Doha – Katar

Doha – Katar

Doha – Katar

Do skoro, ovaj grad, ranije selo – poznato po lovu na biserne školjke, nije bio preterano interesantan posetiocima iz inostranstva. Sve se promenilo kada je otkrivena nafta i kada su vladari Katara doneli odluku da naprave „novi biser“ arapskog sveta, grad koji danas vrvi od događaja, atrakcija i ljudi iz svih krajeva sveta.

Popularnosti Dohe, kao turističke destinacije, u velikoj meri doprinela je i katarska nacionalna aviokompanija „Qatar Airways“ koju već godinama unazad proglašavaju najboljom ili jednom od najboljih avio-kompanija na svetu i koja ovaj grad povezuje sa skoro svakom tačkom na zemaljskoj kugli.
Da bismo odmah „pozicionirali“ Dohu, najbolje je reći da je to grad koji ubrzanim koracima sve više podseća na Dubai i Abu Dabi, ali sa svojim specifičnostima i odlikama. Naravno, širom grada nalaze se brojna gradilišta, a veliki broj njih predstavlja buduće sportske objekte za predstojeće svetsko prvenstvo u fudbalu koje će se održati u Kataru 2022. godine.

Vize za Katar
Oni, kojima je potrebna katarska viza do nje mogu lako doći putem interneta i samo je potrebno posetiti sledeću stranicu i pratiti uputstva: https://qatar.vfsevisa.com/Qatar-Online/QROnline/VisaCategoryAndPricingDetails/DisplayVisaCategoryAndPricingDetails/#no-back

Već samo sletanje na „Hamad International Airport“ u Dohi predstavlja pravi užitak imajući u vidu da avioni najčešće sleću tako da se iz aviona može videti panorama grada i to, da novoizgrađeni ultra moderni aerodrom leži na veštačkom poluostrvu, na obodu grada.
Po izlasku iz aviona, odmah se susrećete sa osećajem da ste zakoračili u budućnost, tačnije da se nalazite u nekom naučno-fantastičnom filmu. Sve odiše perfekcijom, vrhunskim dizajnom i maksimalnom udobnošću. Pošto završite pasoške i carinske formalnosti, savetujemo vam da za transfer do grada izaberete državni „Karwa“ taxi, svetlo plave boje. Njihova polazna stanica je levo od izlaza sa carine, na kraju dolaznog terminala, gde će vas sačekati ljubazno kompanijsko osoblje i smestiti vas u vozilo. Taxi je veoma pristupačan i predstavlja glavno prevozno sredstvo u Dohi. Na modernom ekranu u vozilu, pored slike i imena vozača, nalazi se i GPS navigacija, kao i iznos koji treba da platite, a na kraju, računar vam izbacuje i račun.
Pošto su vozači iz različitih delova sveta, iz Afrike, Bliskog istoka, Azije… i ne mali broj njih ne poznaje baš najbolje grad, koji se iznova menja, usled raznih gradilišta i mnogih novih auto puteva i ulica, poželjno je da kod sebe imate instaliranu offline Google mapu grada i uključenu navigaciju na telefonu, kako biste mogli da kažete vozaču gde želite da idete, pod uslovom da ne idete na neko od opšte poznatih mesta.
Od aerodroma, do grada je potrebno oko 20-30 minuta vožnje, mada to zavisi od gužve i dela grada u koji želite da idete. Glavni putevi su izuzetno široki, sa po nekoliko traka, mada to ne garantuje da gužve ipak neće biti.

Grad bi ugrubo, mogao da se podeli na tri celine… na staru Dohu, West Bay i The Pearl. A kada kažemo „stara Doha“, to je pomalo filozofsko pitanje, imajući u vidu da od prave stare Dohe nije ostalo praktično ništa. Ono što podseća na tu staru Dohu, ali je zapravo relativno skoro izgrađen, jeste Suk Vakif (Souq Waqif). Građevine u tipičnom arapskom stilu, sa uzanim uličicama, brojnim prodavnicama i restoranima, oslikavaju kako je ovde nekada izgledao život. Danas, ovo mesto vrvi od turista, mami vas mirisima i odličnom arapskom hranom i naravno, suvenirima kojih ima u izobilju. Svakako preporučujemo da posetite Suk i da makar na ovaj „posredan“ način osetite duh orijenta.

U ovom „starom“ delu grada, nalazi se i veliki broj građevina, pretežno državnih ministarstava, sedište vlade i druge institucije, a dominira impresivni Muzej islamske umetnosti (Museum of Islamic Art), koji je izgrađen, opet na malenom veštačkom poluostrvu, koje ulazi u zaliv. Ukoliko vam vreme dozvoljava obavezno ga treba posetiti i uživati, ne samo u samim postavkama, već i u arhitekturi objekta i okolnog parka, odakle se pruža fantastičan pogled na grad i zaliv.

Dalje, šetalištem i bulevarom Korniš (Al Corniche) koji se proteže praktično od aerodroma, duž cele obale obale zaliva u kojem se nalazi grad, stižemo do West Bay-a, finansijskog centra grada. Već iz aviona, a kasnije i sa samog bulevara vidi se „city skyline“, impresivan broj najrazličitijih i veoma maštovitih nebodera, kojih je iz meseca u mesec, sve više. Prizor je fantastičan posebno noću, kada se popale sva svetla i kada stvarno imate utisak da ste na drugoj planeti.
Naravno i ovde morate biti spremni na brojna gradilišta, ali ćete moći i da uživate u brojnim hotelima, restoranima, kongresnim centrima i šoping molovima, kojih ima na desetine u centru grada, ali i van centra, gde se posebno izdvaja ogromni „Mall of Qatar“. Doduše, šoping u Kataru nije baš povoljan, naročito u poređenju sa obližnjim Dubaijem.
Zanimljivo je videti u finansijskom centru brojne delegate raznih svetskih konferencija, učesnike raznih poslovnih sastanaka, kada shvatate činjenicu gde je svet otišao i koliko smo daleko u tom smislu od svega toga. Takođe, zanimljivo je videti i svo to bogatstvo, koje će sigurno trajati dok je nafte, a za posle ćemo videti…

O Qatar Airways-u
Osnovana 1997. godine, avio kompanija Qatar Airways je najbrže rastuća kompanija na svetu. Povezuje preko 150 destinacija širom sveta sa preko 200 najmodernijih aviona. Najpoznatiji svetski servis za ocenu avio kompanija „Skytrax“ proglasio je Qatar Airways za kompaniju godine 2011, 2012, 2015 i 2017. godine! Interesantno je da cela kompanija zapošljava oko 45.000 ljudi, da ima oko 10.000 članova letačkog osoblja, među kojima ima oko 500 državljana Srbije.

Sledeći „miris“ sve većeg bogatstva, upućujemo se ka delu grada koji se zove Biser (The Pearl) i to sa razlogom. Ovo je možda i najbolji primer ovdašnje raskoši, jer se radi o veštačkim poluostrvima i ostrvima, sa velikim lagunama, odnosno marinama, sa desetinama luksuznih stambenih kompleksa, sa desetinama restorana i kafića, ultra luksuznih prodavnica, bioskopa, molova, sa vodenim kanalima koji presecaju stambene komplakse, mostićima i predivnim šetalištima…
Ovde najčešće možeti videti prebogate katarćane, koji u popodnevnim satima, pošto se probude sredinom dana, usled toga što im posao i ne predstavlja neki primarni fokus u životu (kako i zašto raditi kad već imate toliko bogatstvo, a i vruće je preko dana), vozikaju svoje neopisivo skupe automobile, druže se, razgledaju radnje i kupuju po koju „sitnicu“, da bi se kasnije razmileli po šoping molovima, a uveče po lepim baštama restorana, na šetalištima, do kasnih večernjih sati.

Doha nudi još nekoliko atrakcija poput Katara Cultural Village-a, koje se nalazi između West Bay-a i The Pearl-a, a naravno i brojne džamije, među kojima se izdavaja najveća državna džamija – State Grand Mosque. Iz Dohe možete krenuti i na izlet, ali obavezno u organizaciji neke agencije, u pustinju, da biste videli „peščano more“ – Khor Al Udeid, tačnije pustinjske dine, koje se „utapaju“ u more i obrnuto, što predstavlja redak prirodni fenomen.

Sve u svemu, Dohi treba prići otvorenog srca, bez predrasuda, naročito onih tipa „pa ovo je sve veštački i bez ikakve istorije“ i slično tome. Ako volite novotarije i čuda modernog doba, ovde ćete se odlično provesti, a moći ćete i da zavirite u istoriju ovog regiona.

Author: Zoran Đukanović

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *