Vaši putopisi – Tanzanija: Jedan dan u Bagamojou – Travel Magazine

Tanzanija: Jedan dan u Bagamojou

Ovom prilikom ću vam prepričati svoja iskustva sa odmora u Tanzaniji, u kojoj sam provela mesec dana.

Bilo je to krajem 2017. godine. Boravila sam kod svoje prijateljice u Dar es Salamu. Provodila sam vreme i sa njom, ali budući da radi tokom dana, uglavnom sam se šetala sama. Jednog dana, odlučila sam da posetim drugi grad koji se nalazi blizu prestonice Dar es Salama. Grad se zove Bagamojo. Najzanimljiviji deo mog putovanja je zapravo istraživanje različitih mesta javnim prevozom koji tamo koriste lokalni ljudi. Na primer, motociklom boda-boda. Takođe bih pomenula dalla-dalla, mini-bus. Koristila sam oba. Zvanični jezik u Tanzaniji je svahili, ali sam ja naučila ograničen broj reči na tom jeziku. Međutim, odvažno sam odlučila da odem u Bagamojo. Ova reč na svahiliju znači “spusti svoje srce” (lay down your heart) i ima zanimljivo istorijsko nasleđe, kojim ću se i dalje baviti tokom istraživanja.

Foto: Sabriana Jayaputri

Sve počinje odlaskom dala-dalom. Na osnovu mog dotadašnjeg iskustva, grad Bagamojo se može obići otprilike za sat i 20 minuta, sa dve vožnje dala-dalom. Međutim, tokom druge ture dala-dalom, zbunila sam se i pomogla mi je jedna vrlo ljubazna žena. Uspele smo da se sporazumemo iako ona ne priča engleski i ja ne pričam svahili. Tada sam koristila samo google prevodilac na mobilnom. Nakon što je uspela da mi nađe drugi prevoz dala-dalom sa rutom do Bagamojoa, slikale smo se. Do dana današnjeg, čuvam te slike.

Selfi sa vrlo ljubaznom ženom, Foto: Sabriana Jayaputri

Do kraja 19. veka duž obale istočne Afrike, u gradu Bagamojou je bila smeštena važna luka za trgovinu. Glavno zanimanje stanovništva u ovom gradu je ribarstvo. Kad sam stigla, bila sam malo zbunjena, a onda sam naišla na jednu staru ženu koja odlično priča engleski. Ona mi je rekla da je najbolje idem boda-bodom po gradu. Pozvala je svoje poznanike koji voze boda-bodu. Rekla je vozaču da me odvede do različitih mesta koja sam, inače, želela da posetim. Ta žena je vrlo simpatična. Odlučila sam da idem boda-bodom. Vozač je takođe bio vrlo ljubazan i strpljivo me je čekao na jednom mestu dok sam se fotografisala, a onda smo otišli dalje.

Vozač boda-bode, Foto: Sabriana Jayaputri

Posetila sam mesta kao što su ruševine Kaole, Karavansaraj i još nekoliko mesta. Ruševine Kaole su arheološko nalazište koje se nalazi nedaleko od grada Bagamoja. Tu se nalazi nekoliko grobalja. Ovo naselje je jako poznato i zbog trgovinskih odnosa sa drugim zemljama. Nakon posete ovom lokalitetu, vozač boda-bode me je odvezao na drugo mesto, a to je Muzej karavansaraja.

Muzej karavansaraja, Foto: Sabriana Jayaputri

Tamo mi je lokalni vodič ispričao priče vezane za Bagamojo, a posebno one vezane za trgovinu preko Indijskog okeana. Ispred muzeja se nalaze i statue koje su deo istorije. Da se istraži Bagamojo nije dovoljan jedan dan. Međutim, sama sam istraživala, koristila sam javni prevoz i uz poznanstva sa lokalnim stanovnicima koje sam srela usput, saznala sam dragocene priče o istoriji, ali i o samim ljudima koji tu žive.

Autorka Sabriana Jayaputri na sajtu Travel Magazine-a objavila je i tekst o svojoj domovini Indoneziji, ali i o utiscima sa putovanja po našoj zemlji.

Podelite ovaj članak...
27Shares

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *