Prva evropska fabrika za proizvodnju održivog avio goriva

Prva evropska fabrika za proizvodnju održivog avio goriva

Prva evropska fabrika za proizvodnju održivog avio goriva

Holandska aviokompanija KLM, SkyNRG, lider na svetskom tržištu održivog avio-goriva i SHV Energy, globalni lider u distribuciji tečnog naftnog gasa, otkrili su javnosti svoj zajednički projekat: otvaranje prve evropske fabrike za proizvodnju održivog avio-goriva (OAG).

Fabrika će početi sa radom 2022. godine, biće smeštena u Delfzejlu, u Holandiji, kao sirovinu će koristiti lokalni otpad, a emisija ugljen-dioksida biće smanjena za 85% u odnosu na proizvodnju i upotrebu fosilnog goriva. KLM (Royal Dutch Airlines ) se obavezala da će u narednih 10 godina da proizvede i otkupi 75.000 tona održivog avio-goriva godišnje (75% proizvodnje), postavši prva avio-kompanija na svetu koja u ovoj meri ulaže u održivo avio-gorivo.

SkyNRG, lider na svetskom tržištu održivog avio-goriva (OAG) će u Delfzejlu, u Holandiji, otvoriti prvu evropsku fabriku za proizvodnju OAG. Proizvodni pogon će biti specijalizovan za proizvodnju OAG, bio-gasa i nafte, koristeći kao sirovinu prvenstveno lokalni otpad i ostatke. Ova fabrika će biti prva te vrste u svetu. Izgradnja je planirana za 2022. godinu i predstavlja konkretan korak KLM-a ka ispunjenju plana održivog poslovanja. SHV Energy, globalni lider u distribuciji tečnog naftnog gasa (TNG), takođe će investirati u izgradnju objekta i kupovati proizvedeni bio-gas.

KLM je otvorio prvu evropsku fabriku za proizvodnju biogoriva

OAG je neophodan korak koji avio-industrija treba da preduzme kako bi smanjila emisiju ugljen-dioksida. Nažalost, trenutno se ne proizvode dovoljne količine održivog kerozina. Nova fabrika pod nazivom DSL-1, predstavlja projekat SkyNRG-a i biće namenjena proizvodnji OAG-a. Od 2022. godišnje će se ovde proizvoditi 100.000 tona OAG, kao i 15.000 tona bio-gasa. To će značiti smanjenje emisije ugljen-dioksida u avio-industriji za 270.000 tona godišnje. Ovo je važan korak, jer se s jedne strane smanjuje emisija ugljen-dioksida, a sa druge strane se proizvodi potrebno održivo avio-gorivo.

Smanjenje emisije ugljen-dioksida za 85%

Sirovine koje će se koristiti za proizvodnju OAG su otpad i ostaci iz drugih industrija, poput upotrebljenog jestivog ulja. Fabrika će za rad koristiti vodonik koji se proizvodi uz pomoć energije vode i vetra. Zahvaljujući tome, OAG će, u poređenju sa fosilnim gorivom, smanjiti emisiju ugljen-dioksida za 85%. Upotreba OAG će doprineti i značajnom umanjenju emisije ultrafinih čestica i sumpora. Među investitorima u razvoj ove fabrike biće i amsterdamski aerodrom Shiphol.

Veoma sam ponosan na našu saradnju sa SkyNRG i SHV Energy u pokretanju projekta koji će omogućiti razvoj prvog evropskog proizvodnog pogona za OAG. Avijacija i njen razvoj imaju veliki uticaj na ceo svet tako što omogućavaju zbližavanje ljudi. No, ova privilegija ide ruku pod ruku s ogromnom odgovornošću prema našoj planeti. KLM veoma ozbiljno shvata ovu odgovornost i zato dugi niz godina ulaže u održivi razvoj. U saradnji sa drugim kompanijama, možemo izgraditi postrojenje koje će ubrzati razvoj OAG-a. Od 2022. godine, fabrika će proizvoditi 100.000 tona godišnje, od čega će KLM kupiti 75.000 tona. Ovo će smanjiti emisiju ugljen-dioksida za 200.000 tona godišnje, što je jednako emisijama koje se oslobađaju tokom 1.000 letova KLM-a između Amsterdama i Rio de Žaneira“, rekao je Pieter Elbers, predsednik i izvršni direktor KLM-a.

KLM je u saradnji sa partnerima otvorio prvu evropsku fabriku za proizvodnju biogoriva

Gorivo koje zadovoljava najviše standarde održivosti

Nezavisni Odbor za održivost SkyNRG-a je taj koji procenjuje da li gorivo zadovoljava najviše standarde održivosti, čime se osigurava da ono neće imati negativan uticaj na okolinu i proizvodnju hrane. U proizvodnji OAG se neće koristiti proizvodi za ishranu, kao što su sojino i palmino ulje ili njihovi nusproizvodi. U odboru se nalaze predstavnici Svetske organizacije za prirodu (WWF International), Evropske klimatske fondacije, mreže za održivi razvoj Solidaridad i Univerziteta u Groningenu. Održivost proizvoda će kontrolisati Okrugli sto o održivim bio-materijalima (RSB), koji će izdavati sertifikat o kvalitetu i održivosti proizvedenog goriva

Partneri

Pored KLM-a i SHV Energy-ja, SkyNRG-a, projektu DSL-1 pridružili su se i mnogi drugi partneri iz Holandije, ali i sveta: EIT Climate-KIC, Royal Schiphol Group, GROEIfonds, NV NOM, Groningen Seaports, Nouryon, Gasunie, Arcadis, TechnipFMC, Haldor Topsoe, Desmet Ballestra, Susteen Technologies i MBP Solutions. Ovi partneri će biti uključeni u različite faze projekta.

Na sajtu Travel Magazine-a saznajte više o održivom turizmu, ali i o tome kako da budete eko-savestan gost u hotelu.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X