Saveti – Ko želi da zabrani biznis klasu, a ko da ukine low cost? – Travel Magazine

Ko želi da zabrani biznis klasu, a ko da ukine low cost?

Ko želi da zabrani biznis klasu, a ko da ukine low cost?

Budući da je sve aktuelnija tema zabrinutost za zaštitu sredine, postoje mnogobrojni predlozi kako da se emisija koju proizvode avioni značajno smanji.

Neki radikalni klimatski aktivisti idu tako daleko, pa pozivaju na zabranu usluge namenjene putnicima koji često putuju avionom. Trenutno je u toku zanimljiva debata koju vode direktori aviokompanija kroz zalaganje za nove standarde zaštite životne sredine, koji bi mogli biti od velike štete samo za njihovu konkurenciju. Direktori aviokompanija očigledno su zainteresovani za tržišnu bitku. Glavna koplja se lome oko dve izjave: direktor Wizz Air-a želi da zabrani biznis klasu, dok direktor Lufthansa-e želi da zabrani low cost aviokompanije.

Wizz Air želi da zabrani biznis klasu

Jozsef Varadi, direktor Wizz Air-a, poziva na zabranu biznis klase na većini letova kako bi se smanjila karbonska emisija. Wizz Air je ultraniskobudžetni prevoznik čije je sedište u Mađarskoj. Oni tvrde da se u poređenju sa konkurentskim aviokompanijama, tokom njihovih letova emituje najniža emisija štetnih gasova po putniku. Plan im je da u periodu do 2029. godine karbonski otisak smanje za više od 30%. Direktor Wizz Air-a insistira na tome da biznis klasa mora biti zabranjena. On misli da je avio industrija kriva za očuvanje neefikasnog i arhaičnog modela kao što je biznis klasa. Poziva kolege iz drugih aviokompanija da se obavežu za potpunu zabranu putovanja biznis klasom.

To pravilo, ukoliko bude usvojeno, odnosilo bi se na bilo koji let kraći od pet sati. Njegov argument je da se biznis klasa mora zabraniti jer su emisije ugljenika po osobi mnogo veće. Da je taj njegov predlog zasnovan na tačnim podacima, pokazala su merenja. Međunarodni savet za čistiji prevoz (ICCT) utvrdio je da British Airways ima 63% više emisija ugljenika po putniku po kilometru avio leta u odnosu na Norwegian. Merenja su pokazala da su premium sedišta u biznis klasi bila odgovorna za u proseku 2,7 puta veću karbonsku emisiju. Smešno je što generalni direktor Wizz Air-a želi da zabrani biznis klasu samo na letovima manjim od pet sati. Zanimljiivo je i to što najduži letovi Wizz Air-a traju toliko. Zar ne bi trebalo zabraniti poslovnu klasu na dugim linijama, gde sedišta zauzimaju mnogo više prostora, a gde su emisije značajno veće zbog pređenih razdaljina?

Lufthansa želi da zabrani low cost kompanije

Direktor aviokompanije Lufthansa Carsten Spohr tvrdi da bi trebalo ukinuti evropske niskotarifne kompanije. Prodaju karata za manje od 10 eura okarakterisao je kao „ekonomski, ekološki i politički neodgovornu“ i rekao da letovi za manje od 10 eura ne bi trebalo da postoje. Lufthansa se suočava sa velikim pritiskom low cost kompanija na svojim uobičajenim tržištima. Niskotarifni prevoznik EuroWings u vlasništvu Lufthansa-e, ne posluje baš najbolje i nije u stanju da se takmiči sa ostalim low cost aviokompanijama koje prodaju zaista jeftine letove.

Nema pravog odgovora na sve ovo

Ovo su važne teme o kojima vredi diskutovati, iako niko nije potpuno u pravu. Zabavno je gledati kakva je perspektiva iz koje gledaju rukovodioci aviokompanija na ove zabrane. Njihova argumentacija o tome šta treba zabraniti uglavnom je usmerena na oblast koja se direktno tiče njihove konkurencije. Neke aviokompanije kao što je KLM ohrabruju putnike da što manje lete i da umesto avio prevoza koriste vozove. Da li bi biznis klasa trebalo da bude zabranjena? Potreba putnika, koji mogu i hoće mir i luksuz tokom leta, postoji. Zato tu vrstu usluge u avio prevozu ne treba ukinuti.

Da li bi trebalo zabraniti low cost aviokompanije? Svakako da ne treba uništiti nešto što je već našlo mesto na realnom tržistu i tu opstaje već godinama. Aviokompanije trebalo da ulažu u najmodernije letelice koje štede gorivo, kao i da bi za te investicije od država trebalo da dobiju ekološke podsticaje. Putnike treba edukovati o implikacijama njihovih putovanja na zagađenje životne sredine na celoj planeti, jer interkontinentalna putovanja poslednjih godina beleže porast.

Pročitajte još zašto evropske aviokompanije propadaju, koja je najbolja low cost aviokompanija na Starom kontinentu, a saznajte i kako da uz pomoć trika dođete do jeftinije avio karte.

Ostale korisne savete pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X