Kako da se nosite sa uspehom u turizmu?

Kako da se nosite sa uspehom u turizmu?

Kako da se nosite sa uspehom u turizmu?

„Kako se nositi sa uspehom“, nije naziv nove knjige za samopomoć, već veoma zabrinjavajućeg izveštaja Svetskog saveta za turizam (World Travel and Tourism Council), koji se bavi fenomenom prekomernog turizma i problemima koje on izaziva.

Prema ovom izveštaju, ukratko, popularnost u svetu turizma ujedno može biti i dar i prokletstvo. Onog trenutka kada destinacija dostigne svoj vrhunac što se tiče broja turističkih poseta, sve preko toga vodi ka uništavanju života lokalaca i infrastrukture, ali i pada kvaliteta turističkog iskustva.

Izveštaj čiji je pun naziv „Coping with Success: Managing Overcrowding in Tourist Destinations“, navodi prekomerni turizam kao ozbiljan problem današnjice, budući da je turistički sektor jedan od glavnih pokretača globalne ekonomije, i zahvaljujući ekspanziji srednje klase u društvu, unapređenoj fizičkoj i digitalnoj povezanosti u svetu i novim generacijama sa sve većim apetitom za putovanjem, turizam se razvija kao nikada pre, obezbeđujući i veliki broj novih radnih mesta svake godine.

Ali ovakav ubrzani razvoj sa sobom nosi i izazove, koji se moraju na vreme prepoznati i sa kojima se mora izaći na kraj. Jedan od glavnih izazova je upravo prekomerni turizam, koji se kao epidemija širi među popularnim svetskim destinacijama, ugrožavajući sve više njihovo normalno funkcionisanje.

Izveštaj identifikuje pet glavnih negativnih posledica prekomernog turizma: alijenaciju lokalnog stanovništva, pad kvaliteta turističkog iskustva, kolaps preopterećene infrastrukture, uništavanje prirode i lokalnog kulturno-istorijskog nasleđa.

Studija identifikuje svetske gradove koji su trenutno najugroženiji prekomernim turizmom. To su Amsterdam, Dubrovnik, Kuala Lumpur, Makao, Rim, Venecija, Barselona i Varšava.

Za više informacija o ovoj gorućoj temi travel industrije, pročitajte ceo izveštaj World Travel and Tourism Council-a, na njihovom sajtu.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *