Treća konferencija 3T: Virtuelni svetovi dolaze

Treća konferencija 3T: Virtuelni svetovi dolaze

Treća konferencija 3T: Virtuelni svetovi dolaze

Treće izdanje konferencije 3T – Tourism, Travel & Tech, održano je u Kaptol centru u Zagrebu, u organizaciji medijske kuće Bug.

Sadržajem i izborom tema, kao i zanimljivom interakcijom učesnika i predavača oko tema dva okrugla stola i niza prezentacija, konferencija je potvrdila aktuelnost povezanosti turizma kao najvažnije privredne grane u Hrvatskoj i tehnologije.

3T je otvorio direktor konferencije Oleg Maštruko, ukazujući na udeo turizma u hrvatskom BDP-u, koji nadmašuje udele u ostalim članicama Evropske unije. Naglasio je kako IT i digitalizacija nisu same sebi svrha, već alat za povećanje efikasnosti i profitabilnosti drugih sektora. Najavio je okvirno tematske celine konferencije, koje su se delom razvijale kroz prethodno održane dve konferencije.

Keynote predavanjem Kako smo izgradili virtuelni glavni grad sveta (How We Built the Virtual Capital of the World), Miikka Rosendahl iz vodećeg VR studija u Evropi, objasnio je na koji je način izrađena virtuelna platforma Helsinkija, jedinstvenog i ambicioznog projekta, koji ove godine želi da privuče najmanje milion virtuelnih turista. Složeni projekt virtuelnog blizanca glavnog grada Finske nastao je primenom različitih tehnoloških rešenja kroz 3D modeliranje.

Inače, VR Helsinki nedavno je osvojio nagradu Evropske komisije za novu evropsku prestonicu pametnog turizma, a kriterijumi ocenjivanja uključuju održivi razvoj turizma, korišćenje digitalizacije u turističkim uslugama, zanimljivo kulturno nasleđe i inovativne turističke ponude.

Za razliku od uobičajenih 360° videa koji se nalaze u mnogim gradovima sveta, kojima se online može doživeti atmosfera tih destinacija, VR-Helsinki je zamišljen kao digitalna platforma kojom, na primer, posetioci mogu ne samo da obiđu Helsinki u realnom okruženju, posete izložbu ili muzej, prisustvuju koncertu, nego i dožive grad kakav je bio početkom 20. veka ili kupe finske dizajnerske proizvode i pošalju ih prijateljima poštom. Platforma omogućuje čak i susrete s drugim virtuelnim posetiocima Helsinkija iz celog sveta i zajedničko istraživanje virtuelne destinacije.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Digitalizacija javnih usluga u turizmu
Natalija Havidić iz Ministarstva turizma RH predstavila je projekat digitalizacije javnih usluga u turističkom sektoru kao dela projekta e-Hrvatska 2020. Kroz projekat je planiran razvoj javnih digitalnih usluga do kraja 2020. godine, unapređenje i međusobno povezivanje usluga u centralni turistički registar, razvoj sistema za prijavu i odjavu gostiju u Hrvatskoj – e-Visitor, portal croatia.hr i e-usluge upravnih i neupravnih postupaka. Podaci iz sistema služili bi za poslovno planiranje i odlučivanje (Business Intelligence), ne samo u turizmu, već i u drugim poslovnim delatnostima direktno ili indirektno povezanih s turizmom.

U panel raspravi Smart marketing u turizmu – šta zaista donosi booking-e?, koju je moderirao Ilija Brajković iz agencije Kontra, učestvovali su glavni analitičar kreativne agencije Bruketa&Žinić&Grey Robert Petković, menadžer digitalnog marketinga Maistre Petar Milevoj, Internet Marketing Manager Hotela Dubrovnik Tomislav Kosir i direktorka marketinškog sektora Hrvatske turističke zajednice Martina Srnec. Učesnici panela složili su se kako je kod marketinškog oglašavanja na svim nivoima bitno izabrati kvalitetan oglašivački miks usmeren na sva tržišta, istraživati potrebe potencijalnih gostiju, dati što više i u pravo vreme relevantnih informacija potencijalnim turistima.

Drugi deo konferencije tradicionalno je podeljen tematski – na tehnološki, marketinški i deo o praktičnim rešenjima. O zanimljivim temama koje donosi digitalizacija u turizmu, platforme za booking, digitalna rešenja plaćanja, virtuelnoj i proširenoj stvarnosti u turističkim uslugama, o različitim informatičkim rešenjima u svim segmentima turističke delatnosti, govorili su stručnjaci Hrvatskog telekoma, Combis-a, Auke, Ericsson-a Nikole Tesle, Hewlett Packard Enterprise-a, Lemaxa, SedamIT-a, Spotsie-a i drugih.

Menadžer strateških investicija i stručnjak za koordinaciju digitalizacije u različitim privrednim delatnostima iz Ericsson Nikole Tesle, Karlo Guštin, ukazao je na važnost podataka iz drugih privrednih delatnosti za strateško odlučivanje i planiranje u turizmu, što je uslov za dalji razvoj turizma i stvaranje dodatne vrednosti.

Ključna pitanja održivosti hrvatskog turizma
U drugom delu konferencije održana je i panel rasprava Hrvatski turizam u novom tehnološkom okruženju: Granice rasta, koju je moderirao Željko Ivanković iz think tank Polazišta i perspektive, a u kojem su učestvovali Neven Ivandić iz Instituta za turizam, regionalni menadžer globalne travel platforme Expedia Group Petar Rimac i Martina Nimac iz Zajednice porodičnog smeštaja Hrvatske privredne komore.

Neven Ivandić je ukratko predstavio glavne akcente istraživanja „Ključna pitanja održivosti hrvatskog turizma“, ukazujući na problematiku daljeg rasta turističke delatnosti. U raspravi je ukazano i na trendove u drugim turističkim zemljama kroz preusmeravanje sa porodičnog smeštaja na gradnju rizorta, potrebe zadovoljavanja navika gostiju okrenutih digitalnim rešenjima i uslugama…

Sponzori i partneri trećeg izdanja konferencije 3T su: zlatni sponzori HT Hrvatski telekom i Combis, srebrni sponzor Auka, te sponzori ATA.ONE, DivIT, Ericsson Nikola Tesla, Hewlett Packard Enterprise, Infoart, Lemax, SedamIT i Spotsie.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *

X