Kako će izgledati hoteli budućnosti?

Kako će izgledati hoteli budućnosti?

Kako će izgledati hoteli budućnosti?

Hotelska industrija trenutno prolazi kroz veoma dinamičan period transformacije i stručnjaci za ovu sferu nam najavljuju da će već u 2020. izgledati veoma drugačije nego danas.

Na ovu promenu najviše utiču digitalne tehnologije, koje gostu omogućavaju veći uticaj na trendove u hotelijerstvu. Milenijalci, generacija rođena između 1980. i 2000, trenutno već čine trećinu hotelskih gostiju, a očekuje se da će do 2020. činiti i do 50%. Budući da će postati primarno tržište hotelske industrije, način na koji ovi mladi ljudi vide svet i očekivanja koja imaju od hotela, u velikoj meri će uticati na trendove u hotelijerstvu u narednim godinama. Ovi „digitalni“ gosti se veoma oslanjaju na tehnologije i od hotela imaju velika očekivanja, posebno kada je u pitanju autentično iskustvo i personalizovana usluga.

Hoteli zato ulažu puno energije i sredstava kao bi se prilagodili novim trendovima – u smislu dizajna, usluge, sadržaja i iskustva. A kako će oni izgledati u budućnosti i koje novitete možemo da očekujemo? Evo nekoliko trendova u hotelijerstvu, koji su trenutno aktuelni.

Mobilni menadžment sistemi daju gostu kotrolu nad različitim aspektima boravka u hotelu. Prijavljivanje i odjavljivanje, biranje i plaćanje hoteleskih usluga i sadržaja, podešavanje parametara u sobi (temperatura, osvetljenje, itd.) unapred, putem aplikacije, korišćenje telefona umesto hotelskog ključa, softveri dizajnirani za rad sa glasovnim asistentima i još mnogo drugih noviteta, u narednim godinama bi mogli da postanu deo standardne usluge u hotelima. Osim mobilnog ključa, neki hoteli trenutno isprobavaju i tehnologiju prepoznavanja lica i otiska prsta.

Room-servis, nošenje prtljaga, služenje pića i pružanje informacija gostima, samo su neki od poslova koji su u više hotela širom sveta već povereni robotima. Roboti se testiraju i u nekoliko hotelskih lanaca, a budućnost će pokazati da li će i u kojoj meri mašine moći da zamene ljude.

Proširena i virtuelna stvarnost su tehnologije od koje se u hotelijerstvu mnogo očekuje. Za sada, uglavnom se testiraju mogućnosti hotela da ovim putem kupcima pruže verno iskustvo i prikaz svojih soba, objekata i sadržaja, ali potencijal za proširenu i virtuelnu stvarnost je mnogo veći i njihova budućnost se za sada čini svetla.

Tehnologije u velikoj meri mogu da doprinesu kreiranju personalizovanog iskustva. Aplikacije koje gostima omogućavaju da kreiraju svoje profile u određenom hotelskom lancu, obezbeđuju da tamo gde taj gost odseda, u okviru lanca, soba bude prilagođena njegovim željama. On može zahtevati sobu na određenom spratu, određenu temperaturu, dodatni peškir za lice, ohlađenu flašu mineralne vode svako jutro i slično, a dovoljno je da to u svom profilu navede samo jednom, jer će zatim zaposleni u lancu uvek moći da se oslanjaju na ove podatke u svom sistemu, kako bi mu ostanak u hotelu učinili što prijatnijim.

Ostale korisne savete pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *