Dolazi vreme potcenjenih turističkih destinacija

Dolazi vreme potcenjenih turističkih destinacija

Sigurno ste već čuli za fenomen prekomernog turizma, o kome Travel Magazine redovno izveštava već nekoliko godina.

Pojedine evropske destinacije počele su da primenjuju drastične mere kako bi se zaštitile od negativnih efekata prevelikog broja posetilaca, a među najugroženijim su Venecija, Rim, Pariz, Amsterdam, Briž, Ćinkve Tere, Barselona, i mnoge druge.

Osim uvođenja nepopularnih mera, kazni i turističkih taksi, koje za cilj imaju da obeshrabre dolazak turista, u poslednje vreme stručnjaci sve više predlažu pozitivne akcije – kakva je promovisanje manje popularnih, ali atraktivnih destinacija.

U vreme overtourism-a (prekomernog turizma), potcenjene destinacije su uvidele svoju priliku i tako je nastao undertourism. Ova sve popularnija marketinška taktika uglavnom podrazumeva promociju tipa: „Posetite nas, jer ovde nema gužve kao u susednom popularnom mestu. Dođite, istražite isto nasleđe, kulturu i gastronomiju, a da ne morate da čekate da biste napravili savršenu Instagram fotografiju.“

I čini se da ova jednostavna taktika uspeva. Ovim destinacijama na ruku ide i činjenica da popularni gradovi u sve većoj meri aktivno obeshrabruju dolazak turista. Tako ne iznenađuje što je broj posetilaca portugalskoj prestonici Lisabonu eksplodirao otkada je Barselona počela da primenjuje mere protiv prekomernog turizma.

Ali i manje posećene destinacije rizikuju da postanu žrtve sopstvenog uspeha. Mesta koja se reklamiraju kao „potcenjena“ predstavljaju potencijane katastrofe prekomernog turizma u budućnosti, ako na vreme ne usvoje odgovoran pristup turističkom planiranju.

A šta posetioci mogu da urade?

Pre svega, da ozbiljno shvate svoje putovanje. Umesto da obilaze što više popularnih mesta praveći selfije, bez ikakvog dubljeg poimanja o tome gde su došli i koja priča stoji iza važnih atrakcija, turisti treba da razmišljaju i sebi priušte autentično iskustvo – koje će ih, ukoliko se samo malo potrude, ispuniti više od masovnih i stereotipnih obilazaka.

Tako, na primer, navala turista na Maču Pikču ozbiljno preti da uništi ovu destinaciju. A da li ste čuli za jedan drugi, podjednako fascinantan lokalitet stare civilizacije Inka, Kualep? Nalazi se u blizini peruanskog grada Tingo, obuhvata više od 400 kamenih objekata, i zahvaljujući novoizgrađenoj žičari, pristupa mu se lako. Ovaj lokalitet je zapravo 500 godina stariji od Maču Pikčua.

Puket je najpoznatija i jedna od nakomercijalizovanijih turističkih destinacija Tajlanda. Podjednako dobre plaže, netaknuta džungla i kristalno čisto more, samo bez gužvi i standardnih komercijalnih sadržaja, očekuju vas u Kepu, na južnoj obali Kambodže.

U Evropi ima mnogo fascinantnih gradića, koji su nekada tokom istorije imali važnu ulogu. U međuvremenu su izgubili na značaju, ali bogato nasleđe predstavlja veliki turistički potencijal. Tako je portugalski gradić Gimaraiš (Guimarães) mesto gde je rođen prvi portugalski kralj – Afonso I početkom 12. veka. O njegovom nekadašnjem značaju svedoče savršeno očuvani stari grad, zamak iz 11. veka i brojne crkve. Zbog značaja za portugalsku istoriju smatra se kolevkom portugalske države, a nalazi se i na Listi svetske baštine UNESCO-a.

Pročitajte koje su to odlične alternative poznatim evropskim atrakcijama, koji potcenjeni italijanski gradovi zavređuju vašu pažnju, ali i gde Holandiji možete da se provedete podjednako dobro kao u Amsterdamu, ali bez gužve.

Ostale korisne savete pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X