Hoteli: Najezda umišljenih zvezda Instagrama

Hoteli: Najezda umišljenih zvezda Instagrama

Hoteli: Najezda umišljenih zvezda Instagrama

Luksuzni rizorti na svetskim top destinacijama postali su meta hordi influensera sa društvenih mreža, koji žele da dobiju besplatan smeštaj u zamenu za promociju i publicitet.

Ovaj fenomen posebno je izražen na Maldivima, dalekom raju u Indijskom okeanu, u kome luksuzni hoteli imaju svoja privatna ostrva, sa belim peščanim plažama i kristalno čistom vodom. Hotelski brendovi se takmiče u nivou luksuza koji pružaju gostima (među sadržajima i uslugama koje ovde možete da dobijete su i lični bazen i privatni batler) i bore se za što veći kolač na rastućem tržištu, koje već sada ima preko milion turista godišnje.

Budući da internet i društvene mreže postaju sve uticajniji medijumi za reklamiranje i privlačenje potencijalnih kupaca, tu na scenu stupaju blogeri, Instagram modeli i influenseri, koji hotelima nude svoje usluge i lajkove hiljada pratilaca na društvenim mrežama, a zauzvrat očekuju prvoklasni tretman i besplatan smeštaj.

Ovo zapravo i nije neka novost, budući da su hoteli odavno prepoznali vrednost elitnih influensera i često im i lično šalju poziv i ponudu da odsedaju u njihovim rizortima, ali novost je da im se u poslednje vreme javlja sve veći broj samoproklamovanih zvezda društvenih mreža, koje očekuju vrhunski tretman – besplatno.

Zaposleni u hotelu Dusit Thani na Maldivima su otkrili da dnevno dobiju više ovakvih predloga za saradnju, u kojima tipično stoji da „influenser“ očekuje, u proseku, između pet i sedam all inclusive noćenja u hotelu, u zamenu za, na primer, dva posta dnevno na društvenim mrežama. Prema njihovim navodima, na manje od 10% ovakvih zahteva vredi odgovoriti.

Zahteva za uspostavljanjem saradnje ima toliko, da su mnogi luksuzni rizorti na svojim sajtovima postavili jasne i precizne kriterijume koje influenseri moraju ispune da bi saradnja mogla biti uspostavljena, a evo kako je jedan poznati lanac to definisao:

„Želimo da uspostavimo saradnju sa pojedincima koji se veoma angažuju oko svog auditorijuma, imaju lojalne pratioce, preferiraju kvalitet sadržaja u odnosu na kvantitet i čiji lični brend je u skladu sa vrednostima, marketinškim ciljevima i ciljnom grupom gostiju našeg hotela“.

Zbog najezde zahteva koje im šalju influenseri i blogeri, mnogi hoteli su ukinuli sve oblike saradnje sa njima.

Poznat je slučaj dvadesetdvogodišnje Youtube blogerke Ele Darbi, koja je pokušala da dobije 5 besplatnih noćenja u jednom irskom butik hotelu za sebe i svog dečka, u zamenu za promociju u jednom od njenih Youtube videa. Iznerviran vlasnik hotela joj je odgovorio u njenom stilu – preko društvenih mreža, a post je ubrzo postao viralan i izazvao brojne reakcije. Između ostalog u njemu se navodi:

„Ako ti poklonim smeštaj u hotelu u zamenu za video promociju, ko će platiti mom osoblju da se stara o tebi? Ko će platiti čistačici da ti očisti sobu?… Ko će platiti struju i grejanje koje potrošiš tokom svog boravka? Možda bih svojim zaposlenima mogao da kažem da će umesto plate dobiti mogućnost da budu u tvom videu?“

Uprkos najezdi umišljenih internet zvezda, hoteli prepoznaju vrednost ovog savremenog načina reklamiranja i komunikacije sa potencijalnim gostima. Mnogi su postavili jasne standarde za uspostavljanje ovakvog vida saradnje, kako bi sprečili zloupotrebe ljudi koji samo žele besplatan odmor. A neki su zaposlili i sopstvene stručnjake za društvene mreže, kako bi što bolje mogli da kontrolišu svoje prisustvo na njima.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *