Sajtovi za bukiranje hotela nas lažu?

Sajtovi za bukiranje hotela nas lažu?

Sajtovi za bukiranje hotela nas lažu?

Online hotelske platforme Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers i Trivago su predmet istrage britanske državne antimonopolske komisije (CMA – Competition and Markets Authority) zbog sumnje da obmanjuju korisnike.

Istraga je pokrenuta prošle godine nakon što je utvrđeno da ovi sajtovi prikazuju lažne utiske o smeštaju i njegovoj popularnosti i da ne navode sve troškove, što sprečava kupce da naprave najbolji izbor. Na taj se način krši zakon o zaštiti potrošača.

Sve kompanije koje su predmet istrage su se sastale i započele saradnju kako bi dogovorile neophodne mere da se isprave sve neregularnosti. Donet je plan da se rezultati pretrage učine jasnijim i da se hoteli u rezultatu pretrage rangiraju prema kriterijumima koje je kupac postavio, a ne prema tome koji hotel je više platio sajtu. U planu je i da se prestane sa praksom davanja lažnih utisaka i požurivanja kupca na donošenje odluke  – davanjem lažnih izjava poput „još samo jedna soba po ovoj ceni“ ili „još troje razmatra ovaj hotel u ovom trenutku“. Ono što je CMA primetila je da pojedini sajtovi tendenciozno plasiraju rasprodate hotele u rezultate pretrage kako bi izrvšili pritisak na kupce da što pre izvrše rezervaciju iz straha da će se željeni smeštaj razgrabiti ili da će mu se povećati cena.

Lažni popusti su takođe na meti istrage i moraju biti izbačeni kao nepoštena praksa. Nije dozvoljeno da određeni sajt ističe da ima najniže cene smeštaja i da to potkrepljuje najnižim cenama dobijenim prema drugim kriterijumima od onih koje kupac traži. Dat je primer kada kupac želi da rezerviše vikend u nekom hotelu, pojedini sajtovi tvrde da oni za taj hotel imaju najniže cene i pri tom navode cenu za radni dan, koja je dosta niža. CMA zahteva da se poređenja smeju vršiti isključivo prema istim kriterijumima.

Prikaz cena je takođe sporan. Svi troškovi moraju biti prikazani u naslovnoj ceni, tj. u onoj ceni kojom sajtovi žele da privuku kupca. Oni mogu naknadno da raščlane te cene i navedu posebno koliko koštaju takse i razne druge doplate, ali ukupna cena je jedina koja se sme oglašavati u naslovu i pretrazi.

CMA je veoma oštra po ovom pitanju. Iz ovog tela su izjavili da su veoma ozbiljni u nameri da ovakvu praksu online hotelskih rezervacionih sistema prekinu. Šest najvećih sajtova su već dali čvrsta uveravanja vlastima da neće nastaviti sa ovakvom praksom, a CMA će učiniti sve da osigura da se i ostali pridržavaju usvojenih standarda, i nastaviće da prati primenu dogovorenih mera. Svim sajtovima je dat rok za prilagođavanje do 1. septembra, a u međuvremenu će biti spremne mere za kažnjavanje onih koji ne budu poštovali pravila fer trgovine.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *

error: Content is protected !!