Najveći marketinški klišei travel industrije
Teško je iznova pisati o popularnim destinacijama i uvek istaći nešto originalno, izraziti se na autentičan način i turistima dočarati mesto o kome se toliko pisalo, i koje milioni ljudi posete svake godine.
Neminovno, tokom promocije hotela, atrakcije, destinacije, sve više se čuju klišeizirane fraze tipa „skriveni dragulj“ ili „ponešto za svakog“. A stručnjaci kažu da je jedna od najzloupotrebljivanijih reči u turističkom marketingu – luksuz.
„Pravi luksuz šapuće, on ne mora da vrišti. U marketinškom smislu, najbolje bi bilo izbegavati ovu reč kao opis.“
Direktor Fauchon Hospitality-ja, koji je svojevremeno radio za Louis Vuitton, objašnjava za Skift da je u ovom kompaniji reč luksuz bila zabranjena, kako bi umesto na floskule, ljudi mogli da se skoncentrišu na kreativnost, kvalitet i nasleđe.
Među ostalim rečima koje se preterano (ili pogrešno) koriste su sofisticiran, ekskluzivan, jedinstven i nagrađivan. Stručnjaci upozoravaju da travel brendovi koriste iste opise i svi zvuče i izgledaju potpuno isto.
Tu su i termini personalizacija, milenijalci, lojalnost, osećaj pripadnosti i iskustva.
Jedan od travel stručnjaka objašnjava: „Iskustvo – eto reči koja se preterano koristi. Iskustvo je sve, i ukrcavanje u avion i raspakivanje torbi i šetnja Medison Avenijom. Mnogo su zanimljivije reči sećanje i uspomena. Šta će vam od svog tog iskustva ostati za 10 godina? Zbir naših sećanja nas definiše.“
Eksperti primećuju da se travel brendovi ne obraćaju kupcu, već izgleda da su fokusirani na to da nadjačaju i pobede svoju konkurenciju, ne shvatajući da klišeizirani hvalospevi predstavljaju antireklamu.
Skorašnji komentari