Kako da ostanete zdravi tokom putovanja

Kako da ostanete zdravi tokom putovanja

Narodna izreka kaže da kada ste zdravi imate hiljadu želja, a kada ste bolesni, samo jednu – da ozdravite. Ovo takođe važi i za putovanja, i to iz više razloga.

Pre svega, lečenje u inostranstvu može biti veoma skupo, pa se zato podrazumeva da i za najkraća putovanja kupujete putno zdravstveno osiguranje. Ali čak i kada ste finansijski pokriveni, iznenadni zdravstveni problemi mogu da pokvare ili potpuno upropaste odmor kako vama, tako i vašim saputnicima. Neke nepredviđene situacije i tegobe je nemoguće izbeći, ali na mnogo šta možete da utičete. Stručnaci navode da stres zbog putovanja, čekanja na aerodromima, nedostatak sna na letu, džet leg, ali i potpuno nevođenje računa o ishrani i snu tokom putovanja, mogu značajno da utiču na mentalno stanje i imuni sistem putnika. Zato je bitno da osim standardnih preventivnih mera (putno zdravstveno osiguranje, priprema putne apoteke, konzumiranje probiotika, i sl.), pokušate da i tokom putovanja vodite zdrav život i brinete o svom telu. Ovih nekoliko jednostavnih stvari pomoći će vašem telu da lakše prebrodi stres od putovanja.

Planirajte obroke

Ukoliko ste na posebnom režimu ishrane, bili iz zdravstvenih ili etičkih razloga, unapred istražite da li na destinaciji ima dovoljno raznovrsnih opcija obroka za vas. Bilo da ste dijabetičar ili vegeterijanac, na internetu možete potražiti preporuke za lokalna mesta sa dobrom i ukusnom hranom. Tamo gde mogućnosti nisu velike, moraćete da mislite unapred i sve namirnice koje je moguće poneti, spakujete u kofer. Najvažnije je da ne budete gladni i da ne ugrozite svoje zdravlje.

Sa druge strane, oni koji nemaju nikakva ograničenja – morali bi sebi da ih nametnu. Samo zato što ste na odmoru i u all-inclusive rizortu možete da birate između 10 glavnih jela, 20 salata i nebrojeno puno vrsta kolača, to ne znači da zaista sve treba da ih isprobate u jednom danu. Možda na odmoru vi funkcionišete na drugom režimu, ali vaše telo to ne može. Zato je ključ umerenost. Uživajte u novim ukusima, mirisima i bojama lokalne kuhinje, ali ne preterujte, i ne zaboravite na voće i povrće!

Ponesite grickalice

Zdrave grickalice kao što su semenke, orašasti plodovi, voće i sušeno voće, odlična su užina koju ne morate da pravite, već je samo spakujete u džep i krenete u istraživanje destinacije. Na ovaj način uvek imate mogućnost da obnovite energiju i sačekate pravi obrok, bez potrebe da kupujete nezdravu brzu hranu. Ukoliko je moguće, izbegnite bombonice, čokoladice, čips, keks i sl., koji osim što su generalno loši za vaše zdravlje, pojačavaju efekat džet lega.

Hidrirajte se

Dehidratacija je veoma česta na putovanju, posebno tokom dugih letova. Izbegavajte alkohol i kafu i trudite se da kontinuirano pijete pomalo vode, čime ćete smanjiti efekat džet lega, a pomoći ćete telu da se lakše izbori sa stresom. Iako flaša puna vode nikako neće proći aerodromsku kontrolu, niko vam neće zabraniti da sa sobom ponesete praznu flašu, koju zatim možete dopunjavati u aerodromskom toaletu, u kafeima ili na vodomatima.

Šetnja je bolja od vožnje taksijem

Pored svih fenomenalnih atrakcija koje želite da vidite i svih zanimljivih stvari koje biste da isprobate, ko još ima vremena da vežba. Čak i ako imate mogućnosti, jer vaš hotel ima sjajnu teretanu, radije biste to vreme proveli napolju, upijajući lokalnu atmosferu. Zato spojite lepo i korisno, i u udobnoj obući krenite u istraživanje destinacije. Duga lagana šetnja je najbolji način za upoznavanje atrakcija, a odlična je ne samo za vaše zdravlje, već i novčanik, jer ćete uštediti novac za taksi, metro i druge vidove prevoza.

Aktivnosti na otvorenom

Ako baš ne možete bez fizičke aktivnosti, možete na svom telefonu instalirati neku od brojnih aplikacija koje nude hiljade različitih fitnes i sportskih vežbi. Ili se možete osvrnuti oko sebe i potražiti veliki park, igralište, plažu ili šetalište pored reke – uobičajena mesta na kojima se ljudi bave sportskim aktivnostima. U većini slučajeva, lokalci će sa osmehom prihvatiti da sa njima odigrate jednu partiju fudbala ili basketa, da zajedno odradite čas joge, pilatesa, ili, zašto da ne, tai čija. U mnogim gradovima sveta danas postoje i teretane na otvorenom, mogućnosti za rentiranje sportske opreme (bicikli, roleri, i sl.), a na ovaj način ćete imati priliku za jedno autentično lokalno iskustvo.

Pročitajte još kako da ostanete zdravi tokom leta, koje zdrave grickalice možete da ponesete na put, zašto ne smete da propustite obaveznu vakcinaciju pre putovanja, ali i nekoliko saveta za hronične bolesnike koji kreću na put.

Ostale korisne savete pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X