Travel preporuka – Šta zanima prosečnog kineskog turistu? – Travel Magazine

Šta zanima prosečnog kineskog turistu?

Šta zanima prosečnog kineskog turistu?

Kina je trenutno najveće globalno turističko tržište, a ukupan broj turista iz ove zemlje bi do 2020. godine trebalo da dostigne 160 miliona.

Može se reći da su za zapadne zemlje kineski turisti pravi rudnik zlata, budući da preko 70% Kineza putuje sa porodicom ili prijateljima i prosečno na odmoru troši najviše para – do 2020. će godišnje na inostranim putovanjima ostavljati ukupno oko 350 milijardi dolara.

Ali u kontinuiran porast broja turista iz Kine, mnoge druge stvari se menjaju i poslednjih godina Kinezi menjaju svoje ponašanje, preference i interesovanja na putovanju. Zato se neki podrazumevani klišei koji su važili kao pravilo pre nekoliko godina, sada moraju korigovati kako bi turistički poslenici širom sveta što spremnije dočekali posetioce iz Kine.

Prvi mit koji se vezuje za Kineze i koji, kako istraživanja pokazuju, više nije tačan, jeste da je Kinezima glavni motiv za putovanja šoping. Danas su prirodne atrakcije glavna inspiracija za putovanja u inostranstvo, posebno ako se radi o udaljenim destinacijama. Zapravo, najveći kineski šopoholičari sada najviše odlaze u Hong Kong i Makao. Ipak, iako nije primarni pokretač želje za putovanjem, šoping i dalje jeste važan integralni deo putnog iskustva – jer istraživanje pokazuje da 65% Kineza preferira savršenu kombinaciju prirodnih lepota i dobrih mogućnosti za kupovinu.

Drugi mit se vezuje sa lenjost Kineskih putnika i njihovu želju da idu samo na kratka putovanja. Zapravo, u narednih nekoliko godina očekuje se da će preko polovine putovanja kineskih državljana činiti putovanja na daleke destinacije, između ostalog i evropske, sa posebnim interesovanjem za Italiju.

Sledeći mit je da Kinezi uvek i isključivo putuju u grupama. Iako turisti stariji od 60 godina preferiraju grupne aranžmane, uglavnom zbog slabog poznavanja stranih jezika i straha da se samostalno neće snaći na destinaciji, istraživanje pokazuje da skoro polovina Kineza starosti između 20 i 24 godine preferira samostalna fleksibilna putovanja, skrojena samo za njih. Samo 4% mlađih putnika bira da putuje u velikoj grupi (10 do 20 turista).

Takođe, pogrešna je pretpostavka da Kinezi putuju samo tamo gde mogu da jedu kinesku hranu. U poslednje vreme eksperimentisanje sa različitim ukusima postalo je važan deo putnog iskustva za kineske turiste, pa 34% njih smatra da je dobra lokalna hrana jedan od ključnih faktora za izbor destinacije.

Za putovanja u Evropu, Kinezi sve češće koriste usluge Expedia-e i TripAdvisor-a i sve više izbegavaju da plaćaju u gotovini – mlađi od 45 gotovo rutinski plaćaju preko servisa kakvi su Alipay i WeChat Pay.

Ipak, u jednom segmentu tradicija i dalje preovladava. Za savet o izboru destinacije Kinezi se gotovo nikada ne obraćaju travel agentima, već i dalje slušaju preporuke svojih prijatelja i članova porodice.

Ostale korisne savete pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *