Saveti – Kako do boljeg sna tokom leta – Travel Magazine

Kako do boljeg sna tokom leta

Kako do boljeg sna tokom leta

Imajući na umu da je većini putnika kupovina karte za biznis klasu preskupa, spavanje u avionu uglavnom nije prijatno iskustvo.

Glavni razlozi su skučen prostor, pritisak u kabini i promena uobičajenog mesta za spavanje, a ni noćni letovi ne olakšavaju baš puno situaciju sami od sebe. Međutim, postoje stvari koje možete učiniti tokom leta kako biste se izborili sa nesanicom:

Izbegavajte šećer i alkohol

Izbegavajte alkohol i šećer u potpunosti. Ako mislite da će vas alkohol uspavati, to je obično samo kratkotrajno, a onda će vas probuditi glavobolja, osećaj žeđi i više nećete moći da zaspite. Ako let traje samo 3 do 4 sata ovakav pristup i može da pomogne. Ali, ako ste na dugolinijskom letu, korišćenje alkohola može biti kontraproduktivno. Sa druge strane, unošenje šećera u organizam, ukoliko dugo sedite i samim tim ne trošite puno energije, a nakon toga konzumirate masnu ili slatku hranu, izaziva nadimanje. A to sigurno ne želite tokom leta.

Melatonin

Melatonin je supstanca koju naš organizam prirodno luči tokom noći, a tablete melatonina ubrzavaju uspavljivanje tako da vam na dugolinijskim letovima to može pomoći da bolje spavate.

Nosite udobne cipele

Na dugim letovima od 5 i više sati nošenje udobnih cipela olakšava spavanje. Ako vam tokom leta oteknu noge, ukoliko ste u komotnijim cipelama izbeći ćete neprijatan osećaj, a takođe, ako vam tokom leta bude hladno, možete obuti i dodatni par čarapa.

Mudro izaberite mesto u avionu

Pokušajte da dobijete sedište pored prozora. Tako ćete moći da se naslonite na zid, kao i da kontrolišete zastore na prozorima. Ponesite jastuk za vrat i koristite jastuke koje nude aviokompanije tokom leta da vam položaj glave omogući nesmetan san. To je naročito važno za spavanje tokom noćnih letova. Sedišta pored prolaza koriste putnici koji su visoki, jer im ta sedišta omogućavaju da lakše smeste svoje noge tokom leta.

Krenite na let umorni

Kada stignete na aerodrom i uđete u deo za odlaske, pijte što više vode da bi ste se pravilno hidrirali i koristite preostalo vreme pre poletanja da se krećete. Aerodromi su odlična mesta za šetnju, podizanje nivoa endorfina – hormona sreće i poboljšanje cirkulacije u organizmu. Pored hodanja, iskoristite aerodromske fotelje da podignete noge i opustite mišiće donjeg dela tela. Zidove možete koristiti za sklekove i vežbe ruku.

Kupite dobar jastuk za putovanja

Neki putnici vole jastuke koji su napravljeni od memorijske pene, dok drugima odgovaraju veoma mekani jastuci. Odaberite veličinu i stil koji vam odgovara pre nego što krenete na put. Najbolje je da jastuk za putovanje isprobate kod kuće i na taj način olakšate sebi spavanje tokom svog sledećeg leta.

Meditacija je ključna za udobnost i spavanje na letovima

Izbacite sve strahove iz glave, čak i ako se osećate zarobljeni u srednjem sedištu ili imate strah od letenja. Fokusirajte se na svoj način razmišljanja i budite svesni misli koje vam se motaju po glavi. Uživajte u celom putovanju, počevši od aerodroma. Razmišljajte o tome koliko ste srećni što putujete avionom jer mnogi ljudi u svetu nemaju tu priliku. Upotreba esencijalnih ulja, npr. lavande, je odličan način za opuštanje, a meditacija će vam pomoći da se dobro odmorite sa zatvorenim očima uz nekoliko dubokih udaha i izdaha i smanjenje broja otkucaja srca.

Nosite udobnu odeću

Dugmad na odeći mogu biti vaš najgori neprijatelj na dugom letu. Najbolje je da nosite neke udobne pantalone i majicu. Ipak, tokom leta se slojevito oblačite, jer temperatura u avionu može biti nepredvidljiva.

Ponesite sa sobom na let čepove za uši i maske za oči

Buka i svetlost su glavni problemi ukoliko pokušavate da spavate u avionima. Čepići za uši i maske za oči su veoma korisni tokom dugih letova. Bez obzira na to koliko kabina aviona može da se zamrači i koliko može postati tiha, svetlost i buka oko vas će nestati i omogućiće vam da zaspite dubokim snom u svom sedištu. Ovo će vam pomoći i ukoliko putnik na sedištu pored vas odluči da iznenada upali svoje svetlo za čitanje usred noći. Ako vam čepovi za uši od pene ne pomognu pokušajte sa onima od silikona, a postoje i oni koji smanjuju pritisak vazduha.

Kaput na letu može imati višestruku ulogu

Ponesite svoj kaput na let, a u džepove stavite korisne sitnice poput naočara za čitanje, sredstva za čišćenje ruku, maske za oči i čepića za uši. Presavijen kaput možete koristiti i kao jastuk u avionu. Neki ljudi ne vole da koriste jastuke i ćebad koje mogu dobiti na letu jer misle da su prepuni bakterija, pa je sopstveni kaput rešenje ako spadate u tu grupu putnika.

Pojedite zdrav obrok pre leta

Za mnoge putnike odmor počinje na aerodromu i zato kreću, često nepromišljeno, da unose različitu hranu u svoje telo. Možda ćete zažaliti zbog toga kada kasnije osetite turbulencije tokom leta. Po nekima je dobro leteti avionom sa gotovo praznim stomakom, jer se tako svi problemi tokom leta lakše podnose, ali pokušajte da napravite zdrav izbor i izbegavajte svakako šećer ili teške ugljene hidrate.

Imajte na umu da je vazduh u avionu suv

Sa sobom uvek ponesite torbicu sa osnovnim sredstvima poput kreme za ruke, sredstva za dezinfekciju u malom pakovanju, vlažne maramice, slušalice, kapi za oči i fiziološki rastvor za nos kako biste sinuse održavali vlažnim tokom leta. Vazduh u avionu je suv i može prouzrokovati suvoću u grlu, nosu, očima kao i suvu kožu.

Vežbe za uspavljivanje

Možete praktikovati i metodu za uspavljivanje koja se koristi u vojsci. Prvo opustite sve mišiće na licu, uključujući jezik, vilicu i mišiće oko očiju. Zatim spustite ramena i pustite da se noge i ruke opuste kao da su otupeli. Konačno, kontrolišete disanje i dozvolite sebi da postepeno zaspite.

Pročitajte još da li naše telo može da podnese let od 19 sati, kako da tokom leta sačuvate svoje elektronske uređaje, ali i šta još treba da znate kada letite avionom.

Ostale korisne savete pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X