Budućnost je svetla za rečna krstarenja

Budućnost je svetla za rečna krstarenja

Budućnost je svetla za rečna krstarenja

Iako „laici“ rečna i prekomorska krstarenja stavljaju u isti koš, stručnjaci objašnjavaju da je zajednička stvar za ova dva tipa turističkog odmora to da uključuju plovidbu, ali su razlike među njima brojne.

Rečna krstarenja koncipirana su tako da na što sveobuhvatniji način predstave destinacije – stanice na putovanju, dok su prekomorski kruzeri „destinacija“ za sebe.

Veličina broda je ovde od velikog značaja. Prekomorski kruzeri mogu da prime više hiljada putnika, dok na rečnim krstarenjima obično nema više od 200 gostiju, u ponudi ima veoma malo brodskih aktivnosti, ali je atmosfera mirnija i intimnija.  Mnogi rečne kruzere upoređuju sa butik hotelima na vodi, koji predstavljaju zgodan način da se obiđe više destinacija, bez gnjavaže oko menjanja smeštaja, razmišljanja o obrocima, prevozu i sl. Zapravo, na većini rečnih krstarenja akcenat je na kulturi. Brodovi pristaju blizu ili u samom centru grada, a gosti zatim istražuju grad i njegovo nasleđe.

Sa druge strane, na prekomorskim kruzerima akcenat je na brodskoj zabavi i sadržajima, a samo 10% vremena je predviđeno za kulturu.

Poslednjih godina je Međunarodna asocijacija crusing linija (CLIA) registrovala veliki porast broja rečnih krstarenja u ponudi kompanija koje su njene članice.

Tako je 2015. godine Asocijacija  zabeležila 169 brodova za rečna krstarenja u Evropi. U 2016. broj se povećao na 184, a tokom 2017. prešao je 200. Većina kompanija nudi krstarenja Dunavom i Rajnom, sa stanicama u brojnim veikim i malim gradovima kojima su zajednički bogato kulturno-istorijsko nasleđe i izvrsna gastronomska ponuda. Iako je broj brodova i tura uvećan, stručnjaci predviđaju da značajan razvoj ove turističke grane tek predstoji.

Jedna od najznačajnijih pozitivnih strana rečnog turizma je profil putnika, koji odgovara profilu posetioca kakvog bi svaki grad mogao poželeti. Stručnjaci rečna krstarenja smatraju neinvazivnim, sa malim brojem turista, koji se na destinaciji ponašaju lepo i sa poštovanjem.

Nekada su glavno tržište ovakvih putovanja bili putnici starosti preko 50 godina, ali danas se, zahvaljujući njihovoj popularnosti i novim zanimljivim sadržajima, profil putnika na rečnim putovanjima promenio. Tipičan putnik danas pripada srednjoj do višoj srednjoj klasi i spreman je da potroši novac kako bi istražio svoja interesovanja – gastronomiju, umetnost, muziku, istoriju, itd.

Eksperti predviđaju svetlu budućnost rečnim krstarenjima. Pre samo deset godina ovo je bio gotovo nepoznat proizvod, a danas je deo standardne ponude mnogih turističkih agencija.

Ostale korisne savete pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X