Lakše do nadoknade zbog kašnjenja ili otkazanog leta

Lakše do nadoknade zbog kašnjenja ili otkazanog leta

Lakše do nadoknade zbog kašnjenja ili otkazanog leta

Putnicima koji lete na evropskim letovima zakon omogućava da zahtevaju nadokadu za kašnjenje, otkazane letove, propuštene konekcije ili overbuking.

Ovi i slični slučajevi definisani su evropskom regulativom 261/04, koja jasno određuje u kojim uslovima putnik ima pravo da traži kompenzaciju. Nažalost, većina putnika nije upoznata sa svojim pravima, i prema poslednjim podacima, preko 85% onih koji imaju pravo na kompenzaciju, nikada ne podnese zahtev za njeno isplaćivanje.

Osim što su procedure komplikovane, rešavanje zahteva i za najmanje sume može da traje godinama, pa i oni koji znaju svoja prava često odustaju i nikada ne pokreću zahteve i tužbe protiv aviokompanija.

Ipak, poslednjih godina situacija se polako menja, a evropski prevoznici su postali značajno kooperativniji. Jedan od razloga za ovo je i sve veći broj kompanija koje se bave podnošenjem zahteva za nadoknadu umesto putnika.

Ove kompanije rade na sledećem principu: kompanija prvo besplatno proverava da li je zahtev putnika opravdan. Ukoliko jeste, dalje ga preuzima tim za procenu zahteva i proces počinje. Kompanija za svoje usluge ne traži nikakav novac unapred, već dobija procenat nadoknade nakon isplate, ali u slučaju da putnik ne dobije kompenzaciju, ni kompanija ne dobija ništa. Ovaj princip je poznat kao „no win – no fee“.

Mnoge ovakve kompanije registrovane su poslednjih godina, a među najpoznatijim su Refund.me i Airhelp.com, koji u Evropi ima preko 500 pravnika zaduženih za rešavanje zahteva za nadoknadu. Državljani Srbije takođe imaju mogućnost da preko ovih kompanija podnesu zahtev, koji će biti procesuiran pod uslovom da je let bio iz EU i da je aviokompanija evropska. Iako bi po zakonu ovo trebalo da budu jedini bitni parametri za podnošenje zahteva, i da je nebitno odakle je podnosilac zahteva, iz Airhelp-a su nam objasnili da zahteve državljana Bosne i Hercegovine trenutno ne obrađuju. Zato, ukoliko ste državljanin BiH, prvo se raspitajte kod kompanije sa kojom želite da uspostavite saradnju.

Podelite ovaj članak...

1 komentar

  1. Nekoliko puta, unazad pet godina sam tražila i dobila nadoknade zbog otkazanih letova, kašnjenja i izgubljenog prtljaga. Nadoknade sam tražila direktno od avio kompanija, a kada su se iste oglušile poput TAP Portugal, obratila sam se Airhelp i ostvarila nadoknadu i prezadovoljna sam njihovim profesionalnim uslugama.

    Pošaljite odgovor

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *