Francuska uvodi eko-taksu u avio saobraćaju

Francuska uvodi eko-taksu u avio saobraćaju

Franuska vlada je potvrdila uvođenje ekološke takse u avio saobraćaju.

Nova taksa biće uvedena od početka sledeće godine i važiće za sve letove koji se obavljaju sa polaskom iz Francuske.

Iznos takse će zavisiti od putne klase. Uz kartu za ekonomsku klasu plaćaće se 1,5 evro za letove unutar Francuske i Evropske unije, a najskuplja će biti taksa uz kartu za biznis klasu na dugolinijskim letovima koja će iznositi 18 evra.

Eko-taksa se neće naplaćivati na letovima ka Francuskoj. Ministarstvo saobraćaj Fransuke očekuje da će na ime ove takse godišnje biti skupljeno 180 miliona evra. Taj novac će biti investiran u razvoj ekološkog vida saobraćaja kao što je železnica.

Francuske vlasti su odlučile da pooštre zakone i pravilnike koji se tiču ekologije i zaštite životne sredine. U planu je bilo da se ova taksa uvede još prošle godine, ali je predsednik Francuske Emanuel Makron bio prinuđen da stopira njenu primenu zbog protesta žutih prsluka.

Aviokompanije protiv

Nacionalna aviokompanija Francuske Air France oštro se usprotivila uvođenju ove takse. Iz ove kompanije tvrde da će taksa dodatno opteretiti troškovnu stranu finansijskog balansa sa najmanje 60 miliona evra godišnje. U trenucima kada avio saobraćaj trpi zbog porasta cene goriva, nova taksa će samo dodatno otežati poslovanje. Navedeno je i kako će najviše negativnoj uticaja taksa imati na domaće aviokompanije i na Air France kao najvećeg francuskog avio prevoznika, što će umanjiti njegovu konkurentnost u odnosu na konkurenciju.

Eko-taksa bi uskoro mogla biti uvedena i na teritoriji cele Evropske unije. Tome su se oštro usprotivile sve aviokompanije, a posebno je reagovala asocijacija najvećih evropskih aviokompanija Airlines For Europe (A4E) koja je osnovana sa ciljem lobiranja za bolje uslove poslovanja aviokompanija.

Uvođenju takse se usprotivila cela struka, uključujući i krovnu vazduhoplovnu organizaciju IATA, čiji direktor je nedavno izjavio da nije u redu da se krivica za zagađenje životne sredine svali na avio industriju koja je odgovorna za 2,5 posto emisije štetnih gasova.

Holandija je takođe pokrenula inicijativu za uvođenje eko-takse, a za nju je zainteresovana i Belgija. Pokrenuta je i incijativa da Evropska komisija donese odluku o uvođenju takse na nivou cele Evropske unije što bi moglo da utiče na poskupljenje avio karata. Aviokompanija KLM je u potrazi za ekološkim gorivom započela rad na otvaranju prve evropske fabrike za bio-kerozin.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X