Kako da vas kolege ne mrze dok ste na odmoru

Kako da vas kolege ne mrze dok ste na odmoru

Kako da vas kolege ne mrze dok ste na odmoru

Naporno ste radili cele godine i već ste na rubu snaga, zaista je kranje vreme za predah. Kako se bliži vreme odmora, sve vam je teže da se skoncentrišete na posao, sve češće razmišljate o toplom belom pesku i umirujućem zvuku morskih talasa.

I vaše kolege su sve češće zamišljene, ali dok vi razmišljate o tome na koju plažu ćete prvo staviti peškir i da li da ponesete beli ili plavi kupaći, oni počinju da paniče zbog svog vašeg posla koji će oni biti prinuđeni da rade čitave dve nedelje.

U zavisnosti od organizacije firme i broja zaposlenih, istraživanja pokazuju da u proseku, kada jedan zaposleni ode na odmor, njegovim se kolegama posao uveća za trećinu. A čak svaki treći zaposleni je izjavio da gaji negativna osećanja prema kolegama zbog čijeg odmora ima više posla. Takođe, preko 40% zaposlenih je iskusilo da im kolege ili nadređeni nameću osećaj krivice zbog odlaska na odmor. Istraživanje koje sproveo LinkdIn je pokazalo i da bi dve trećine zaposlenih ipak bez pardona kontaktirali kolegu koji je na odmoru, u slučaju da iskrsne neki problem na poslu.

Nažalost, zbog pritiska na poslu, mnogi ljudi oklevaju da odu na zasluženi odmor. Više od 60% zaposlenih se plaši da će zbog odlaska na odmor izgledati manje posvećeni poslu, a više od pola smatra da niko na poslu ne bi mogao da ih menja.

Ipak, odmor nam je s vremena na vreme svima potreban. Mnoge studije su pokazale da redovno korišćenje odmora zaposlene čini kreativnijim i produktivnijim na duge staze.

Zato svakako treba da sebi priuštite odmor. Samo, da vaše opuštanje ne bi pravilo stres drugima, učinite sve da vaš odlazak prođe što bezbolnije za kolege i samo poslovanje firme. Evo nekoliko saveta kako da to što efikasnije izvedete.

Prvo, kako biste što manje ugrozili poslovne procese u firmi, porazgovarajte sa svojim nadređenim. Objasnite mu kada biste želeli da idete na odmor i proverite da li je to moguće, da li ima još kolega koji su tada najavili odmor i da li će u firmi ostati dovoljno zaposlenih da obezbede njeno normalno funkcionisanje. Ukoliko ste uključeni u projekat čiji rok za završetak pada baš tada, utvrdite da li postoji mogućnost pomeranja rokova, kako vaše obaveze ne bi morali da preuzimaju drugi. I na kraju, sa svojim nadređenim obavezno utvrdite koja su njegova očekivanja za količinu posla koja mora da se završi pre odmora, a šta može da sačeka vaš povratak.

Pripremite kolege za svoj odlazak. Napravite zajednički plan u vezi sa tim ko će u hitnim slučajevima preuzimati pozive upućene vama i na koji način će ih rešavati. Uputite te osobe u svoje tekuće projekte. Jasno definišite šta se podrazumeva pod hitnim i neodložnim.

Obavezno koristite Out Of Office obaveštenja, koja se automatski šalju kao odgovor na mailove koji vam stižu dok ste na odmoru. Ove poruke moraju da uključuju vreme od kada do kada ćete biti nedostupni, koga umesto toga treba kontaktirati – i podatke te osobe.

I naravno, pamtite pa vratite. Sledeći put kada neko od vaših kolega ode na odmor, potrudite se da im pomognete koliko god možete. Tako ćete stvoriti dobro radno okruženje, ali će i organizovanje odmora za sve biti manje stresno.

Ostale korisne savete pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *