Najbolje i najgore vreme za odlazak na aerodrom

Najbolje i najgore vreme za odlazak na aerodrom

Ako putujete i imate mogućnost da birate vreme leta neka to onda bude rano ujutro.

Potvrđeno je na najprometnijim aerodromima da je idealno vreme za početak putovanja jutro, dok je rano popodne najgore vreme da se tamo zadesite.

Ranojutarnji letovi su dobri iz mnogo razloga. Kašnjenja su manja, gužve na aerodromima su manje, svi službenici su ljubazniji ujutro i sve ide ka tome da vaše putovanje započeto u rano jutro bude što manje stresno.

Kašnjenja

Avioni obično preko noći spavaju, a rano ujutro se pomeraju na dodeljene gejtove gde čekaju prve putnike. Nakon prvog leta, avion se vraća i sprema za sledeći. U toku jednog dana svaki avion, koji je angažovan u kratkolinijskom saobraćaju obavi i po tri rotacije, odnosno tri odlaska i povratka na svoj matični aerodrom.

Sasvim logično, prvi let ima najmanje šansi da kasni, dok se sa svakim sledećim verovatnoća kašnjenja povećava, dok su kasni popodnevni i večernji letovi u znatno velikom riziku. Svako kašnjenja na nekom letu tokom dana se lančano prenosi i na naredne letove tog aviona, a ako dođe do ispadanja nekog aviona iz saobraćaja, budite sigurni da će trpeti gotovo ceo red letenja neke aviokompanije tog dana. Zato je najbolje da letite ujutro, kad god je to moguće, a posebno kada imate vezane letove.

Gužve

Foto: MichaelGaida / Pixabay

Sa gužvama se svi srećemo svakodnevno bilo da idemo na posao gradskim prevozom u špicu ili da smo krenuli ka aerodromu. Iako u velikim gradovima jutarnji špic počinje već rano ujutro, male su šanse da on bude u smeru od grada ka aerodromu. Radni ljudi ujutro idu ka centru grada ka svojim kancelarijama, pa je suprotan smer prohodan. Obrnuto je popodne u špicu kada se zaposleni vraćaju kući. Tada su ulice i putevi od centra grada ka izlazima i periferiji opterećeni,  a to onda znači i veće probleme za one koji kreću ka aerodromu.

Slično je i sa gužvama na samom aerodromu. Svaki putnik mora da prođe silne kontrole, od pasoške pa do kontra-diverzione. Velike aviokompanije imaju svoje udarne talase, a jedan od njih je i jutarnji. Ipak, on je za razliku od onog popodnevnog daleko manji. Tada obično ima znatno manje transfernih putnika, čiji se broj uvećava sa drugim talasom, jer tada pristižu oni koji su svoje putovanje započeli u prvom talasu. Prema tome, najveće gužve na aerodromima su u rano popodne ili kasnije predveče. Ako se u međuvremenu desi i neko kašnjenje leta ili otkazivanje, broj putnika na šalterima ili u čekaonicama se dodatno povećava pa se i sam boravak na aerodromu pretvara u veoma naporno iskustvo.

Ako krećete rano ujutro ka aerodromu lakše ćete pronaći taksi, ili parking ako idete svojim kolima, dok će linije gradskog prevoza takođe biti tačnije jer saobraćaj još nije stigao da ih ozbiljnije poremeti.

Ljubaznost

 

Foto: Skitterphoto / Pixabay

Zamislite šalterskog službenika, radnika obezbeđenja ili pograničnog policajca posle nekoliko sati veoma stresnog rada sa nervoznim putnicima i suočavanja sa brojnim problemima. Ma koliko da je sve uređeno prema strogim protokolima, problemi prilikom putovanja su neizbežni i uvek ima raznih dešavanja koja im odvlače pažnju, troše vreme, prave gužvu i stvaraju nervozu.

Daleko su veće šanse da će svaki od pomenutih službenika biti ljubazniji ujutro, pre nego što ga je nešto iznerviralo ili izvelo iz takta. Naravno, potrudite se da vi ne budete prvi koji će poremetiti ovu ravnotežu i tako otežati nekom sledećem putniku.

Sa putovanjem rano ujutro ipak treba biti oprezan, jer iako svi drugi činioci imaju manju verovatnoću da će da kasne, to ne važi i za putnike. Oni lako mogu da se uspavaju i da tako propuste svoj let. Ako ste uspeli da bukirate sebi ranojutarnji let, počnite pripreme za odlazak na aerodrom tako što ćete podesiti dva ili tri alarma za svaki slučaj.

Ako volite aerodrome i avione, sada možete da uživate i kada ne putujete – Aerodromski terminali su sada dostupni i za posetioce. Pogledajte kako izgleda novi aerodrom u Pekingu – najveći na svetu. Da li su skeneri tri u jedan budućnost na aerodromima.

Ostale korisne savete pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X