– Trik kojim aviokompanije izbegavaju kašnjenja – Travel Magazine

Trik kojim aviokompanije izbegavaju kašnjenja

Trik kojim aviokompanije izbegavaju kašnjenja

Petnaest minuta je gornja granica koja se računa kao kašnjenje u avio saobraćaju, baš kao i prema pravilima bontona.

A o bontonu aviokompanija koje obavljaju redovan putnički avio saobraćaj može se naširoko diskutovati.

Kako propisi nalažu, putnici imaju pravo na odštetu u slučajevima kašnjenja, ali avio kompanije to po svaku cenu pokušavaju da izbegnu.

U Evropi je na snazi pravilnik poznat kao EU 261/2004 koji nije idealan, ali makar omogućava izvesna prava putnicima. Prema ovom pravilniku putnici čiji letovi kasne imaju pravo na odštetu samo ukoliko je razlog kašnjenja u domenu avio prevoznika.

Da bi smanjili kašnjenja iz operativnih razloga za koje su sami odgovorni, planeri u aviokompanijama pribegavaju jednom zanimljivom triku. Oni u redovima letenja prikazuju netačno trajanje leta. Ako neki let realno traje dva sata, zvaničan red letenja će pokazati da je to ipak nešto duže. Tako će avion koji je poleteo sa manjim zakašnjenjem ipak na kraju stići na vreme, jer mu je redom letenja dat širi vremenski okvir.

Prema jednom, nedavno sprovedenom, istraživanju čak 76 od 125 letova koji su analizirani kroz istoriju ima duže trajanje danas nego pre deset godina. Koji bi razlog mogao da bude za nešto tako, kada se zna da su danas avioni znatno brži i efikasniji. Kako je moguće da je let na istoj liniji pre deset godina zvanično trajao pet sati, a danas traje pet i po sati.

Stručnjaci koji rade u kompanijama to pravdaju i psihološkim aspektom na same putnike. Uvek je bolje da ostavite dovoljno lufta da stignete „na vreme“ nego da red letenja bude nategnut. Ovakva praksa ima velikog uticaja i na transferne letove. Poznato je da aviokompanije i aerodromima propisuju minimalno vreme između dva leta koje je potrebno za transfer. Ovo vreme se utvrđuje na osnovu efikasnosti samog aerodroma.

Ako je razmak između dva leta na nekom aerodromu manji od propisanog minimalnog vremena za transfer (Minimum Connecting Time – MCT) onda se takva dva leta neće naći u ponudi prilikom rezervacije. Produžavanjem vremena letenja na prvom letu u ovom se slučaju faktički smanjuje MCT, a kompanija se unapred ograđuje od krivice za slučaj da zbog kašnjenja prvog leta transferni putnik propusti svoj naredni let.

Ovakva praksa, iako možda nije po bontonu, ipak ne predstavlja nikakvu smetnju za same putnike. Oni u svakom slučaju moraju da se ponašaju prema pravilima prevoza koje aviokompanija određuje, a na ta se pravila ne vredi žaliti.

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *