Zašto se razlikuju cene avio karata na jednom letu?

Zašto se razlikuju cene avio karata na jednom letu?

Zašto se razlikuju cene avio karata na jednom letu?

Kada bi se aviokompanije pitale, razlike ne bi ni postojale tj. ne bi ni postojale jeftinije avio karte. Rigidni sistem klasa u avio saobraćaju ima svoje korene u ranim 1950-im godinama kada su aviokompanije počele sa prodajom karata za isti let po različitim cenama. To se vremenom proširilo na današnje stanje koje možemo opisati „dobijanjem onoga što se i plati“. Let avionom nije više samo o tome koliko ćemo brzo stići negde, već i koliko će nam biti lepo na tom putu, sa skupljim i luksuznijim sedištima koja su grupisana u prednjem delu aviona. Klase u avionu čine čuda za aviokompanije. Teorijski gledano, kada bi približno 45 procenata mesta u avionu bilo prodato po skupljim cenama, te karte bi generisale neverovatnih 84% prihoda pomenutog leta. Inače, dve trećine prihoda gotovo uvek dolazi od karata prve, biznis i premijum ekonomske klase. Tako da su ove karte odlične za aviokompanije, ali samo u izvesnoj meri. Prva klasa polako nestaje, uglavnom zbog toga što je prodaja ovih karata postala pravi izazov u današnje vreme kada su karte za ova mesta mnogo skuplje od biznis klase, ali nisu i toliko luksuznija. Idealan scenario za aviokompaniju bi bio da ceo avion ispuni mestima biznis klase. Međutim, pošto ne postoji takva ruta na svetu gde bi se sva mesta popunila kupcima ovih karata, druga polovina aviona je još uvek rezervisana za jeftinija sedišta, na sreću miliona putnika širom sveta.
Ipak, i u okviru ekonomske klase, veoma često se dešava da cene budu različite, a razlog je jednostavan… Aviokompanije iz marketinških razloga krenu prodaju sedišta po najnižoj ceni, ali po toj ceni omoguće samo nekoliko sedišta, koja se prva prodaju, a zatim kako se približava datum leta, svako sledeće sedište je obično sve skuplje i skuplje.

Još novih saveta pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *