Kako ćemo putovati u budućnosti?

Kako ćemo putovati u budućnosti?

Kako ćemo putovati u budućnosti?

Pre sto godina avioni su započeli redovne putničke linije. Danas svi imaju mogućnost da putuju po svetu, obilaze planetu i upoznaju nove kulture. I zaista svet nikada nije bio manji, a mogućnosti veće.

Danas, ipak, ni to nije dovoljno. Tehnologije idu napred, svet se dodatno smanjuje i postaje tesan, a inovativne kompanije rade na pronalaženju novih načina da čovečanstvo ide u susret budućnosti još brže.

Sanjali ste oduvek da odete u Australiju, ali vam se taj put čini veoma dalekim. Uskoro ćete možda moći da skoknete do tamo za samo nekoliko sati, ako se ostvare namere Virgin Galactic-a koji planira letove od Londona do Sidneja koji bi trajali tek dva sata.

Supersonični avioni
Iako supesonični avioni nisu baš najnovija ideja i oni su već leteli u prošlosti, danas imamo njeno ponovno buđenje. Petnaest godina nakon penzionisanja Konkorda, supersonični letovi ostali su rezervisani samo za vojne avione. Međutim, vremena se menjaju i danas imamo sve više pokretača ideje nove generacije supersoničnih aviona koji bi bili namenjeni putničkom saobraćaju. Najdalje u ovoj nameri otišla je kompanija Boom, koja planira izgradnju komercijalnog aviona sa kapacitetom za 55 putnika koji bi mogao da leti brzinom od 2,2 maha što je nešto malo brže nego što je leteo Konkord. Ovakav avion bi prevalio udaljenost od Londona do Njujorka za samo tri sata i 15 minuta. Cena karte bi bila oko pet hiljada dolara. Efikasnost upravljanja ovakvim avionima bi bila značajno poboljšanja zahvaljujući primeni novih tehnologija u pogledu korišćenja kompozitnih materijala i novih motora koji znatno smanjuju potrošnju goriva. Boom planira prve test letove novog aviona već naredne godine, a prvi putnici bi se mogli otisnuti na supersonično putovanje već 2025.

Foto: www.boomsupersonic.com

Virgin Hyperloop
Hyperloop je futuristički koncept prevoza koji razvija Elon Mask sa ciljem prevoza putnika i robe brzinama aviona ali po znatno nižoj ceni. Ovaj koncept predviđa korišćenje elekto motora za ubrzavanje i usporavanje elektromagnetnog, levitirajućeg vozila oblika kapsule, kroz poseban tunel (cev) niskog vazdušnog pritiska. Sistem je dizajniran da bude u potpunosti autonoman, veoma tih. Izgradnja prvog Hyperloop-a je već završena. U Las Vegasu je postavljena prva cev koja je namenjena za testiranja. Nakon uspešno obavljenih prvih testova pre dve godine, predviđanja su da će ovaj sistem brzog prevoza zaživeti već do 2021. Mnogi gradovi su već izrazili veliku zainteresovanost za uvođenje Hyperloop veze. Već postoje predlozi izgradnje veze između Londona i Edinburga, Glazgova i Liverpula, Abu Dabija i Dubaija.

Foto: www.hyperloop-one.com

Svemirska putovanja
Nekoliko kompanija trenutno radi na razvoju svemirskog turizma, ali je najdalje u tome otišao Virgin Galactic, Ričarda Brensona. Svemirske letelice Virgin Galactica neće biti lansirane poput raketa, već će uzletati horizontalno nošene na laganom avionu koji se zove Virgin Mothership – VMS Eve. Ovaj će avion poleteti u svitanje i podići će se do 15.000 metara. U tom trenutku će se od njega otkačiti Virgin Galactic svemirska kapsula. Pilot će potom podići nos i vertikalno ubrzanje čime će dostići brzinu četiri puta veću od brzine zvuka. Za šest putnika, koliki je kapacitet Virgin Galactic-a boja neba će se menjati od plave, preko ljubičaste do crne što će moći da posmatraju kroz prozore postavljene sa strane letelice. Kada dostigne svoj cilj, negde u svemiru letelica će se primiriti i ostaće tamo šest minuta. Sedišta će se odvojiti kako bi putnici mogli da dožive nultu gravitaciju i da lebde. Nakon toga letelica će se poput pera spušati ka zemljinoj atmosferi, da bi kada u nu uđe nastavila da leti kao običan avion sve do sletanja na način na koji to rade i avioni. Ukupan let će trajati oko dva sata i koštaće 250.000 dolara. Ovo je dosta skupo pa će priliku da se otisnu do svemira imati samo najbogatiji ljudi na svetu, ali jednog dana kada se ova tehnologija dodatno razvije i kada se naprave nove, veće letelice sa većim putničkim kapacitetom, biće moguće da se sprovode suborbitalni letovi kojima će se sa jednog na drugi kraj planete stizati preko svemira i to za samo dva sata.

Foto: Virgin Galactic

Vozila bez vozača i pametni putevi
Vozila bez vozača imaju potencijal da putovanje učine bezbednijim. Kretanje po nepoznatom gradu moglo bi da bude jednostavnije. Tehnički gledano, ovakva vozila već postoje i koriste se u manjoj meri zahvaljujući brojnim kompanijama koje su pokrenule ovu tehnologiju, ali ona u pravnom smislu nisu još uvek spremna da se otisnu na put, što ne znači da uskoro neće biti. Na razvoju ove tehnologije rade mnogi uključujući BMW, Uber, Teslu ili Google. Najdalje je otišla kompanija Tesla koja razvija softverska i hardverska rešenja kojima se značajno poboljšava autonomno upravljanje vozila. Sistem autopilota može bolje da upravlja vozilima od ljudi, tvrde u Tesli. Ujedno se radi i na razvoju tehnogija za pametne puteve, što će dodatno povećati bezbednost drumskog saobraćaja. Putevi će u budućnosti moći da komuniciraju sa automobilima i da razmenjuju informacije o saobraćaju, parkingu, vanrednim situacijama što će pomoći u navigaciji.

Ostale korisne savete pročitajte ovde.

Foto: Tesla

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *

X