Zdrave grickalice tokom putovanja

Zdrave grickalice tokom putovanja

Kada putujete trošite dosta energije i izloženi ste povišenom stresu. Zbog toga je veoma važno da se hranite izbalansirano i zdravo, mada to može biti veliki izazov tokom putovanja.

Nemate pri ruci svoju kuhinju, supermarket, pijacu i prodavnicu zdrave hrane i ne možete ništa sami da spemite, već ste prinuđeni da se hranite u aerodromskim restoranima i da jedete avionsku hranu, a to zna da bude poprilično nezgodno, skupo, pa i nezdravo.

Poznato je da je na aerodromima sve znatno skuplje nego u gradovima. Klasični restorani ubijaju sa cenama, pa je često jedina opcija neki kalorični i nezdravi fast food. Ujedno, promena ritma zbog putovanja, nemogućnost da se obeduje u uobičajeno vreme, mogu izazvati i blagi poremećaj metabolizma.

Posedovanje grickalica u ručnom prtljagu je zato veoma bitno za vaše zdravlje. Ako ih spakujete u svoju torbu, možete se spasti napada gladi do prvog sledećeg zgodnog mesta i vremena za regularan obrok. Treba paziti šta jedete, jer grickalice mogu biti podjednako opasne po vaše zdravlje kao i nezdravi i obilni obroci.

Nutricionisti savetuju da se pri izboru grickalica pazi na nutritivnu vrednost i da se odoli nezdravim iskušenjima. Kao i svakog drugog dana, uostalom. Ne može se sve ni nositi i jesti tokom putovanja. Postoje razna pravila za unošenje hrane i pića, ali i bonton. Iako je sardina veoma zdrav obrok, ne verujemo da biste se dobro proveli ako biste konzervu skuše otvorili usred putničke kabine. Što se sigurnosnih pravila tiče, morate da paziti da se mnoge namirnice podvode pod tečnosti, a tada treba primenjivati pravilo po kome u avion možete uneti maksimalno do 1000 ml tečnosti, ali u posudama ne većim od 100 ml. Dakle, jogurt možete da unesete u avion ako je do 100 ml. U ovu kategoriju spadaju i razni namazi poput kikiriki putera. Carinski propisi znaju da budu veoma nezgodni. Pazite, na primer, da na let ka Americi ne ponesete jabuku ili neko drugo voće. Ako se desi da to ne pojedete pre dolaska na granicu SAD-a, bićete u velikoj neprilici, jer unošenje neprijavljenog voća i povrća predstavlja ozbiljan carinsko-sanitarni prekršaj, zbog koga možete završiti kod sudije i biti kažnjeni visokom novčanom kaznom.

Ostale korisne savete pročitajte ovde.

Proteinske grickalice
Proteini čine čuda za naše telo, tvrde nutricionisti. Visokoproteinska dijeta se preporučuje osobama koje žele da regulišu metabolizam i da smršaju. Avionski obroci često sadrže dovoljno proteina. Gotovo da nema aviokompanije koja u glavnom obroku nema pileći file sa brokolijem, a to je upravo idealan proteinski obrok. Za doručak će vam mnoge ponuditi kajganu ili omlet i eto proteina. Ipak, ako vam je potrebno da nešto pojedete između letova ili dok ste na aerodromu ili pak ako ogladnite između dva obroka tokom dugačkog leta, uvek možete posegnuti za nekom proteinskom pločicom koju ćete čuvati u ručnom prtljagu. Najbolje da bude neka ovsena štanglica sa bademima i urmama.

Orašasti plodovi
Idealan snek za vaša putovanja su razni orašasti plodovi. Možete poneti mešana pakovanja u kojima se nalaze bademi, indijski orah, kikiriki, pistaći, brazilski orah. Pazite samo da ne budu prženi, već pečeni, i da ne budu slani. Ove namirnice sadrže zdrave masnoće koje su neophodne našem organizmu i koje mu daju energiju. Ove grickalice su pri tom veoma praktične za usput, jer ih možete konzumirati kad god želite, a odlično utoljuju glad.

Voće i povrće
Avionski obroci često sadrže dovoljno voća i povrća, ali ako vam organizam traži nešto od ovih svežih namirnica, poželjno je da ih kupite na aerodromu i pojedete odmah, umesto da ih nosite. Banane će se na primer veoma brzo izgnječiti i pretvoriti u kašu, a jabuke vas mogu skupo koštati ako zaboravite da ih pojedete i stignete u SAD.

Ono što svakako treba da izbegavate tokom putovanja su čipsevi, razni kroasani i mafini. Umesto toga, u bolje snabdevenim radnjama možete nabaviti zdrave grickalic -, čips od sušene šargarepe, celera, cvekle. Pazite i na raspored obroka. Jedite češće po manje i nećete biti gladni.

I za kraj jedan savet. Ako naručujete specijalne obroke u avionu, dobro razmislite. Mnoge aviokompanije nemaju dobar izbor takvih obroka, pa vam se može desiti da, ako ste naručili, na primer, vegetarijanski obrok, dobijete jednu bananu i jednu jabuku. To vam svakako neće biti dovoljno na dugolinijskom letu. Zato je, ukoliko to vaš specijalni režim ishrane dozvoljava, bolje da ne naručujete poseban obrok, već da od onoga što dobijete proberete samo one namirnice koje smete da konzumirate. Nošenje grickalica u torbi može biti korisno i u ovakvim situacijama, jer tada smanjujete rizik da ostanete gladni ako vam se kojim slučajem ne dopadne hrana koju vam posluže.

Ostale korisne savete pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X