Zima – vreme za ANTIFRIZ

Zima – vreme za ANTIFRIZ

Zima – vreme za ANTIFRIZ

Dolaskom hladnog vremena potrebno je adekvatno pripremiti vaš automobil. U sledećem tekstu navodimo savete koji će vam pomoći da spremno dočekate zimski period.
Svaki vozač zna da mu ispravnost vozila zavisi od ispravnog i efikasnog hlađenja. Više od polovine kvarova motora u suštini imaju kao uzrok loše hlađenje. Rashladni sistem je jedan od vitalnih delova motora. Kao posledica bilo kakvog prekida rada rashladnog sistema javlja se oštećenje motora, njegovo habanje i istovremeno znatno smanjenje njegovih performansi. Zašto je zaštita od mržnjenja toliko važna? Ukoliko je antifriz loš ili jako razblažen na niskim, zimskim temperaturama tečnost u hladnjaku i rashladnom sistemu se mrzne i stvara se led. Led ima veću zapreminu od tečnosti, širi se silom koja dovodi do pucanja hladnjaka, a u težim slučajevima i do prskanja bloka motora. NISOTEC ANTIFRIZ štiti vaš motor i hladnjak zimi do -37°C. NISOTEC ANTIFRIZ pruža izuzetnu zaštitu od korozije svih metalnih delova.
I na kraju, vrlo važno pitanje je i koliko antifriz ima radni vek. Veliki broj antifriza na našem tržištu ima radni vek godinu dana, ali NISOTEC ANTIFRIZ ima duplo više. Njegov vek je 2 godine, međutim NISOTEC nudi i još nešto bolje, LONG LIFE ANTIFRIZ koji ima period zamene 5 godina.

Antifriz-Long-Life-40,-1LAntifriz-Long-Life-100,-1LVažni saveti pri upotrebi antifriza
Antifriz, se u vozilu koristi isključivo u razblaženom obliku. U toku upotrebe, antifriz gubi antikoroziona svojstva, usled potrošnje inhibitora korozije, što dovodi do povećane opasnosti od korozije delova hladnjaka. Korozija nagriza metalne delove hladnjaka, pri čemu se obrazuju metalne čestice, koje mogu da oštete zaptivke vodene pumpe, zapuše žljebove hladnjaka i dovedu do slabijeg hlađenja. Pri punjenju hladnjaka antifrizom potrebno je proveriti da li je sistem prazan i čist. Nikada se hladnjak ne sme puniti do vrha, jer se mešavina vode i monoetilen glikola širi više nego čista voda. Zbog toga nivo mešavine glikola i vode mora biti za oko 5 cm niži od vrha hladnjaka. Ako dođe do curenja antifriza zbog oštećenja hladnjaka gubitak antifriza nadoknađuje se mešavinom istog odnosa, kakav je bio pri punjenju praznog hladnjaka. Međutim, ako gubici nastaju zbog isparavanja, to se nadoknađuje dodatkom čiste vode u hladnjak, jer isparava samo voda.
Preporuka je, da antifrize različitih proizvođača i različitih tipova ne treba mešati. Ako se pomešaju konvencionalni tip antifriza koji sadrži silikate kao i inhibitore korozije sa antifrizom organskog tipa kod koga je inhibitor korozije mešavina organskih kiselina, može se kao posledica pojaviti korozija na aluminijumu.
Rashladne tečnosti ne bi trebalo da sadrže nitrite kao inhibitore korozije. Nitriti se tokom upotrebe transformišu u kancerogene nitrosoamine. Pošto se ipak može dogoditi da neki antifriz sadrži nitrite, treba izbegavati kontakt sa kožom prilikom zamene i ne treba ih bacati u kanalizaciju i reke.

Pri upotrebi antifriza treba imati u vidu da:
– koncentrovani antifriz ima smanjenu zaštitu od mržnjenja (samo do -17 stepeni) i dovodi do pregrevanje motora,
– previše razblažen antifriz sa vodom ima sniženu tačku mržnjenja i uzrokuje pojavu korozije u hladnjaku,
– upotreba antifriza duže od preporučenog vremenskog roka snižava tačku mržnjenja i dovodi do pojave korozije u hladnjaku,
– izmešani nekompatibilni antifrizi dovode do pojave želatinoznih taloga u sistemu za hlađenje, pregrevanje motora i pojave korozije u hladnjaku,
– na tržištu vlada velika ponuda nekvalitetnih antifriza. Zbog toga treba kupovati od poznatih i proverenih proizvođača i na pouzdanim prodajnim mestima,
– ukoliko je antifriz lošeg kvaliteta ili jako razblažen na niskim zimskim temperaturama tečnost u hladnjaku i rashladnom sistemu smrzava. Stvara se led koji se širi i dovodi do pucanja hladnjaka, a u težim slučajevima i do pucanja bloka motora.

Antifriz-100,-1LAntifriz-40,-1L

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Current ye@r *