Priprema automobila za letnji period

Priprema automobila za letnji period

Priprema automobila za letnji period

Godišnji odmori i duge vožnje automobilom su pred nama pa je važna priprema i provera ispravnosti vašeg ljubimca. Nemojte dozvoliti da deo vašeg godišnjeg odmora provodite u usputnom auto servisu gde su intervencije znatno skuplje jer se radi o brzim popravkama.

Kako biste pripremili vaš automobil za dugotrajnu vožnju skrećemo vam pažnju na sledeće:

Motorno ulje

Pre polaska na put proverite da li je vreme za zamenu ulja uzimajući u obzir kilometražu koju planirate preći. U zavisnosti od dužine puta pripremite litru ulja za eventualno dolivanje. Od motornog ulja zavisi pouzdan rad i dugotrajnost motora.

Redovnom zamenom ulja smanjuje se habanje i povećava čistoća motora. Ulje menjajte prema preporuci proizvođača ulja ili najmanje jednom godišnje, u slučaju da ne prelazite tu kilometražu. Prilikom svake zamene ulja zamenite i uljni filter. Zbog izuzetne važnosti kvaliteta motornog ulja preporučujemo Vam da koristite samo ulja pouzdanih i proverenih proizvođača. Preporučujemo Vam NISOTEC motorna ulja. U zavisnosti od modela motora NISOTEC nudi široku paletu visokokvalitetnih sintetičkih, polusintetičkih i mineralnih motornih ulja.

Proveravajte nivo ulja u motoru u intervalima od 500 do 1500 km, vodeći računa da je vozilo na ravnoj horizontalnoj podlozi. Nivo ulja na mernoj šipki treba da bude između oznaka min. i max. odnosno bliže oznake max. a nikako ispod min. ili iznad max. Normalno je da motor troši ulje i to od 0,05 do 1 litar na 1000 km. Ako je veća potrošnja ulja obavezno posetite servis da se utvrdi razlog povećane potrošnje. Obavezno proverite da li ima curenja ulja na zaptivkama motora.

Kočnice

Neispravnost kočnica jedan je od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća. Neefikasno kočenje može nastati i usled istrošenosti gumica u glavnom ili radnim cilindrima, što se može primetiti mekanim radom papučice za kočenje zbog prisustva vazduha u sistem.

Obavezno proverite ispravnost kočnica i nivo kočione tečnosti u posudi i po potrebi dolijte. U posudi mora uvek biti dovoljno kočione tečnosti, a ako se ona mora češće dolivati, to je znak da u kočionom sistemu ima curenja ulja.

Koristite samo visokokvalitetne kočione tečnosti od proverenih i pouzdanih proizvođača. Preporučujemo NISOTEC K4 ili NISOTEC K2 u zavisnosti od zahteva proizvođača motornog vozila.

Sistem za hlađenje

Svaki vozač zna da mu ispravnost vozila zavisi od ispravnog i efikasnog hlađenja. Rashladni sistem je jedan od vitalnih delova motora. Kao posledica bilo kakvog prekida rada rashladnog sistema javlja se oštećenje motora, njegovo habanje i istovremeno znatno smanjenje njegovih performansi. Rashladni sistem motornih vozila koristi tečnost za hlađenje (antifriz) koji se koristi ne samo zimi, već tokom cele godine. Pored zaštite od mržnjenja u zimskom periodu, podjednako je važna karakteristika zaštite od korozije. Aditivi koji štite rashladni sistem od korozije troše se tokom vremena. Iz tog razloga važno je proveriti kada je izvršena zamena rashladne tečnosti: period izmene NISOTEC Antifriza je 2 godine, međutim NISOTEC nudi i još nešto bolje, LONG LIFE ANTIFRIZ koji ima period zamene 5 godina. Obavezno proverite nivo tečnosti u sistemu i po potrebi dopunite ili zamenite.

Tečnost za pranje vetrobranskog stakla

Čisto vetrobransko staklo je jedan od bitnih elemenata ključnih za sigurnu vožnju. Upotrebom kvalitetnih sredstava za pranje vetrobranskog stakla vašeg motornog vozila obezbeđujete bolju preglednost u toku vožnje i bezbednosti na putu.

NISOTEC AUTO GLASS LETNJI proizveden je od kvalitetnih i neškodljivih sirovina. Sadrži potpuno farmaceutski čistu vodu tako da je neškodljiv za ljude i okolinu. Potpuno otklanjanja svaku prljavštinu sa vetrobranskog stakla i održava ga blistavo čistim i na taj način povećava bezbednost tokom vožnje. Štiti gumene delove metlice brisača i lakirane površine vozila, kao i sistem za pranje vetrobrana od blokiranja. Obavezno proverite nivo tečnosti u posudi i po potrebi dopunite.

Gume

Proverite stanje guma i ako otkrijete eventualna oštećenja svakako posetite vulkanizera. Važno je prekontrolisati pritisak u gumama jer propisno napumpana guma štedi gorivo, odnosno otpor kotrljanja je znatno niži, maksimalna brzina je veća, a zaustavni put je kraći. Osim toga, mekana guma pri velikim brzinama može da se deformiše i pukne. Provera pritiska u gumama se može uraditi na benzinskoj stanici. Obavezno proverite rezervnu gumu, i napumpajte je na maksimalno dozvoljeni pritisak. Podaci o preporučenom pritisku se najčešće nalaze na bočnoj ivici suvozačevih vrata ili poklopcu rezervoara goriva.

Za letnje uslove vožnje koriste se letnje gume. Zimske gume su namenjene za zimske uslove vožnje i ako se koriste u letnjim uslovima mogu se brzo istrošiti.

Akumulator

Akumulatori su veoma opterećeni i tokom leta, a ne samo u toku zime. Voda se u toplim danima brže gubi iz sumporne kiseline, a posledica toga je znatno manji napon. Zbog toga pre putovanja proverite nivo elektrolita i po potrebi dolijte destilovanu vodu do propisanog nivoa.

Za bezbrižno i ugodno putovanje proverite ispravnost sijalica i da li imate komplet rezervnih. Ne zaboravite alat za zamenu točkova, protivpožarni aparat i komplet prve pomoći.

Srećan put i prijatan odmor želi vam NISOTEC.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *