Smart hoteli – budućnost turizma
Sobe u kojima se temperatura samoreguliše, a ogledala vam daju savet šta da obučete na osnovu vremenske prognoze, predstavljaju tehnološke inovacije koje su sve zastupljenije u turizmu kako bi putniku pružile nova iskustva i učinila im život lakšim.
O jedinstvenom robotu Pepper-u već se mnogo pisalo. Ova mašina opremljena je tabletom, laserom za određivanje blizine, HD i 3D kamerama, mikrofonima i zvučnicima, a može da se sporazumeva na 15 jezika. Pepper je postao fenomen u svetu tehnologije, ali i turizma.
Razvila ga je kompanija Alysis i već je postao deo više od 2.000 biznisa. Između ostalih, hotelski lanci Marriot, Hilton i Intercontinental imaju svoje robote, programirane da obavljaju check-in gostiju, informišu o dostupnim uslugama i aktivnostima – na osnovu profla gosta, ali i da prave rezervacije. “Pepper je savetnik, koji daje personalizovane preporuke na zabavan način.“ On nije sam. Brojne inovacije nude nova iskustva putnicima i čini im život lakšim. Sistemi za kontrolu temperature u sobama, količine svetlosti. pametni dušeci koji beleže rem faze, pokrete tokom sna i otkucaje srca gosta, interaktivna ogledala koja mogu da detektuju raspoloženje gosta i da daju predloge o odevanju, ali i setovi za virtuelnu realnost i biometrijska rešenja koja smanjuju vreme provedeno u redovima, uveliko se koriste u turističkoj industriji.
Zahvaljujući tehnologiji, industrija se lakše povezuje sa kupcem, njegove potrebe postaju očigledne i usluga se bolje prilagođava individualnim korisnicima.
Treba pomenuti i chatbot-e i virtuelne glasovne asistente, koji su tek počeli da se implementiraju u travel industriji, a njihov pun potencijal će se ostvariti u narednim godinama.
Skorašnji komentari