Udobnija avionska sedišta u budućnosti?

Udobnija avionska sedišta u budućnosti?

Srednja sedišta na letovima su omražena među putnicima, budući da se u njima osećaju stešnjeno i zgrčeno, ali cilje jedne američke kompanije je da ovo promeni.

Molon Labe Seating iz Kolorada dizajnirao je sedište S1 “Space Seat”, koje je relevantno regulatorno telo u SAD-u (FAA) odobrilo u junu. Inovacija se zapravo odnosi na raspored u okviru reda sedišta, pa je tako srednje sedište smešteno blago iza i ispod dva krajnja sedišta. Ovo mu obezbeđuje veću širinu, a putnicima daje mogućnost da imaju bolji pristup središnjim naslonima za ruke (zahvaljujući dizajnu na dva nivoa).

Putnici će imati priliku da ova sedišta isprobaju već sledeće godine, ali samo na letovima 50 aviokompanija koje će ih kupiti, a čija imena tek treba da budu objavljena.

Kritičari ovog dizajna su, međutim, primetili i neke njegove mane. Ono ne može da se spušta, a zbog toga što je malo niže od ostalih, nije idealno rešenje za visoke putnike. Iz kompanije Molon Labe Seating objasnili su da je ovo rešenje usmereno na rešavanje „rata laktova“ koje putnici vode za središnje naslone za ruke. Oni rade na još dve verzije sedišta za duge letove S2 “Stagger Seat”, koje može da se spušta i ima prilagodljivi naslon za glavu, i S3 “Side-Slip Seat”, čiji dizajn omogućava da se sedište do prolaza pomeri na srednje sedište tokom ukrcavanja i iskrcavanja, kako bi se prolaz u kabini proširio.

Pročitajte i koje je sedište u avionskoj kabini najudobnije, tekst o zabrinjavajućem trendu povećanja maksimalnog broja sedišta u avionu. Možda će vas zanimati i i straživanje koje je pokazalo da je doplata za sedište u 9 od 10 slučajeva bacanje novca.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

1 komentar

  1. Avio-kompanije nikad nisu sprovele upitnik u vezi toga, vec se utrkuju u smanjenju cijene, umjesto poboljsanju kvaliteta leta. Ako izbacimo srednje sjediste i uvedemo sistem: 2-2-2, za povecanje cijene od 16%,, dobilo bi se na sirini, dovoljno da svi budu zadovoljni, a osim rata laktova, izbjegao bi se rat prtljaga iznad glave. Za povecanje cijene od 20%, dobili bi na duzini od 5-6 cm, pa bi izbjegli i rat koljena. Naravno, bilo bi potrebno da se uvede jos 20% vise letova, koji bi doveli do 20% povecanja narudzbe od proizvodaca aviona, sto bi, opet, obradovalo iste, pa bi se obogatili na proizvodnji, umjesto na politickom pritisku da se njihov tupavi proizvod kupi.

    Pošaljite odgovor

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X