Na putu – Povreda, bolest ili smrtni slučaj na putovanju - šta raditi? – Travel Magazine

Povreda, bolest ili smrtni slučaj na putovanju – šta raditi?

Povreda, bolest ili smrtni slučaj na putovanju – šta raditi?

Ovo je tema o kojoj se nerado priča, ali tokom putovanja mogu da se dese razne nepredviđene situacije. Iako se uvek nadamo da će sve proći u najboljem redu, bolje je da na vreme razmišljamo o potencijalnim rizicima koje putovanje nosi i da se informišemo šta u takvim situacijama treba da radimo.

Jedna od najvažnijih stvari koje putnik treba da uradi pre polaska na put je da sebi obezbedi putno zdravstveno putovanje, čak i ako se radi o kratkom boravku van zemlje.

U slučaju povrede, bolesti ili smrtnog slučaja, posedovanje ovog osiguranja poštedeće putnike mnogih komplikacija. A evo šta još treba da znate (u skladu sa preporukama Ministarstva spoljnih poslova Republike Srbije):

U slučaju povrede ili potrebe za hitnom medicinskom zaštitom

  • U roku od 24 sata od nastanka nemilog događaja, obavestite kol-centar osiguravajućeg društva kod koga je povređeni osiguran (ovo je bitno zbog pokrivanja troškova lečenja i hospitalizacije, kao i prevoza povređenog-lečenog nazad u Srbiju, kada se za to steknu uslovi);
  • Ukoliko se ispostavi da povređeni ili lice na medicinskom tretmanu mora ostati u bolnici duži period od perioda na koji mu je odobrena viza ili će boravak u bolnici biti duži od perioda u kome je u toj zemlji moguć boravak bez vize (npr. bolest ili povreda su se desile 85. dana boravka u Šengen zoni, a bez vize je moguće boraviti do 90 dana), potrebno je da sa odgovarajućom medicinskom dokumentacijom bolesnog-unesrećenog odete u policiju za strance (najkasnije u toku trajanja vize ili bezviznog režima) i zatražite produženje vize ili odobrenje za dalji boravak usled novonastalih okolnosti. Ovo je važno zbog toga što će, ukoliko dođe do prekoračenja vize ili probijanja dozvoljenog bezviznog boravka, povređeni-unesrećeni biti kažnjen ne malim novčanim iznosom i mogućom zabranom ponovnog ulaska u dotičnu zemlju. Nažalost, administracija je neumoljiva i o ovome svakako treba voditi računa;
  • Ukoliko se radi o maloletnom detetu (posebno maloj deci) ili starim licima, verovatno je da će tokom lečenja biti potrebno prisustvo roditelja ili bliskog srodnika. U ovakvoj situaciji postupiti kao i za samog povređenog-unesrećenog i na osnovu njegove medicinske dokumentacije zatražiti produženje vize ili dozvole boravka za roditelja ili bliskog srodnika u policiji za strance. Potrebno je prilikom podnošenja ovakvog zahteva podneti i dokaz o srodstvu;
  • Ukoliko putujete preko agencije, budite u kontaktu sa njenim predstavnicima na destinaciji, obično su od velike pomoći u ovakvim situacijama;
  • Ukoliko unesrećeni nije imao putno osiguranje ili se prema osiguravajućem društvu nije reagovalo na vreme, takva situacija postaje ozbiljan problem za povređenog i njegovu porodicu. Svi troškovi padaju na teret porodice, odnosno povređenog. Vodite o ovome računa, jer država nema nikakvih obaveza u ovakvoj situaciji, niti vam može pomoći;
  • Obavestiti najbliže diplomatsko-konzularno predstavništvo, koje će vam dati adresu policije za strance i druga praktična uputstva.

Ukoliko nastupi smrt osobe sa kojom putujete

  • Pozovite hitnu pomoć;
  • Pozovite policiju kako bi se izvršio uviđaj;
  • Potrudite se da pronađete pasoš preminulog;
  • Ukoliko je pasoš iz bilo kog razloga nedostupan ili je uništen, obezbedite da vam rođaci ili prijatelji najbržom vezom (DHL-om ili faksom) dostave izvod iz matične knjige rođenih i Uverenje o državljanstvo preminulog;
  • U roku od 24 sata od smrtnog slučaja, obavestite kol-centar osiguravajućeg društva kod koga je preminuli bio osiguran (ovo je od velike važnosti zbog pokrivanja troškova prenosa posmrtnih ostataka i naknade štete kada su za to ispunjeni uslovi);
  • Budite u kontaktu sa predstvnicima agencije posredstvom koje ste otputovali na destinaciju, obično su od velike pomoći u ovakvim situacijama (ukoliko ste otputovali posredstvom turističke agencije).
  • Ukoliko preminuli nije imao putno osiguranje ili se prema osiguravajućem društvu nije reagovalo na vreme, takva situacija postaje ozbiljan problem za njegovu porodicu. Svi troškovi padaju na teret porodice. Vodite o ovome računa, jer država nema nikakvih obaveza u ovakvoj situaciji, niti vam može pomoći;
  • Obavestite najbliže diplomatsko-konzularno predstavništvo koje će vam dati detaljnija uputstva po pitanju organizacije transporta, kontakta sa pogrebnim zavodom i izrade potrebne dokumentacije za transport posmrtnih ostataka (ovo je bitno kako biste povezali osiguravajuće društvo sa našim diplomatsko-konzularnim predstavništvom).
Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

2 Komentara

  1. Postovani,
    Juce sam pala sa stepenista koje vodi na cardak gde se susi ves. Sem sto sam sva ugruvana, imam modrice, razbila sam koleno, otisla do apoteke dobila antibiotsku kremu i lekar me nije ni video.kada sam se jutros probudila sve me boli, modrice vidljive, vrat od istegnuca valjda boli. Sta da radim na Edipsosu nema lekara. T. Vodic mi je rekao da ce proci i bolje da ne dajem novac lekaru?

    Pošaljite odgovor
    • Poštovana Slavka,
      Pozovite kol-centar osiguravajućeg društva čiju polisu putnog zdravstvenog osiguranja imate. Recite im šta se dogodilo i gde se nalazite. Od njih ćete dobiti instrukcije gde je najbliži lekar i šta da uradite.

      Pošaljite odgovor

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *