Tehnologije – Digitalni putnik - realnost kojoj turizam mora da se prilagodi – Travel Magazine

Digitalni putnik – realnost kojoj turizam mora da se prilagodi

Digitalni putnik – realnost kojoj turizam mora da se prilagodi

Putnici danas koriste digitalne tehnologije za planiranje i plaćanje putovanja, snalaženje na destinaciji i postovanje svojih iskustava na socijalnim mrežama. Digitalna povezanost im je omogućila da sve obavljaju na jednostavan način i da uvek budu informisani.

Zahvaljujući pametnim telefonima i bežičnom internetu, oni bilo gde u svetu mogu da kreiraju i menjaju svoj itinerer, i da pristupaju svim turističkim sadržajima i uslugama online. Konektovanost je u travel industriji postala standard, a „konektovani kupac“ je realnost kojoj svi pružaoci usluga u turizmu moraju da se prilagode.

Trenutno je ovo fenomen vezan za putnike mlađe generacije, ali Euromonitor predviđa da će do 2030. godine „konektovani kupac“ dominirati svim tržištima, pa i turističkim. Tako je, na primer, broj bukinga napravljenih putem mobilnog telefona ove godine porastao pet puta u odnosu na prethodnu.

Turoperatori, agencije i svi ostali pružaoci usluga u turizmu ovo treba da prihvate i da preduzmu sve mere kako bi se prilagodili novoj situaciji. Ono što je svakako obavezno i što bi svaka agencija morala da uradi, čak i ako nema sopstveni sajt, je da na Internetu ostavi svoje osnovne podatke, kao što su adresa, kontakt i radno vreme. Google Mape i nalog na Facebook-u su sada deo standardnog poslovanja, a poželjan je i kontinuirani angažman oko marketinških kampanja na socijalnim mrežama, sa jasno targetovanim grupama i zanimljivim informativnim sadržajima, ukoliko je moguće i video materijalom. A šta još može da se uradi kako bi se obezbedio pristup „konektovanom kupcu“?

Prepustite moć putniku
Današnji putnici vole da budu informisani i pre nego što se odluče za kupovinu, proveriće utiske i preporuke drugih putnika. TripAdvisor je primer kompanije koja je svoj brend izgradila oslanjajući se na ocene korisnika usluga hotela, restorana i brojnih aktivnosti. Kompanije i brendovi su sada na milosti i nemilosti kritika „konektovanih kupaca“ i više ne mogu da u potpunosti kontrolišu informacije o svojim proizvodima i uslugama. Ovo ne možete sprečiti, i zato je najbolje da prihvatite situaciju i učinite sve što je u vašoj moći kako biste kreirali dobar imidž. Mnoge kompanije se ne libe da u ovu svrhu koriste usluge influensera i raznih plaćenih društvenih kanala. Preporučljivo je da budete interaktivni i da kupcu pružite štvo više istinitih informacija, kako se kasnije ne bi razočarali i ostavili lošu ocenu.

Kreirajte personalizovano iskustvo
Konektovani kupci imaju pristup proizvodima i uslugama kada i gde požele, zato pre odabira mnogo istražuju i upoređuju sadržaje i cene. Online travel agencije (OTA) koriste podatke o prethodnim pretragama i interesovanjima putnika, i na osnovu njih nude predloge koje bi mu mogle biti zanimljive. U ovome im pomažu platforme zasnovane na tehnologiji AI (artificial intelligence – veštačka inteligencija). Brendovi kao što su Booking.com, Kayak, i Expedia uveliko eksperimentišu sa takozvanim chatbot-ovima, koji im omogućuju da lakše saznaju šta kupac želi i da mu predstave odgovarajuće opcije. Ovi virtuelni asistenti imaju potencijal da optimizuju proces bukiranja, smanjujući vreme koje bi inače bilo potrebno za odabir putovanja i maksimalno personalizujući pristup putniku. Vreme masovnih aranžmana definitivno prolazi.

Oslonite se na tehnologiju za pružanje autentičnog utiska
Putnici žele da znaju šta kupuju i sada je moguće da im unapred obezbedite uvid u destinaciju. Umesto mutnih slika i kratkih opštih sižea o „prelepim, fantastičnim i nezaboravnim“ atrakcijama, hotelskim sobama i ostalim sadržajima, mnogi travel brendovi počeli su da se oslanjaju na virtuelnu realnost za pružanje autentičnog iskustva kupcu. Tako, na primer, Expedia i Thomas Cook potencijalnim kupcima nude mogućnost da pre nego što se odluče za neku od popularnih destinacija, odu u virtuelni obilazak i sami se uvere u njenu lepotu. Ovaj pristup preuzele su mnoge turističke organizacije za svoje zvanične prezentacije, muzeji koji nude virtuelne obilaske, hoteli, kruzing kompanije, ali i manje agencije koje na ovaj način osiguravaju lakši izbor kupca.

Nova pravila igre
Digitalna povezanost učesnicima u „travel trci“ nosi brojne nove mogućnosti. Onaj ko bude znao da ih iskoristi na pravi način, svakako će imati velike koristi od toga. Budući da putnici imaju pristup informacijama svuda i uvek, oni očekuju da od vas brzo dobiju šta god požele, i to u najkraćem mogućem roku. Od kompanija se sada očekuje da putem svih dostupnih kanala (društvene mreže, specijalizovane platforme, chat) jasno komuniciraju sa putnikom i da uspostavljaju personalizovane odnose sa njim, nudeći mu u što kraćem roku pravo rešenje.

Putnik od kompanije očekuje da bude „povezana“ sa njim i ovo je novi vid konzumerizma kome će morati da se pokore svi pružaoci usluga u travel industriji, koristeći sve dostupne kanale, platforme i tehnologije.

Podelite ovaj članak...
0Shares
Podelite ovaj članak...

1 komentar

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *