Travel preporuka – Generacija Y, novi vladari savremenog sveta – Travel Magazine

Generacija Y, novi vladari savremenog sveta

Generacija Y, novi vladari savremenog sveta

Generacija rođena nakon Drugog svetskog rata, odnosno između 1946. i 1964. godine, poznata je pod nazivom Bejbi bum generacija. Za njima slede svi oni koji su rođeni između 1965. i 1973. godine i pripadaju Generaciji X. Potomci rođenih s kraja Bejbi bum i početka Generacije X, upravo počinju da vladaju svetom i oni pripadaju takozvanoj Generaciji Y.

Generaciju X čini 51 milion ljudi koji su usvojili potrošačke navike svojih roditelja, dok generacija koja dolazi nakon njih veruje u neke druge vrednosti, i dobija logičan naziv Generacija Y ili Milenijumska generacija (Millennials). U nju spadaju svi oni koji su rođeni između 1979. i 1994. godine, a ima ih čak 75 miliona, a to znači isto toliko potencijalnih potrošača i turista.

Veliki procenat pripadnika Generacije Y je odrastao bez jednog od roditelja ili su im roditelji u stalnoj trci za novcem, te se kao reakcija na njihov, potrošački način života, upotpunjen konstantnim medijskim pritiskom, pojavio cinizam i to u tolikoj meri da počinje da se graniči sa duhovitošću. Stručnjaci smatraju da su upravo oni prvi predstavnici naše civilizacije koji imaju izuzetno praktičan i realan pogled na svet.

Mnogi od njih su se na primeru svojih roditelja i predaka uverili da previše rada i nerviranja može narušiti zdravlje. Iscrpljenost radnom svakodnevicom, poznata kao „burnout“ sindrom (sindrom izgaranja), za njih ne postoji kao opcija i nadjačava je želja za uspostavljanjem ravnoteže između posla i privatnog života (work-life balance). Želeći da uživaju u svakom slobodnom trenutku bezbrižne mladosti, oni sve kasnije stupaju u brak i zasnivaju porodice, pa im ostaje i više vremena za putovanja koja obožavaju.

Mnogi predstavnici ove generacije su visokoobrazovani i polako osvajaju tržišta rada. Usled demografskih promena, u razvijenim zemljama je procenat mladih u ukupnom stanovništvu sve manji, što je za njih prednost kada traže posao. Konkurencija je sve slabija i oni su u poziciji da postavljaju sve više zahteve budućim poslodavcima.

Kako piše Dojče Vele (Deutsche Welle), današnja omladina želi posao koji će voleti, dobru platu i pored svega toga puno slobodnog vremena. Generacija Y se znatno razlikuje od prethodnih generacija, posebno Bejbi bum generacije, koja danas ima između 50 i 60 godina. Starijima su bile važne uređene strukture, hijerarhija i sigurnost na radnom mestu, dok pripadnici Generacije Y tome pridaju sve manje značaja i ne planiraju da grade karijeru po svaku cenu. Njima je najvažnije da ih posao ispunjava, da je zabavan, da pruža mogućnost ličnog usavršavanja i da se uklapa u njihov životni koncept. Njima je, pre svega, važno da imaju vremena za prijatelje, porodicu i putovanja.

Ono što je već sada sasvim izvesno je da ugostiteljstvo i cela turistička industrija moraju što pre uzeti u obzir njihove drugačije navike, ukuse i potrebe, kako već za koju godinu ne bi naišli na veliki otpor. Ovo je prva generacija koja se rodila u „postindustrijskom“, to jest „postmodernom“ društvu, i od rođenja je bombardovana agresivnim marketingom, pa je jasno da je njime postala zasićena, te da kod njih izaziva potpuno suprotan efekat. Promocije koje potenciraju sladunjave slogane i kitnjasti imidž, nisu popularne među mladima koji, pak, više cene realniji pristup, ironiju i surovu istinu, umesto svetlucavih paketića neizvesne sadržine. Nove generacije traže mišljenje treće, neutralne strane i preporuku nekoga ko je objektivan i može realno da ukaže na prednosti i nedostatke nekog proizvoda ili usluge.

Gotovo tri četvrtine pripadnika Generacije Y koristi aplikacije za mobilne telefone i tablet računare prilikom kreiranja svojih putovanja. Komentari i kritike prethodnih gostiju odlučujuća su smernica za donošenje odluka kod čak 80 posto njih, a zanimljiv podatak je i da su u daleko većem broju oni koji ostavljaju negativne komentare na internetu upravo pripadnici ove grupacije.

Savremeni koncept poslovnih putovanja počeo je u potpunosti da se menja usled sve većeg uticaja nove generacije. Ona se sada razlikuju po mnogo čemu, počevši od tehnologija koje koriste i želje da upoznaju nove destinacije i nove ljude, do novih vidova smeštaja i drugačijeg režima ishrane. Hoteli koji zadovoljavaju njihove potrebe moraju ispuniti nekoliko uslova. Prvenstveno, to je brz internet koji je dostupan svuda. Idealni hoteli za njih su oni koji imaju udobne prostorije za opuštanje (chill-out area), fleksibilni su po pitanju vremena služenja i izbora hrane, ne naplaćuju dvostruko najam jednokrevetnih soba i dozvoljavaju smeštaj kućnih ljubimaca.

Prilikom rezervisanja 32 procenta mladih koristi pametne telefone, 20 posto tablet računare, za razliku od onih koji imaju više od 45 godina i rezervišu putem mobilnih uređaja samo u procentu od oko 12 posto.

Još jedan trend koji se uočava kod Generacije Y je spajanje posla i zadovoljstva. Lanac hotela Hilton Garden Inn sproveo je istraživanje koje je pokazalo da 84 procenta pripadnika ove ciljne grupe produžava svoj boravak kako bi proveo nekoliko opuštenih dana na destinaciji gde su došli poslom. Za 65 posto njih je upravo to najzanimljiviji deo putovanja.

Većina pripadnika Generacije Y aktivno koristi benefite članstva u nekom od programa lojalnosti. Kada rezervišu hotel ili avionsku kartu, 51 procenat vodi računa o poenima koje će na taj način „zaraditi“, što je daleko više od 30 posto starijih putnika koji razmišljaju na ovaj način.

Postoji razlika i u benefitima koje oni više cene. Stariji putnici se zadovoljavaju unapređenim uslugama (upgrading), dok Generaciju Y više zanimaju besplatni letovi i pokloni. Oni su potpuno spremni da promene već izvršenu rezervaciju ukoliko primete da konkurencija nudi bolju opciju.

Kada je u pitanju smeštaj, hosteli su trenutno apsolutni hit, što je i razumljivo, ako se uzme u obzir njihov trenutni uzrast. Druženje i sklapanje novih prijateljstava daleko im je zanimljivije od samovanja u nekoj hotelskoj sobi. Takođe, hosteli su njihov prvi izbor, ne samo kod privatnih, već sve više i kod poslovnih putovanja.

Lanac hotela Meriot (The Marriott) jedan je od pionira među hotelijerima koji su počeli da menjaju svoju poslovnu politiku, kako bi odgovorili na potrebe nove generacije potrošača. Uvidevši da je ova generacija vrlo kreativna kada je u pitanju organizacija događaja, lansirali su onlajn platformu pod nazivom „Meetings Imagined“. Ovaj veb sajt daje savete stručnjaka, predstavlja trendove i fotografije koje bi mogle da inspirišu kreiranje novih druženja i okupljanja. Takođe, omogućeno im je da direktno komuniciraju sa osobljem hotela i upravljaju organizacijom svog skupa.

Praški hotel Fjužn (Fusion), koji je zapravo kombinacija hotela i hostela, sa različitim vrstama i kategorijama soba, već godinama je omiljen među mladima koji u Prag dolaze zbog zabave, ali i zbog posla. Uprava ovog hotela je naišla na odličnu reakciju gostiju na njihovu novu društvenu mrežu putem koje se gosti mogu upoznavati i međusobno komunicirati tokom boravka, ali i pre samog dolaska u Prag, tačnije, od momenta izvršene uplate smeštaja.

Moskovski aerodrom Domodedovo započeo je projekat pod nazivom „Success Technology“, koji je kombinacija zabave, druženja, rekreacije i obuke budućih stručnjaka iz oblasti avio saobraćaja, sa ciljem da ovaj aerodrom uskoro postane pravi aerodrom budućnosti.

Mladi studenti imaju na raspolaganju 10 dana i savršene uslove za rešavanje kreativnih zadataka i otkrivanje tajni upravljanja gigantskom vazdušnom lukom. Cilj ovog letnjeg kampa je podsticanje mladih na ispoljavanje kreativnosti i razvoj inovativnih tehničkih ideja. Iza ovog projekta, zapravo, stoji namera menadžmenta aerodroma da uz pomoć ovih mladih ljudi, budućih putnika, turista i poslovnih lidera, transformiše aerodrom u skladu sa potrebama novih generacija koje dolaze. Budućim profesionalcima data je prilika da slobodno iznose svoje ideje i želje vezane za razvoj saobraćaja u budućnosti i iniciraju nove projekte koji bi doveli do modernizacije aerodroma i svih službi koje rade u njegovom sastavu.

Kako naučnici predviđaju, do 2020. godine 50 procenata poslovnih putnika biće upravo pripadnici Generacije Y, dok će Bejbi bumersi činiti tek 11 odsto njihovog ukupnog broja.

Tendencija da mladi turisti budu nezavisni i da svoje putovanje organizuju sami neće se promeniti. To je potpuno očekivano, s obzirom na to da im je budžet često ograničen i da imaju iskustvo u korišćenju interneta. Njihov profil se savršeno uklapa u profil turista – avanturista, koje karakteriše nezavisnost, samopouzdanje, iskustvo i uživanje u novim izazovima. Ljudi u svojim dvadesetim godinama obožavaju putovanja, a privlače ih neotkriveni prostori, mesta na kojima njihovi roditelji nikada nisu bili, „neutabane“ staze, a sve više i družanje sa domaćinima.

Oni su trenutno najbrže rastući segment potrošača u turizmu, koji čini oko 20 procenata svih međunarodnih dolazaka. Amadeus je objavio podatak da je upravo ova grupacija po potrošnji na dugolinijskim i kratkolinijskim putovanjima na drugom mestu, dok su ispred njih samo penzioneri.

Ovo je prva generacija koja je odrasla uz internet i savremene tehnologije. Od rođenja, oni znaju za Fejsbuk, Tviter i Jutjub i oni su, uz mobilne telefone, njihov primarni kanal komunikacije. Još jedan od trendova koje nam ova generacija turista plasira su „Mame blogeri“ (Mommy bloggers). То su mlade majke, nezaposlene ili na porodiljskom odsustvu, koje svoje slobodno vreme provode u komuniciranju sa prijateljima putem računara. Možda deluje beznačajno, ali one imaju snažan uticaj na druge mame i njihove porodice. Već je svima dobro poznato kako podela ličnih iskustava putem bloga može biti efikasna reklama (pa i antireklama), a broj mladih roditelja koji surfuju internetom u potrazi za preporukama destinacije na kojoj se druga porodica sa malom decom odlično provela, svakim danom je sve veći.

Pored gotovo 200 milijardi američkih dolara, koliko je iznosio prošlogodišnji udeo njihove potrošnje u globalnim turističkim tokovima, Generacija Y ima ogromne potencijale koji se moraju uzeti u obzir pri dugoročnom poslovnom planiranju. Mladi turisti tragaju za novim iskustvima i doživljajima koji će ih obogatiti i inspirisati. Profili na društvenim mrežama su njihove riznice uspomena. Fotografije i utiske sa prijateljima dele u realnom vremenu i nikada se ne uzdržavaju od iskrenosti, što nas opet vraća na već pomenutu činjenicu da nema bolje, niti merodavnije kategorizacije destinacija, hotela i restorana od one koju im dodeljuju upravo njihovi gosti.

Suveniri koje će pripadnici Generacije Y biti zainteresovani da kupe moraju imati upotrebnu vrednost. To mogu biti zanimljive majice, delovi opreme za kampovanje, planinarenje ili korisne sitnice koje mogu poslužiti na putovanju. Ne treba zanemariti ni dodatke za „pametne“ spravice od kojih se ne odvajaju i slično.

Predstavnici Generacije Y čine svakog trećeg hotelskog gosta u svetu, pa je neminovno da će hoteli morati da se prilagođavaju njihovim zahtevima i potrebama. Generacija Y traži pregršt aktivnosti na odmoru. Oni žele iskustva koja mogu doživeti svim čulima i maksimalan kvalitet po najnižoj ceni. Zadovoljan gost koji objavljuje fotografije i komentare, šalje „tvitove“ i dobija „lajkove“, najbolja je moguća reklama. Tako je već sada, a sa sigurnošću se može reći da će tako i ostati, barem do dolaska neke nove generacije.

Još novih saveta pročitajte ovde.

Podelite ovaj članak...
0Shares

Author: Ivana Mišković

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *