Popularnost tematskih parkova

Popularnost tematskih parkova

Popularnost tematskih parkova

Prema navodima udruženja IAAPA (Međunarodna asocijacija zabavnih parkova i atrakcija), u 307 tematskih i zabavnih parkova na evropskom kontinentu, sa rolerkosterima, predstavama i vodenim atrakcijama, prodato je oko 150 miliona ulaznica prošle godine. Ostvaren je promet od skoro 5 milijardi eura, a u ovom sektoru radi preko 50.000 zaposlenih. Iako su se ovog leta javili mali problemi, to je, ipak, samo trenutno. Kako navodi portparolka Europa Park Rust-a, nemačkog giganta kada su zabavni parkovi u pitanju, broj posetilaca je malo redukovan jer je izuzetno toplo. Moguće je da će samo vreme uticati na smanjenje ovogodišnjeg bilansa.
Jedan od najstarijih zabavnih parkova na svetu, Tivoli, koji se nalazi u Kopenhagenu, prestonici Danske, slavi ove godine 175. rođendan, a svakog dana velika parada se kreće kroz park. Iznenađujuće, prema zvaničnim izvorima, broj posetilaca ove godine nije opao uprkos visokim temperaturama. I ne samo da broj posetilaca nije manji, nego se trenutno čak beleži i porast. Tokom 2017. godine, uprkos kišovitom letu sa manje posetilaca, danski zabavni park je zabeležio najbolji rezultat u svojoj istoriji. Promet je porastao na 947,4 miliona kruna (skoro 130 miliona eura), što je povećanje od 4,2 % u odnosu na prethodnu godinu. Ove godine, na osnovnu broja posetilaca očekuju se još bolji rezultati.
Popularnost tematskih parkova je u porastu širom sveta. Florida je i dalje najveća i najpopularnija svetska destinacija kada su zabavni parkovi u pitanju. Samo Disney World, kao svetski lider na tržištu, privuče preko 20 miliona posetilaca svake godine. Europa park u Nemačkoj, drugi evropski park po veličini, je tek na 21. mestu u svetu sa 5,7 miliona posetilaca, dok je iza njega Tivoli sa 4,6 miliona posetilaca godišnje. U tom smislu, evropske parkove čeka dug put koji moraju da pređu kako bi dostigli nivo svojih američkih “kolega”.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *