Bezbednost – Pitanja koja muče putnike kada lete avionom – Travel Magazine

Pitanja koja muče putnike kada lete avionom

Pitanja koja muče putnike kada lete avionom

Da li treba brinuti kada je vreme loše?

Ne. Piloti su eksperti kada je vreme u pitanju i nikada neće reskirati bezbednost. Oni proučavaju vreme na odlaznom i dolaznom aerodromu, kao i vremenske prilike i potencijalne probleme duž planirane rute. Uvek postoji dovoljno goriva u slučaju neke nepredviđene situacije, a u avionu uvek ima i dodatnog goriva ukoliko vreme na destinaciji zahteva da avion malo sačeka sa sletanjem.

Da li je nekada previše vetrovito da bi se letelo ili da bi se sletelo?

Svaki tip avion ima preporučeni limit kada je bočni vetar u pitanju i pilot ovo ne sme da prekorači, tako da je moguće da nekada bude previše vetrovito za sletanje. Osim toga, postoji i maksimalna brzina vetra koja je dozvoljena za bezbedan rad zaposlenih na samoj pisti – osoblje koje se bavi avionom na zemlji mora, takođe, biti sigurno, poput timova za utovar prtljaga, inženjera i čistača. Na primer, ukoliko je neki aerodrom zahvatila ozbiljna oluja svi letovi mogu biti otkazani ili preusmereni ka drugom aerodromu iz predostrožnosti. Postoji i posebna tehnika koja se primenjuje prilikom sletanja kada je bočni vetar jači, koja može izgledati i pomalo dramatično, ali je savršeno bezbedna i rutinska.

Šta se dešava ako jednom pilotu pozli tokom leta?

Ovakve situacije se vežbaju u simulatorima i jedan pilot je savršeno sposoban da sam upravlja avionom. U avio industriji se nikada nije dogodilo da nijedan pilot nije u stanju da upravlja avionom, a treba imati na umu da na dugolinijskim letovima nekada u avionu ima i do četiri pilota.

Da li bi putnicima bilo saopšteno ukoliko se desi nešto loše?

Da, uvek.

Da li je opasnije leteti noću?

Ne. Instrumenti koji se koriste rade potpuno isto i danju i noću.

Da li piloti spavaju tokom leta?

Da, na letovima koji traju preko 9 sati u avionu će biti i treći pilot, tako da će se oni naizmenično smenjivati i spavati u delu koji je namenjen za odmor posade. Na nekim dužim letovima postoje i četiri pilota.

Da li su manji avioni manje bezbedni?

Ne. Mali komercijalni avioni podležu potpuno istim pravilima i propisima kao i veliki avioni. Putnici su generalno uznemireniji kada lete manjim avionima jer se u njima više osećaju turbulencije.

Koji je najopasniji deo leta?

Vožnja do aerodroma je statistički mnogo opasnija od bilo kog dela leta.

Još novih saveta pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

2 Komentara

  1. Doživela sam nesrecu upravo u autobusu koji se kretao ka aerodromu gde sam imala let.Sudar sa automobilom ja sam pala iz sedista od siline udarca i iz tog pada izasla ugruvana.
    Nastavila sam drugim autobusom a avionom bezbedno stigla na odredište.

    Pošaljite odgovor

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *