Turizam – nezaustavljiva sila koja spasava Grčku?

Turizam – nezaustavljiva sila koja spasava Grčku?

U prošloj godini, grčki travel i turistički sektor zabeležio je rast od 6,9%, što je preko tri i po puta više od rasta ukupne državne ekonomije, koja je porasla za samo 2,0%.

Travel i turistički sektor predstavlja i 20,6% grčkog bruto domaćeg proizvoda, dok je globalni svetski prosek za udeo ovog sektora u BDP-u oko 10,4%. Ovo znači da je svaki peti evro potrošen u Grčkoj prošle godine, upravo u turističkom sektoru, koji trenutno vredi oko 37,5 milijardi dolara.

Takođe, četvrtina zaposlenih u Grčkoj, odnosno oko 988.000, radi upravo u turizmu, a očekuje se da će ove godine po prvi put u grčkom turističkom sektoru raditi više od milion zaposlenih.

I udeo turizma u bruto domaćem proizvodu je rekordan, budući da nikada ranije iznosio 20%. Analizu je sproveo Svetski travel i turistički savet (World Travel & Tourism Council – WTTC), koji se bavio ekonomskim i društvenim uticajima turizma. Istraživanje, koje WTTC sprovodi već 30 godina, predstavlja globalni provatni travel i turistički sektor. Najzanimljiviji rezultati istraživanja, koji se tiču Grčke, su:

  • Rast turističkog sektora u Grčkoj je značajno brži od evropskog regionalnog rasta, koji iznosi 2,4%. Turistički sektor je, sa 6,9% rasta, „prešišao“ i rast ukupne ekonomije, kako grčke, tako i evropske, koji u proseku iznosi oko 2%.
  • Strani turisti su prošle godine u Grčkoj potrošili 18,5 milijardi evra.
  • Što se tiče dolaznog turizma, 66% prihoda dolazi od stranih, a 34% od domaćih turista.
  • Samo 6% ukupnih turističkih prihoda u Grčkoj dolazi od poslovnih putovanja, dok je 94% od odmora i turističkih obilazaka.

U saopštenju WTTC-a se navodi: „Veoma smo impresionirani stopom rasta grčkog turizma, kojoj su doprinele strategije i mere države. Travel i turistički sektor je imao značajnu ulogu u oporavku grčke ekonomije i značajan je za generisanje novih poslova. Grčka je odličan primer toga kako važan resurs turizam može da bude, ukoliko mu država da prioritet.“

Minstarka turizma Grčke, Elena Kountoura, izjavila je: „Naša dugoročna turistička strategija, sa čijom implementacijom smo počeli 2015. godine, dovela je do neverovatnih rezultata kada je turistički rast u pitanju. Turizam je podržao grčku ekonomiju u najtežim trenucima krize. Postigli smo više ciljeva – kreiranje hiljada novih poslova, nove poslovne aktivnosti, nove izvore prihoda i stimulisanje novih investicija u turizam.

Sa našim planom rasta, nameravamo da održimo ovaj tempo rasta i maksimalno iskoristimo sve njegove prednosti za lokalne zajednice širom Grčke, u svakom trenutku prepoznajući vrednost turizma kao glavne pokretačke sile ekonomskog i društvenog razvoja i rasta zaposlenosti.“

Ostale zanimljive vesti pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X