Kraj promocije turističkih atrakcija u Holandiji

Kraj promocije turističkih atrakcija u Holandiji

Pod uticajem miliona turista koji je posećuju svake godine, Holandija je odlučila da prekine sa promocijom svojih najvećih turističkih atrakcija.

Vlasti Holandije žele da podstaknu turiste da biraju alternativne destinacije kako bi smanjile pritisak na one najveće i najpoznatije.

Holandija je žrtva sopstvenog uspeha u turizmu i sada trpi mnoge probleme zbog prenatrpanosti.

U izveštaju holandske turističke organizacije stoji da više nije uvek i bolje, aludirajući na sve veći broj turista. Procene kažu da će do 2030. broj turista koji posete ovu zemlju biti 42 miliona što je previše za zemlju u kojoj živi 17 miliona ljudi.

Kako bi smanjili turističku tražnju, vlasti Holandije će pokušati da preusmere pažnju turista na neke manje posećene destinacije prema kojima će usmeriti i sve buduće promotivne aktivnosti.

Amsterdam,  sa svojim čuvenim kanalima, mnoštvom muzeja i kvartom Crvenih fenjera ima izuzetnu popularnost koja je sve veća zahvaljujući brojnim low cost letovima i liberalizaciji korišćenja kanabisa.

Gradske vlasti su već preduzele određene mere da smanje broj turista. U martu su zabranjene turističke ture po četvrti Crvenih fenjera, a ostale ture su poskupele zavhvaljujući uvođenju dodatne takse. Tome je prethodilo pooštravanje kaznenih mera za nepristojno ponašanje. Kazna od 140 evra propisana je za uriniranje u javnosti, pijanstvo, pravljenje buke. Namera vlast je da utiču na promenu ponašanja turista i da ih nateraju da više poštuju grad koji su posetili.

Cveće po kome je Holandija poznata je ugroženo zbog pravljenja selfija. Mnogi turisti potpuno bezobzirno gaze travnjake i cvetne leje, beru cveće i uništavaju zelene površine, sve zbog pravljenja selfija. Veoma je primamljivo ušetati u polje lala zbog selfija, ali se na taj način cvetni zasadi uništavaju. Svake godine uzgajivači cveće imaju na stotine hiljada evra štete od moderih fotografa. To je nedopustivo i vlasti su zato napravile uputstva za pravljenje selfija.

Saobraćajna zakrčenja su još jedan u nizu problema. Samo tokom uskršnjeg vikenda, jedna od najvećih cvetnih bašti na svetu u Kekenkofu ugostila je više od 200.000 posetilaca od kojih je čak 80 posto bilo iz inostranstva. Saobraćaj je bio u kolapsu, pa su lokalne vlasti preko medija pozivale građane da ne izlaze iz kuća i da ne idu nigde ako baš ne moraju.

Sa druge strane, neke kvalitetne destinacije poput regiona Zelanda ili Groningena ostaju nazapažene. Zato će promocija takvih mesta postati prioritet holandskih vlasti.

Prekomerni turizam nije postao problem samo za Holandiju. I druge destinacije u Evropi imaju slične probleme i pokušavaju da ih reše tako što će preusmeriti tražnju na alternativne destinacije.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X