Bezbednost – Koje je najbezbednije sedište u avionu? – Travel Magazine

Koje je najbezbednije sedište u avionu?

Koje je najbezbednije sedište u avionu?

Iako ima onih koji tvrde da su mesta kod krila aviona najbolja (jer je avion tu najjači), popularno mišljenje je da, u slučaju pada aviona, zadnji deo je najsigurnije mesto. Ova teorija je podržana od strane nekoliko studija, a napravljen je i jedan dokumentarac o tome. U ovom filmu je Boeing 727 opremljen kamerama, senzorima i lutkama sa lomljivim kostima koje se koriste za testiranje sudara namerno srušen u jednu pustinju u Meksiku. Nakon udara u zemlju, prednji deo aviona i prvih 11 redova sedišta – koja su, uglavnom, rezervisana za prvu klasu, biznis klasu ili putnike u premijum ekonomskoj klasi, su potpuno otpali. Najveća sila udara se osetila upravo ovde, dok se duplo manja sila osetila u zadnjem delu. Eksperti su na osnovu ovoga doneli zaključak da niko od putnika iz prve klase ne bi preživeo ovakvu nesreću, dok 78% ostalih putnika bi, a šanse za preživljavanje bi bile veće što bi putnici sedeli bliže zadnjem delu aviona. Prema jednom istraživanju, kada su objavljeni rezultati ove studije, došlo je do drastičnog pada u broju upita za mesta u prvoj klasi.

Iako se, naravno, na osnovu analize samo jednog pada ne može doneti definitivan zaključak, zaključci su podržali studiju časopisa „Popular Mechanics“ koja je sprovedena 2007. godine. Ovaj časopis je analizirao sve padove aviona od 1971. godine, i utvrdio je da su putnici koji su sedeli pozadi u avionu (iza zadnje ivice krila) bili najbezbedniji – stopa preživljavanja je u njihovom slučaju iznosila 69%, za razliku od 56% kod putnika koji su sedeli kod krila i 49% kod onih koji su sedeli u prednjem delu aviona. Međutim, uprkos ovakvom istraživanju, dva najveća svetska proizvođača aviona insistiraju da, ipak, nema ubedljivih dokaza za ove tvrdnje. Prema rečima portparola kompanije Boeing, svako sedište u avionu je podjednako bezbedno. Posebno ako je pojas vezan, što je jako važna stvar.

Zanimljivo je i šta se dogodilo sa tri lutke koje su korišćene u prošlogodišnjoj studiji u Meksiku. Sve tri su se nalazile u istom redu, ali u različitim pozicijama: jedna je bila savijena ka kolenima i imala je vezan pojas, druga je bila vezana ali je sedela normalno i treća je sedela normalno ali bez pojasa. Prema navodima stručnjaka, jedina osoba koja bi u ovom slučaju poginula je ona koja nije koristila pojas. Iz kompanije Airbus navode isto što i njihovi rivali, dodajući da je najsigurniji onaj avion koji se ne sruši i koji se dobro održava. Najveći avion na svetu, Airbus A380 u koji stane 850 putnika može da se, u slučaju nesreće, u mrklom mraku, evakuiše za manje od 90 sekundi. I pitanje evakuacije je, takođe, jako značajno.

Suprotno popularnom verovanju, većina avionskih nesreća se može preživeti. Američka vlada je analizirala svih 568 avionskih nesreća koje se se dogodile u SAD u periodu između 1993. i 2000. godine, što je uključivalo 53.487 putnika i članova posade. Rezultat je bio taj da je 51.207 osoba tj. preko 90% ljudi preživelo. Na kraju, može se reći da je letenje avionom veoma bezbedno, a šanse da neko pogine na jednom letu su 1 na prema 4,7 miliona. Tu cifru možda možete malo i da povećate ukoliko sedite u ekonomskoj klasi, sa vezanim pojasom, pored prozora i to nekoliko redova udaljeni od izlaza u slučaju opasnosti.

Još novih saveta pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *