Izveštaj sa konferencije 3T – Tourism, Travel and Tech

Izveštaj sa konferencije 3T – Tourism, Travel and Tech

Izveštaj sa konferencije 3T – Tourism, Travel and Tech

Turizam i IT su dva rastuća i najuspešnija sektora u Hrvatskoj. Glavno pitanje koje je obežilo 3T – Tourism, Travel and Tech konferenciju u Zagrebu je kada tačno će ta dva sektora krenuti da više sarađuju, nadopunjuju se i koriste inovativna rešenja i proizvode startupa, što će u budućnosti biti i važnije zbog trendova korišćenja tehnologije tokom putovanja i odmora.

Konferencija 3T – Tourism, Travel & Tech održana je drugu godinu zaredom, a ove godine je okupila više od 220 domaćih i stranih učesnika iz turizma i IT-a, odnosno informatičko-tehnološkog sektora, s ciljem objedinjavanja i jače saradnje.

„Konferencijom nastojimo da jače spojimo dva najuspešnija sektora u Hrvatskoj, turizam koji čini 20 posto BDP-a, i IT koji je takođe rastući i sve više pridonosi privrednom rastu, pogotovo izvozu. Tehnologija je ključ optimizacije i uspeha i u turističkom poslovanju, a 3T konferencija pruža odgovore kako najbolje iskoristiti savremenu tehnologiju i poslovanje u turizmu učiniti efikasnijim i boljim“, rekao je otvarajući konferenciju direktor konferencije Oleg Maštruko, dodajući da je u drugom izdanju konferencija oko 30 posto veća nego prošle godine, što znači da je konferencija naišla na plodno tlo.

Jedno od polazišta ovogodišnje konferencije 3T je i objava u Financial Times-u da je Hrvatska na sedmom mestu u svetu po atraktivnosti za investicije u turizmu, što je viđeno ne samo kao dobra vest, već i kao podsticaj za jaču saradnju IT-a i turizma, jer se nijedna investicija u turizmu ne može dogoditi bez ulaganja u IT i komunikacijske platforme.

O raznim načinima poslovanja i mogućnostima koje tehnologija nudi turizmu, ali i šta turizam očekuje od tehnologije, na konferenciji je govorio stručnjak i preduzetnik iz Nemačke Martin Reents, ističući da je u moderno doba tehnologija sve više pokretač turizma, pogotovo što su ljudi u svetu i savremeni turisti sve mobilniji u komunikaciji i na putovanjima, pri čemu koriste brojne aplikacije za lakše snalaženje u odredištima, pronalaženje sadržaja koji ih zanima, rezervisanje smeštaja i prevoza, kupovinu ulaznica i ostalog.

„U svetu danas imamo više od dve hiljade aplikacija samo za hotelsku odnosno smeštajnu industriju, koja itekako ulaže i koristi IT rešenja za poslovanje. Zanimljivo je i videti kako se menjala hotelska ponuda od 19. do 21. veka, od toga da je bila samo za smeštaj i hranu, do toga da su danas hoteli posebno dizajniranog izgleda s mnoštvom sadržaja, pa i tehnoloških mogućnosti koje gostima pružaju određene doživljaje, iskustva i emocije, a što oni uz kvalitet najviše i traže“, istaknuo je Reents.

Dodao je i da hoteli i drugi segmenti u turizmu koji ulažu u tehnologiju mogu ostvariti i veće cene i prihode nego oni koji to nemaju, kao i da to danas gotovo i nema hotelskih operacija u kojima se ne koriste neke od brojnih aplikacija za poboljšanje performansi svakog pojedinog segmenta, što pridonosi i konkurentnosti.

„U turizmu, pa i hotelijerstvu, kao i u brojnim drugim sektorima, sve više za poslovanje i ostvarivanje što boljih rezultata u marketingu, promociji, prodaji, rezervacionim sistemima, cenama, prihodima i drugom koriste tehnologije poput big data analitike, veštačke inteligencije, uvećane i virtuelne stvarnosti, mašinskog učenja ili ‘machine learning-a’, prepoznavanja glasa i očnih rožnjača, robota, digitalnih ključeva, itd.“, kazao je.

Hrvatskoj, koju je već posetio nekoliko puta, poručio je da iskoristi najbolje što ima od oba sektora, prognozirajući joj nakon priobalnog, uspeh i u razvoju gradskog turizma, pogotovo u Zagrebu, dok je na pitanje vidi li u budućnosti trend u turizmu poput ‘without internet’ ili bez interneta, odgovorio da je to teško masovnije očekivati, ali da je moguće da će odredišta ili objekti u nekom trenutku ponuditi i to, više kao odmocanje od svakodnevice, i za kratki odmor, a ne kao nešto što će ‘zavladati’.

Na konferenciji 3T se pričalo i o sezonalnosti u turizmu, uz naglasak da tehnologija može pomoći i u tom velikom problemu hrvatskog turizma, pogotovo u privlačenju turista izvan leta putem društvenih mreža i raznih online marketinških alata, a predstavljena je i prva ekspedicija električnim automobilom preko pustinje koju su početkom ove godine ‘odradili’ hrvatski putopisci i preduzetnici Oleg Maštruko i Saša Cvetojević.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *