Greške koje se mogu izbeći tokom rezervisanja smeštaja
Rezervisanje hotelskog smeštaja čini se kao jednostavan proces. Na internetu odaberete odgovarajuću sobu u skladu sa svojim potrebama i finansijskim mogućnostima, a zatim kliknete na „book“, odnosno „rezerviši“. Ipak, putnici zbog neiskustva često ne iskoriste mogućnost da zatraže popust ili pogodnost koja im može omogućiti bolji smeštaj, po povoljnijoj ceni. U mnogim zemljama, posebno u SAD-u, raspitivanje o dodatnim informacijama i mogućim pogodnostima je standardni deo procesa rezervisanja. Evo nekoliko najčešćih grešaka koje se mogu lako izbeći tokom procesa bukiranja sobe.
Nemate sve potrebne informacije o smeštaju
Vodeći stručnjaci travel industrije uvek naglašavaju da kada rezervišete smeštaj, nikada to ne uradite samo online. Umesto toga, iskoristite priliku i prethodno porazgovarate sa osobljem hotela. Bilo da rezervišete preko sajta hotela ili preko agencije, imate pravo da znate svaki detalj u vezi sa smeštajem koji plaćate, kao i o svim pogodnostima koje možete da očekujete u njoj. Na osnovu potpunih informacija lakše ćete doneti pravi izbor između više mogućih opcija. Zato pripremite pitanja, pozovite telefonom i saznajte sve što vas zanima pre rezervisanja. Nemojte se ustručavati da pitate da li u datom trenutku hotel ima neke promocije, popuste ili posebne sezonske pogodnosti koje možete dobiti.
Ne pitate zašto je soba tako jeftina
Ako ste naišli na ponudu koja se čini predobrom da bi bila istinita, velike su šanse da je upravo to slučaj. Budite otvoreni i pitajte zašto je ponuda toliko povoljna. Pre rezervisanja postavite i konkretna pitanja: Da li postoji neka taksa koja nije iskazana o ovoj ceni? Da li dodatno naplaćujete neke usluge koje se inače podrazumevaju? U zavisnosti od zemlje u koju idete, zakoni možda ne obavezuju hotel da u cenu uključi i sve druge troškove koji vas čekaju, već za njih, ukoliko eksplicitno ne pitate, možete saznati tek na recepciji. Tada možete shvatiti da će izuzetno povoljna ponuda biti skuplja od prosečnog smeštaja iste kategorije. Takođe, pre bukiranja uvek zahtevajte da vam napismeno daju uslove otkazivanja rezervacije, odnosno da li hotel ima pravo da vam za otkazivanje naplati „penal“.
Birate rezervaciju bez opcije povraćaja novca
Mnogi hoteli nude opciju da smeštaj platite unapred po znatno povoljnijoj ceni od standardne, ali bez mogućnosti povraćaja novca u slučaju da želite da otkažete. Hoteli koji imaju ovu praksu novac ne vraćaju ni u jednom slučaju, zato dobro razmislite da li je popust vredan rizika. Ali ako platite unapred, uvek proverite da li ste dobili mail sa potvrdom rezervacije od hotela, kako kasnije ne bi bilo nesporazuma.
Ne tražite upgrade
Hotelski menadžeri mogu da vam dodele dodatne pogodnosti ili upgrade smeštaja. Veće šanse za ovo imate ako navedete konkretan razlog – medeni mesec, godišnjicu braka ili rođendan, ali ukoliko lepo pitate, možete dobiti upgrade i u svrhu promocije hotela. Naravno, šanse su veće da se ovo desi u luksuznim hotelima i rizortima više kategorije.
Ne tražite profesionalnu pomoć
Samostalno bukiranje smeštaja je jeftinije od angažovanja agenta koji će posao odraditi za vas. Ipak, ukoliko se ne snalazite dobro sa ovim ili nemate iskustva sa rezervisanjem smeštaja, razmislite o angažovanju profesionalaca, posebno kada su specijalizovani za konkretnu destinaciju. Agenti često imaju uspostavljene kontakte sa hotelima na destinaciji i mogu vam obezbediti dobru cenu i povoljnosti, a razmotriće i to da li vam treba hotel blizu aerodroma, u centru grada ili na pet minuta od plaže. Nekada ljudi koji nemaju iskustva pojedine stvari podrazumevaju, i zato ne smatraju da treba da pitaju. Ali ukoliko nešto niste precizirali sa hotelom, on nije u obavezi da to ispuni samo zato što vi to očekujete. Zato, ukoliko nemate iskustva, razmislite o angažovanju agenta prilikom rezervisanja smeštaja.
Saznajte koje sadržaje gosti najviše cene u hotelu i šta je presudno za izbor dobrog hotela. Pročitajte i neke od najluđih zahteva hotelskih gostiju.
Skorašnji komentari