Toaleti u avionima sve manji?
Prostor za noge i strpljenje nisu jedine stvari koje se smajuju kada letite avionom. I toaleti se smanjuju, takođe. Kako aviokompanije zamenjuju starije avione i naručuju nove, neke od njih štede na prostoru od toaleta kako bi otvorili put većem broju sedišta. Tako je, na primer, tokom 2015. godine Boeing smanjio prostor u toaletima na avionima tipa 777 kako bi dodao još 14 mesta, što je 14 dodatnih, plaćenih avio karata za kompaniju po letu. Iako aviokompanije poput Delte ili United-a priznaju da noviji avioni dolaze sa manjim, često rekonfigurisanim toaletima, kvadratura zapravo varira u zavisnosti od njihove lokacije kao i od tipa aviona. Noviji avioni kompanije Boeing tipa 737, 757 i 777, kao i Airbus A320, na primer, imaju manje toalete od svojih prethodnika za nekoliko centimetara u dubinu i širinu, a neki i u visinu. Iako ovo zvuči razočaravajuće, to ipak nije novi trend: pre dvadeset godina, američki avioni korišćeni u domaćem saobraćaju imali su u proseku 149 mesta po avionu, dok je danas prosek 154 mesta. Više sedišta znači i manji prostor za toalet. Međutim, problem manjih toaleta nije samo što se putnici u njima osećaju stisnuto i manje komforno. Oni mogu predstavljati ozbiljan problem za putnike sa invaliditetom, roditelje sa malom decom i putnike koji su gojazni. Sa druge strane, aviokompanije su slobodne da smanje površinu toaleta bez ikakvih ograničenja jer u ovoj oblasti nema propisa koji bi im to zabranili. Dobro je što ipak toalete ne smanjuju sve kompanije, posebno međunarodni avio prevoznici. Novi avioni kompanije Norwegian Airlines, Boeing 787-9, imaju dvostruka vrata, sto za presvlačenje beba kao i toalet u koji mogu da uđu invalidska kolica sa pokretnim zidom koji ga čini prostranim, dok iz kompanije British Airways navode da najveće toalete koje imaju u svojim avionima su oni u avionima tipa Airbus A380.
Skorašnji komentari