Travel preporuka – Da li ste čuli za "barging" - krstarenja baržom? – Travel Magazine

Da li ste čuli za „barging“ – krstarenja baržom?

Da li ste čuli za „barging“ – krstarenja baržom?

Krstarenja baržom trenutno predstavljaju veoma mali deo cruising industrije, pa ne čudi što šira javnost još uvek nije upoznata sa ovim pojmom.

Da biste stekli pravi utisak o tome koliko je ovaj segment industrije krstarenja mali, pomenućemo da trenutno rekama Evrope saobraća samo oko 100 barži, koje mogu da prime od samo nekoliko do nekoliko desetina gostiju. Ako pomislite da se radi o vrsti rečnog krstarenja sa nešto personalizovanijom uslugom, nećete biti u pravu, jer se zapravo radi o potpuno jedinstvenom tržištu.

Inače, Francuska je glavna destinacija za „barging“, ali ova vrsta krstarenja postaje sve popularnija i u Ujedinjenom Kraljevstvu, Irskoj, Belgiji, Nemačkoj i Holandiji. Za sada, oko 85% barging-a se odvija na mreži francuskih kanala, od kojih neki potiču iz 17. i 18. veka. Možda ćete se zapitati kako je moguće da su tako stari kanali i dalje u tako dobrom stanju, ali francuska država svoje vodene puteve shvata veoma ozbiljno, čak i ako im je jedina svrha turizam! Zato postoji državna agencija koja se bavi održavanjem i čišćenjem kanala. Što se tiče barži, nešto preko polovine pripada većim flotama. European Waterways, najveća evropska kompanija za luksuzni barging, poseduje 17 barži, Belmond ima sedam, a francuska CroisiEurope, koja postoji već 47 godina, trenutno ima sedam barži.

A u čemu se rečna krstarenja razlikuju od barging-a?

Barže su generalno manje i imaju manje brodskih sadržaja od kruzera. Dok kruzeri imaju kapacitete i za preko 100 putnika, barže obično mogu da prime od 4 do 12 putnika.

Jedna od najznačajnijih razlika je brzina putovanja i razdaljina koju putovanje pokriva. Krstarenja baržama obično traju 6 dana i za to vreme se pređe manje od 80km, dok kruzeri za isto to vreme pređu više stotina kilometara. Brzina kojom se kreću barže je znatno manja, pa gosti često biraju da se tokom krstarenja iskrcaju i šetaju ili voze bicikl uz rečnu obalu, i često su brži od barže! Većina barži zato gostima nudi sadržaje poput vođenih tura, tenisa, golfa i jahanja (uz doplatu), kako bi se u inače monotono putovanje unelo više dinamike.

Takođe, barže uglavnom plove u okviru jedne zemlje, dok rečni kruzeri mogu da plove i kroz više zemalja, i na više (većih) vodenih tokova tokom jednog krstarenja.

Barže obično imaju samo jednu palubu, manje sobe (kabine), i kombinaciju dnevnog boravka i prostorije za ručavanje.

Sa druge strane, cene krstarenja na baržama su znatno više nego na kruzerima, a za to ima više razloga. Broj osoblja u odnosu na broj putnika na baržama nekada može biti i jedan prema jedan, što značajno podiže troškove. Takođe, sva plovila moraju da se povinuju istim pravilima i da plaćaju iste takse za pristajanje na dokovima, bez obzira na veličinu i broj putnika. Kao rezultat toga, cene noćenja na baržama su značajno više nego na kruzerima, i za šest noćenja je u proseku potrebno izdvojiti od 2.500 do 6.000 eura po osobi.

Uprkos visokoj ceni, barging poslednjih godina doživljava procvat, i u skladu sa tim, kompanije rade na unapređenju svojih flota. Belmond ove godine svojoj floti dodaje dva nova broda, European Waterways je upravo završio program renoviranja enterijera vredan 400.000 eura, a Abercrombie & Kent svom portfoliju dodaje dve nove barže sledeće godine. I CroisiEurope najavljuje planove za uvođenje novih itinerera i kupovinu novih barži.

Podelite ovaj članak...
5Shares
Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *