Roboti se infiltriraju u travel industriju

Roboti se infiltriraju u travel industriju

Roboti se infiltriraju u travel industriju

Ukoliko planirate da odsednete u Henn-na Hotelu u Nagasakiju u Japanu, na ulazu će vas dočekati dva recepcionera. Oba govore engleski i ne liče ni na jednog recepcionera koga ste videli u svom životu. Jedan izgleda kao savršena mlada žena, a drugi je dinosaurus, i oba su roboti. U ovom hotelu roboti su i konsijerž i portir. Možda će vam se Henn-na učiniti pomalo neobičnim hotelom (i sam naziv znači „uvrnuto“), ali roboti se u travel industriji pojavljuju sve više, u hotelima, na kruzerima i na aerodromima širom sveta, a sve zbog potrebe da se putnicima pruži bolja usluga. Evo samo nekoliko primera: Aloft Cupertino, Residence Inn i Holiday Inn hoteli u Kaliforniji za room servis koriste robote, Costa Cruise Lines-ov robot Pepper pomaže putnicima i tečno govori nemački, italijanski i engleski, Royal Caribbean-ov kruzer Quantum of the Seas u ponudi ima Bionic Bar u kome piće služe roboti, aviokompanija KLM’s koristi robota Spencer-a za pružanje usluga putnicima na aerodromu Shiphol u Amsterdamu. Luksuzna robna kuća Nihonbashi u Tokiju koristi humanoidnog robota ChihiraAico kao konsijerža. A prema globalnom istraživanju Travelzoo-a, 80% svetskih putnika očekuje da će se do 2020. godine na svom putovanju susresti sa robotom i skoro dve trećine ispitanika tvrdi da nema problem sa tim. Najpozitivniji u vezi sa veštačkom inteligencijom i robotima su Kinezi, Brazilci i Amerikanci, a najmanje entuzijazma za ovu vrstu novine pokazali su Nemci i Francuzi. Među najvećim prednostima koje ispitanici vide u robotima su efikasnost, neumornost, mogućnost komuniciranja na više jezika i količina podataka sa kojom mogu da rade.

 

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *