Na putu – Šta nikada ne treba da pitate stjuardesu – Travel Magazine

Šta nikada ne treba da pitate stjuardesu

Šta nikada ne treba da pitate stjuardesu

Tokom leta, kabinsko osoblje je zaduženo za vašu bezbednost, ali i udobnost i zadovoljstvo. Pozdravljaju vas i uslužuju sa osmehom, čak i ako im vi ne uzvratite ili, nažalost sve češće, ignorišete ih u potpunosti.

Putnici često zaboravljaju da posada nije tu samo da bi ih zabavila, niti da bi bili nečiji lični batleri. Zato se potrudite da im ukažete dužno poštovanje, a za početak, nemojte im postavljati ova pitanja, koja ih, prema sajtu coastalliving.com najviše izbacuju iz takta.

Kabinsko osoblje veoma iritira kada im usred leta prilazite sa pitanjem „Gde je moje sedište?„, a gotovo isto tako im smeta čuveno „Imate li nešto drugo za jelo?„, čak i ako se ne radi samo o hiru, već opravdanom zahtevu, jer većina aviokompanija od putnika traži da najkasnije 24h pre leta naglasi ukoliko ima neke posebne zahteve (vegetarijanski, halal, košer, obrok u skladu sa medicinskim režimom ishrane – zbog alergija ili drugih stanja).

Ako vas boli glava, istegli ste vrat dok ste stavljali torbu u pregradak za prtljag ili osećate da ste navukli neku prehladu, nemojte pitati kabinsko osoblje da vam da „nešto da pregurate“ let. Članovi kabinskog osoblja nisu doktori i ne smeju vam na svoju ruku davati bilo kakve lekove, čak ni naizgled najbezopasnije, jer uvek postoje rizici od neželjenih reakcija.

Ako ste na letu sreli poznanika i želite da se ispričate, od kabinskog osoblja ne možete tražiti da vas stavi da sedite zajedno, jer oni ne mogu od putnika da zahtevaju da se premeste (zapravo mogu, ali iz drugih, ozbiljnijih razloga). Ipak, uvek možete da pokušate da se dogovorite sa drugim putnikom, objasnite situaciju i zamolite ga da se premesti kako biste vi sedeli zajedno.

Kad smo već kod sedišta, čak i ako vidite da su mesta u biznis ili prvoj klasi prazna, nemojte pitati kabinsko osoblje za bespatni upgrade, jer oni ne smeju to da vam odobre. Poslednja prilika da ovako nešto zatražite je prilikom bordinga, a potrebno je da uz molbu imate i dobar razlog.

Budući da je očigledno da kabinsko osoblje nema kontrolu nad turbulencijama, niti može da predvidi kada će kapetan isključiti znak za obavezno vezivanje, nemojte ih to ni pitati.

i na kraju, možda vi mislite da je u pitanju laskanje, ali kabinsko osoblje ne voli kada putnici tokom leta flertuju sa njima. Pre nego što postavite pitanja tipa „hoćemo li negde zajedno na piće“ ili „mogu li da dobijem tvoj broj“, setite se da je vama možda upravo počeo odmor i vreme je za zabavu, ali kabinsko osoblje je na svom radnom mestu i obavlja odgovoran posao, na kome nema mesta za takve priče.

Pročitajte još i koje zdrave grickalice možete jesti tokom leta, kako da vam let u ekonomskoj klasi bude prijatniji, ali i šta možete, a šta ne smete da iznesete iz aviona.

Ostale korisne savete pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X