Tehnologije oblikuju budućnost putovanja

Tehnologije oblikuju budućnost putovanja

Tehnologije oblikuju budućnost putovanja

Sve više prefesionalaca iz domena turizma počinje da shvata da je budućnost njihovog poslovanja usko vezana za primenu novih tehnologija.

Danas čak i najkraće putovanje generiše veliku količinu podataka, koja treba da se prikupi, zavede i razume, u svrhu unapređenja iskustva svakog putnika – i to je ono što inspiriše inovaciju i budućnost industrije putovanja.

U ovom kontekstu, bilo da se radi o razvoju veštačke inteligencije i mašina koje uče da optimalno obavljaju zadate zadatke, ili korišćenju novih protokola i digitalnih baza koje putnicima omogućavaju da putuju bez novčanika i putnih isprava, tehnologija već uveliko menja putna iskustva. Nedavna studija Saber Labs-a otkrila je koja su to tri koncepta koja će imati najviše uticaja na budućnost putovanja: automatizacija, autentičnost i blockchain.

Automatizacija
Ovo svakako nije nov koncept. Ali tehnološki proboji na polju veštačke inteligencije (AI) i mašinskog učenja daju mogućnost unapređenja načina na koji se komunicira i posluje sa klijentima u digitalnom okruženju. Razvoj kongnitivnog kapaciteta mašina nagoveštava brojne mogućnosti za budućnost putovanja, odnosno potpuno redefinisanje načina prodaje, ali i samog proizvoda. Unapređenje se može primeniti i na ljudske resurse, upravljanje poslom, ali i način na koji se razumevaju i ispunjavaju zahtevi klijenta.

Autentičnost
U vreme agencija sa sumnjivim poslovanjem i neprofesionalnim kadrom, autentičnost, savet iskusnog profesionalca i pružanje pravog putnog iskustva je sve više na ceni. Ali u isto vreme, kompanije se sve više oslanjaju na tehnologije i digitalizaciju u interakciji sa svojim kupcima. Da li je korišćenje tehnologija u suprotnosti sa autentičnošću? Da li je sve što je digitalno neprijatelj realnosti i da li izmenjenu i virtuelnu realnost možemo približiti pojmu autentičnosti? Rešavanjem ovih kompleksnih pitanja bave se nauka o podacima (data science) i analitika podataka (data analytics).

Blockchain
Važan potencijal blockchain-a je tehnologija distribuirane glavne knjige (distributed ledger technology, DLT), koja u travel industriji u poslovnim procesima omogućava sigurnost, transparentnost i algoritamski garantuje poverenje između više poslovnih partnera. Na ovaj način su transakcije i poslovne mreže efikasnije i fleksibilnije, u smislu cene, ali i brzine realizacije. Blockchain se posebno pominje kada se govori o mogućnosti putovanja bez putnih isprava ili novčanika.

Putnici već imaju visoka očekivanja od svojih agenata i turoperatora, naviknuti na dostupnost informacija, lako obavljanje transakcija i sve personalizovanije ponude. Sada je pravo vreme da kompanije počnu da rade na agilnosti i odaberu savremen način komunikacije sa putnikom budućnosti, kako bi putno iskustvo učinili boljim za sve uključene strane.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *