Ima li Amazon Alexa budućnost u hotelijerstvu?
Uprkos svim prednostima koje pružaju nove tehnologije, ispostavilo se da se nekim hotelskim gostima jednostavno ne sviđa ideja o „prislušnim uređajima“ u njihovim sobama, čak i ako je svrha tih uređaja da im pomognu i boravak u hotelu učine prijatnijim.
Tokom protekle godine mediji su više puta izveštavali o ozbiljnim slučajevima kršenja privatnosti korisnika od strane Amazon Echo-a i drugih smart uređaja, zbog čega je uzbuđenje povodom potencijala korišćenja virtuelnih asistenata počelo da jenjava, ali su i očekivanja hotelske industrije da će uvođenje nove tehnologije u hotelske sobe uneti revoluciju u ovaj sektor.
Početkom godine, direktor Best Western Hotels & Resorts-a David Kong prvi je javno priznao da uvođenje Amazon Echo-a i virtuelnog asistenta Alexa-e u sobe ovog lanca „nije prošlo dobro“.
„Testirali smo Alexa-u kao asistenta koji će odgovarati na zahteve gostiju. Ako gost želi dodatni peškir ili mu sijalica u sobi ne radi, on putem Alexa-e može da komunicira sa nama. Ali otkrili smo da većina ljudi, čim uđe u svoju hotelsku sobu, isključi uređaj, pretpostavljamo zbog toga što ne žele da ih Alexa „sluša“. Zadovoljstvo korisnika nije povećano, a korišćenje uređaja bilo je minimalno.“
Ostale korisne savete pročitajte ovde.
On je dodao i da su se gosti žalili da se Alexa iznenada aktivira noću i budi ih.
Best Western je jedan od prvih velikih hotelskih lanaca koji su počeli da eksperimentišu sa upotrebom virtuelnog asistenta još 2017. godine, a ove uređaje u svoje sobe su uveli i Wynn Resorts i Marriott.
Prošle godine Amazon je povećao napore da se probije u hotelijerstvu, plasiranjem platforme Alexa for Hospitality, koja hotelima omogućava da prilagode brojne funkcionalnosti na Echo uređajima, u zavisnosti od potreba gostiju, ali zbog lošeg publiciteta u medijima, ljudi su postali primetno oprezniji.
Među zabrinjavajućim vestima je incident iz maja prošle godine, kada se američka porodica žalila da je njihov Echo snimio nasumičan razgovor i poslao ga osobi sa prodičnog spiska kontakata. Prošle zime, nemački mediji su izveštavali o čoveku koji je dobio 1.700 Alexa audio fajlova drugog korisnika, što je Amazon okarakterisao kao ljudsku grešku.
Zato su mnogi postavili pitanje, ako ne možemo da verujemo uređajima koje smo sami postavili i podesili u svojim domovima, kako možemo da verujemo hotelskim uređajima, koje je postavio neko drugi? Ljude ne treba da brine mogućnost da ih hotel prisluškuje, ali svakako da postoje pitanja na koje se ne znaju odgovori. Na primer, ako uređaj u sobi snima vaš glas, šta se dešava sa tim fajlovima nakon što se odjavite iz hotela? Da li ih hotel briše ili čuva, i kakva je politika u vezi sa tim? Gde se fajlovi čuvaju, ko ima pristup, itd., pitanja su brojna, a korisnici nisu upoznati sa odgovorima.
Glasovni asistenti su za sada još uvek malo zastupljeni u hotelskoj industriji. Stručnjaci veruju da ova tehnologija može da nađe primenu u hotelijerstvu, ali da je potrebno vreme da se reše dodatna logistička pitanja u vezi sa njenim korišćenjem. Porota, u ovom slučaju hotelski gosti, još uvek zaseda, a budućnost će pokazati kako je presudila u vezi sa glasovnim asistentom. Sa druge strane, hoteli kontinuirano traže nove načine da komuniciraju sa gostima i eventualno nađu zamenu za neke od usluga koje tradicionalno pruža konsijerž, i za sada su u igri i razne aplikacije i chat opcije.
Skorašnji komentari