i kako dugi letovi utiču na vaše telo.

Ostale korisne savete pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X