Da li premium sedišta na low cost letovima vrede?

Da li premium sedišta na low cost letovima vrede?

Putnici se najčešće za premium iskustvo opredeljuju na dugim letovima „standardnih“ aviokompanija.

Kompanije koje nude punu uslugu tokom poslednje decenije borile su se sa jakom konkurencijom u vidu niskotarifnih prevoznika na kratkim letovima. Suštinski, mnoge od njih na nekim regionalnim rutama sada saobraćaju sa gubitkom, ali profitiraju od svojih dugolinijskih letova.

Evropske low cost aviokompanije kao Ryanair i EasyJet već dugo najavljuju mogućnost uvođenja dugih letova. Direktor Ryanair-a, Majkl O’ Liri, je čak tvrdio da će se, ukoliko ova kompanija počne da saobraća na linijama iz Evrope ka Njujorku, karte prodavati po ceni već od 10 dolara po smeru.

Donedavno, dugolinijski letovi low cost prevoznika bili su samo san. AirAsia je pre 10 godina pokušala da uvede ovaj model, saobraćajući na ruti iz svog haba u Kuala Lumpuru do Londona, avionom Airbus A340-300, ali se ipak ispostavilo da ova letelica nije profitabilna u okviru low cost poslovanja.

Iz sna u realnost

Ipak, pravila igre nedavno su promenjena. Modeli aviona Airbus A330neo i Boeing 787, koji troše znatno manje goriva, omogućili su noskotarifnim prevoznicima da ponovo razmotre uvođenje dugih letova. Norwegian je tako na prekoatlantskim rutama postao ozbiljna konkurencija standardnim aviokompanijama, a Scoot i Jetstar svojim agresivnim cenama prave haos na tržištu Azije i Australije.

Low cost aviokompanije su poznate po tome što je u cenu karte uključena samo osnovna usluga, Plaćate znatno manje, ali nema pića, obroka, prtljaga, posebnih usluga, osim ako za njih ne platite. To se svakako mnogima isplati na kraćim rutama od 2-3 sata, ali da li putnicima ovaj model odgovara na dugolinijskim letovima – na kojima su neophodni i hrana i piće, a svakako se cene udobnost, zabava na letu, dodatni kilogrami besplatnog prtljaga i ostale usluge.

Low cost prevoznici sada počinju da targetuju putnike koji su spremni da plate dodatno za udobnost i veći prostor i isprobavaju nove proizvode kao što su sedišta u premium klasi na dugim letovima. Ova sedišta otprilike odgovaraju sedištima ekonomske klase standardnih aviokompanija, ali postavlja se pitanje da li je ono što se nudi vredno dodatnog novca? Evo pregleda nekoliko low cost prevoznika koji su uveli premium sedište i kratke ocene ovog proizvoda.

Scoot

ScootPlus je premium klasa sedišta u novom Boeing-u 787 kompanije Scoot i mnogi je porede sa standardom biznis klase od pre petnaestak godina. Podesivi nasloni za glavu, prostrani nasloni za ruke i prostor za noge dostupni su, na primer, na devetočasovnom letu od Singapura do Sidneja, po ceni od 400 australijskih dolara (u jednom smeru). Aviokompanija omogućava putnicima upgrade i u avionu, i to za 160 australijskih dolara, ukoliko ima mesta.

Jetstar

I Jetstar u svojoj floti ima novi Boeing 787, sa novom premium klasom sedišta, sa konfiguracijom sedišta u kabini 2-3-2. Ova klasa je slična premium ekonomskoj kod većine standardnih aviokompanija. Zahvaljujući njoj, Jetstar je uspeo da se istakne među ostalim niskotarifnim prevoznicima na australijskom tržištu. U cenu karte za ovu klasu uključena je hrana, pa čak i alkoholna pića, kao i prioritetno čekiranje i bording. Ovo opravdava nešto višu cenu karte za premium sedište nego kod ostalih navedenih aviokompanija, iako samo sedište nije toliko posebno (Air Asia, na primer, putnicima nudi znatno bolje i udobnije sedište, ali uz gotovo nikakve dodatke).

Cena karata za premium klasu Jetstara na linijama iz Australije ka Aziji u proseku staje od 750 do 950 australijskih dolara u jednom smeru, što je znatno više nego za isti proizvod kompanije Scoot, ali manje nego kod mnogih standardnih aviokompanija.

Norwegian

Ako letite iz Evrope u SAD, preporuka je da se informišete o trenutnoj ponudi karata za premium klasu kompanije Norwegian. Ovaj niskotarifni prevoznik, koji je nedavno bio u svim medijima zbog poslovnih i finansijskih poteškoća, sedište u biznis klasi na letovima od Londona do Njujorka nudi po ceni od 450 dolara u jednom smeru. U avionu Boeing 787 putnici imaju više prostora za noge nego u ekonomskoj klasi standardnih aviokompanija, u cenu su uključeni hrana i alkoholna pića. Stručnjaci premium klasu Norwegian-a ocenjuju kao proizvod između standardne premium ekonomske i biznis klase. Savet je da uvek uporedite trenutne cene ove klase Norwegian-a i ekonomske klase drugih prekoatlantskih aviokompanija.

AirAsia

AirAsia nudi najbolji proizvod na ovoj listi. U Airbus-u A330 postoje samo dva reda sedišta premium klase koja se potpuno spuštaju i pretvaraju u krevete. Cena leta u ovoj klasi, nazvanoj „premium flatbed„, u jednom smeru iz Osake do Kuala Lumpura kreće od 320 dolara i nudi spavanje u pravom krevetu tokom leta. Iako je uz ovo udobno sedište u cenu karte uključen samo jedan standardan obrok i flaša vode, stručnjaci se slažu da se radi o trenutno najboljem low cost premium proizvodu i odličnom odnosu cene i kvaliteta.

Pročitajte još koje je najbolje sedište u avionu, koje skupe greške treba da izbegnete pri kupovini karata, a saznajte i zašto evropske aviokompanije propadaju.

Ostale korisne savete pročitajte ovde. 

Podelite ovaj članak...

Pošaljite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

X