Sa ovim poslovima možete besplatno da putujete
Putovanje u inostranstvo, obilasci poznatih atrakcija i dalekih destinacija, san su mnogih.
Najveća prepreka je novac. Za tako nešto vam treba pravo bogatstvo. Ili možda i ne!
Postoje neka moderna zanimanja kojima se možete baviti, a koja u svom opisu imaju putovanja, i to mnogo putovanja. Sve ove profesije su idealne za nove generacije. Milenijalci su neke od njih praktično izmislili, zato će im biti lako da se u predlozima koji slede pronađu i možda ostvare svoje snove i proputuju svet – za dž.
Youtuber
Ovo je posao kao stvoren za milenijalce. Svako može postati jutjuber ali treba biti među najboljima da bi se to moglo nazvati profesijom i da bi donelo putovanja kao službenu povlasticu.
Magazin Forbes je nedavno objavio listu najbogatijih jutjubera na svetu. Na prvom mestu je, nećete verovati, sedmogodišnji dečak koji godišnje zaradi čak dva miliona dolara. Ryan Toys Review je Youtube kanal na kome ovaj mališan daje svoj prikaz igračaka uz „stručnu“ dečju kritiku.
Najveći jutjuberi imaju na raspolaganju Youtube Space, specijalan prostor u kome mogu da se druže, razmenjuju iskustva, posećuju radionice, organizuju događaje, sastanke i da snimaju. Ovi prostori imaju svoje studije, šminkernice, garderobe, baš kao i filmski i televizijski studiji. Jutjuber koji ima preko određenog broja pregleda dobija plaketu i stiče pravo da besplatno koristi ove prostore. Trenutno postoji samo deset ovakvih centara – u Los Anđelesu, Njujorku, Torontu, Riju, Tokiju, Mumbaju, Dubaiju, Berlinu, Londonu i Parizu.
Oni čiji kanali imaju izuzetnu posećenost i impresivan broj pregleda, imaju otvorena vrata za mnoga putovanja. Hoteli, aviokompanije, turističke organizacije im nude besplatna putovanja kako bi se promovisali.
Bloger
Zanimanje bloger možda zvuči neobično, jer je to nešto što starije generacije doživljavaju kao hobi. Ali dalek je put pređen od trenutka kada su blogovi imali koncept „Dragi dnevniče“, pa do danas kada su dostigli status ozbiljnih i uticajnih medija. Blog je slobodna forma u kojoj autori iskazuju svoju kreativnost i na zanimljiv i dopadljiv način predstavljaju neku svoju ideju ili jednostavno pričaju priču.
Za pisanje bloga, potrebno je da dobro i puno pišete ali i da imate određeno tehničko predznanje. Obavezno je poznavanje SEO tehnika, optimizacije internet sadržaja i sajtova, HTML-a i upravljanja sajtovima. Teme bloga su najrazličitije, a u zavisnosti od njihove kreativnosti i uspešnosti mogu da privuku mase.
Upravo je taj broj pratilaca ključan za potencijalne sponzore i oglašivače. Preko blogova se vrši trenutno promocija mnogih proizvoda i usluga na način koji udovoljava potrošačima. Isto kao i kod jutjubera, mnogi nude blogerima aranžmane i besplatna putovanja kako bi promovisali nešto svoje.
Blogeri koji se bave turizmom i avio saobraćajem često ne izlaze iz aviona i hotela i putuju po celom svetu potpuno besplatno. Sve što treba da urade je da pišu pohvalno o svom „domaćinu“ i sponzoru.
Najnoviji trend, međutim pokazuje da se javio otpor prema takozvanim influenserima, osobama koje imaju veliki uticaj na javnost zahvaljujući svojim Youtube kanalima i blogovima. Neretko se dešava da se neki hotel oglasi sa obaveštenjem da ne prima na besplatan smeštaj influensere. Osobe koje nisu u potpunosti dorasle ovom poslu nanose štetu oglašivačima nesmotrenim objavama i tekstovima i to potencijalni oglašivači prepoznaju kao veliku prepreku. Iskrenost je takođe veoma važna, kao i sam imidž blogera. Posetioci su veoma osetljivi na neautentične sadržaje i izjave i to se strogo kažnjava gubitkom publike.
Celebgramer
Još jedno zanimanje za influensere je celebgramer. Taj naziv je kombinacija reči celebrity (slavan) i Instagram. Ova društvena mreža se pokazala kao najmoćnija u promociji određenih destinacija. Često se mera popularnosti nekog mesta uzima po tome koliko je to mesto zastupljeno na Instagramu. Potencijalnim oglašivačima je veoma važno da instagramer ima veliki broj pratilaca, ali i da se radi o određenoj ciljnoj grupi koja mu je potrebna.
Osim ovih novih zanimanja, postoje još neka koja su starija od milenijalaca, ali su zadržala tu povlasticu čestih putovanja. Kod njih ništa nije toliko glamurozno i upeglano kao kod influenserskih zanimanja, ali je tu draž posla koji se voli i uživanje u povremenim prilikama za put u inostranstvo.
Volonter
Prosvetni i zdravstveni radnici, naučnici, tehničko osoblje, humanitarci veoma često putuju na najudaljenija mesta na planeti jer je njihov posao da pomažu stanovništvu. Kod ovakvog volonterskog angažmana ne treba smetnuti sa uma da su putovanja samo sredstvo, a ne cilj. Niko ko volonterski posao ne shvata ozbiljno i ko mu nije predan, ne treba da se odlučuje za njega samo zbog toga da bi putovao po svetu. To je povlastica takvog posla. Svako putovanje se može iskoristiti i za upoznavanje neke nove destinacije, naravno u skladu sa volonterskim obavezama koje moraju biti na prvom mestu.
Turistički radnik
U današnje vreme kada se sve više turističkih aranžmana, hotela i avio karata rezerviše online, čini se da nema mesta za turistčke agente i prodavce. Međutim, oni se ne predaju. Ima ih i možda su malo manje traženi nego ranije, ipak su veoma važni mnogima. Oni koji rade na prodaji u turističkim agencijama, službenici u turističkim organizacijama i vlasnici često putuju zbog posla. Mnoga putovanja su im i besplatna, jer se dešava da ih pozivaju na studijska putovanja ili info ture kako je to poznato kod nas u Srbiji. Veliki turoperatori organizuju godišnje ovakve info ture na koje vode svoje najbolje agente kako bi ih upoznali sa uslugom koju nude putnicima. Aviokompanije takođe znaju da pozovu najbolje prodavce avio karata na neko studijsko putovanje, u sedište kompanije, operativni centar ili aerodrom.
Turistički novinar (putopisac)
Ovo staro zanimanje nije umrlo. Ono se zapravo prilagodilo na nove, digitalne okolnosti. Današnji putopisci i novinari koji prate turizam i avio saobraćaj sve više koriste savremene kanale komunikacije, društvene mreže. Oni, osim što pišu za svoje časopise i novine ili objavljuju knjige putopisa takođe drže i blogove, vlogove ili Youtube kanale na kojima na jedan drugačiji način predstavljaju destinacije koje posećuju.
Turistički novinari su često ekonomski novinari, oni koji pišu o poslovnim temama. Njih pozivaju mnogi na razna putovanja. Bilo da se radi o turističkim organizacijama ili kompanijama kojima je potrebna neka priča za javnost. Oni su za razliku od svojih kolega, koji najdalje odlaze na konferencije za novinare u obližnji medija centar, večito u koferima i na putu, a njihova kancelarija je mobilna baš kao i oni sami. Zbog toga su često predmet ljubomore svojih kolega. Istina ne svih, pošto i neki drugi novinari imaju priliku da često putuju. Sportski novinari, na primer, koji prate neki sport, često odlaze na turnire i takmičenja kako bi pratili neki sportski događaj.
Super je kada posao donosi putovanja jer su poslovna putovanja dobra za produktivnost. Nije uvek lako pisati o turističkim destinacijama. Pogledajte koji su najveći marketinški klišei travel industrije. Pročitajte kako je generacija Z postala novi fokus travel industrije.
Skorašnji komentari